Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips till kall buffé

  • ShellyMoe 22 juli 2008

    Hej alla matvänner.

    Skulle behöva ha en massa goda tips på olika rätter som passar alla smaker. Tänkte hålla mig så mycket som möjligt till kalla rätter som man kan göra i förväg.
    Gärna lite finare.
    Kött, vegetariskt, fisk, skaldjur, allt välkomnas.

    Enkla eller avancerade spelar ingen roll. Men gärna som man kan förbereda i god tid.

    Hur har ni gjort när ni serverat buffé, håller ni er till ett speciellt tema eller blandar ni olika kök?

    Tack för hjälpen.:D

  • ros 22 juli 2008

    :)Här är några förslag
    Cheesecake med skaldjur
    Kall fläskfilé med timjan
    Kycklingfilé i örtmarinad
    Marinerad stekt fläskfilé
    Potatissallad på nypotatis
    :)Olika pastasallader, röror, kallskuret, goda ostar, gott bröd, grönsallader(Y)(Y)(Y)

  • ShellyMoe 22 juli 2008

    Åh tackar (L)

  • kicki-62 22 juli 2008

    Här kommer ytterligare ett recept:
    recept[34266]/recept

    En eller flera olika sallader, några goda röror, många sorters paj kan man servera kall.

  • kicki-62 22 juli 2008

    Gjorde visst fel, gör ett nytt försök
    Örtagårdsstek med örtsås(Y)

  • Vivoplena 22 juli 2008

    Håll ett tema, annars blir det lätt rörigt.

    Tänker på Finlandsfärjan jag åkte senast, buffén var tokrörig. Ingenting gick att kombinera! Tacofärs och nachos, mozzarellaost, kycklingklubbor, janssons frestelse..... :'(

  • Annras 22 juli 2008

    Hej ShelleyMoe!

    Varför inte hålla dig till grekisk mat?

    Jag har flera recept, gå in och titta. :)

  • The_mama97mia 22 juli 2008

    Ngt jag rekommenderar är minipajer. Jag tjatar kanske om det, men det är lätt att göra om du utgår från vanlig smördeg, eller varför inte filodegsknyten... Olika patéer kan vara gott, men är bökigt o måste verkligen hållas bra kylt.

    Håller med ngn ovan här om att Färjan (kom från Birka P idag) har ett smörgåsbord som är lite märkligt.

    Ostfylld paprika som skivas vackert ser lyxigt ut. Har inget eget recept på det, men finns säkert på matklubben...
    Lycka till. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.