Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tjejmiddag

  • Penne 10 april 2008

    I helgen blir det middag med alla syrrorna, och först hade vi tänkt att göra det enkelt för oss o bara ha tacos, men det är lite tråkigt med tacos tycker jag. Det blir så ofta att man äter det så fort man ska ses o ha lite tjejkväll.

    Fortfarande vill vi göra det enkelt för oss, men kanske nåt lite roligare. Nån som har nåt tips?

  • hansdotter 10 april 2008

    Tapas kanske kan vaqra nåt. Alla kan ju ta med sig några smårätter?

  • MammaModesty 10 april 2008

    testa min Knutsfrestelse tar inte så lågntid att göra men kräver en timme i ugnen men då medans ni väntar kan ni ju dricka något gott :D servera en grönsallad till frestelsen, jag lovar dig den är jätte god både till fest och vardags, för den med tunn plånbok passar den oxå bra då ingredienserna inte är så dyra (Y),

    dela gärna med dig om vad ni gjorde för något gott även om det inte blir "knut" :D

  • Teareyes 10 april 2008

    Åh, vad det låter kul med tjejkväll!
    Jag skulle vilja rekommendera Evaste´s Kycklinggratäng med vitlök och creme fraiche. Den är så himla god!! Perfekt att göra dagen innan, o sen bara värma! Mums!
    Ha det så kul!

  • enAnnan 10 april 2008

    En kycklingfilé per person, fyll med mozzarella och basilika, linda en parmaskinka runtom.
    Tätt i samma form i 30 minuter i ugnen. Potatisklyftor bredvid (eller vildris till) och en kall sås på creme fraiche och mango chutney.

    Hur enkelt, snabbt och gott som helst. Passar till både rött vin, vitt vin eller öl - många dricker olika...

    Hoppas ni får en väldigt trevlig kväll!!!

  • majamia 10 april 2008

    Fransk fisk-soppgryta

    Så här gör vi när vi har tjejträff, kanske ett litet tips :o

    Träffar 4 vänninor som även dom har stort matlagnings-intresse och tillsammans träffas vi och lagar mat då och då. Den som har träffen får bestämma meny och gör alla inköp och så delar vi på kostnaden. Vi brukar laga minst 5 rätter och både lättare och mer ananserad mat. Ett trevligt sätt att umgås på.
    Ha det gott och trevligt på er tjejträff :-)

  • Penne 10 april 2008

    Oj vad många bra tips!! Tack snälla! Ska genast ge dessa rätter på förslag!

  • tandri 10 april 2008

    Lennali´s recept på Ädelostfyllda kycklingfileér med rosépepparsås, kan varmt rekomenderas. Enkelt och fort att göra och gudomligt gott.

  • Kicki8 10 april 2008

    Du kan göra en paj dagen före och bara värma den i ugnen.Täck med folie om det behövs.
    tex:
    Köttfärspaj med broccoli

  • Glitterfia 10 april 2008

    Denna rätt har varit med på nästan alla mina tjejmiddagar sedan 15-20 år tillbaka. Ständigt återkommande året runt faktiskt (t o m på uppesittarkvällen :D ) Kan förberedas helt och bara gratineras när det är dags. Då får man mer tid att umgås och kanske ta ett glas gott........... vatten :p

    Festgratäng

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.