Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tjejmiddag

• Brittski 6 mars 2010

{question}
    Jag skulle vilja ha tips på något gott till en tjejmiddag. Men det måste vara vegetariskt och inte innehålla komjölk eller skaldjur.

• mattjejen 6 mars 2010

Det här e förslag på rätt enkel mat men det e jättegott {eat} till efterrätt kan du bjuda på nån god bärpaj gjort på mjölkfritt margarin å det finns säkert mjölkfri vaniljsås du kan ha till. I soppan är det kokosmjölk, hoppas det funkar.

Kronärtskocka med rört citronsmör

http://www.tasteline.com/Recept/daal

• jimboz 6 mars 2010

Ta en skiva vitt bröd och chevre som du ringlar honung över och sedan in i ugnen...Måste gå bra med Getost då du inte får äta Koprodukter....

• The_mama97mia 7 mars 2010

hmmm.. jag blev en gång bjuden på en god gratäng, det var botten av råris, ovan på detta skivade bananer, och ngn god gratängsås... vet inte mer än så.

Annars - en kryddig god spicy ratatouille, eller het salsagryta - servera med tacochips o guacamole.

Eller spana in alla kikärtsgrytor och linsgrytor här...

Vill du ha ngt festligt till förrätt och ägg går bra? DÅ skulle jag göra en liten majscocotte. Servera med ruccolasallad o god vinaigrette.

Tips igen - halvåtta hos mig - recept.nu har recepten då, dom har ju kört vegetariska trerätters flera ggr.

Sorry att jag inte är mer konkret men är inte vegetarian själv.

• Erajscha 7 mars 2010

Vegetarisk jordnötsgryta

I skålar till kan man servera i princip hur mycket färska grönsaker som helst, man ska bara inte missa kokosen till för den höjer grytan ett snäpp över det vanliga.

• TTJ 7 mars 2010

Vegetarisk lasagne går ju att variera till 1000 och brukar uppskattas av alla. Såsen kan ju göras på tex sojamjölk och getost på toppen är ju jättegott!

• Brittski 8 mars 2010

Tack för alla tips, en grönsakslasagne passar nog ganska bra till oss alla.

• Maithai 8 mars 2010

Kan du inte göra lite smårätter - tapas? Själv har jag precis skapat en hel katergori för tapas i min kokbok och ser framemot en mysig middag med mina tjejkompisar. Eller lite mexikanskt tema med vegetariska enchiladas med lite nanchos, guacamole och salsa vid sidan om. Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.