Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Torra bullar

• Jilliii 7 juni 2011

Kan man rädda några torra bullar med något?

Torrt bröd kan man ju hitta på saker som fattiga riddare och krutonger.

När min dotter bakar bullar hos sin farmor får vi andra bara smakar efter några dagar då de är torra och saknar socker...

• The_mama97mia 7 juni 2011

Blanda en florsockerglasyr och ha på, värm bullen lite försiktigt o ha sen på glasyren?
    Fattiga riddare kan du göra med vetebullar också.

• matiz123 20 augusti 2011

har en mamma som bakar bullar som smakar diskmedel vet du varför dom kan göra det??

• Cassiopeya 20 augusti 2011

Värm dem försiktigt i mikron, bre på smör och lägg på ett par skivor ost, det är gott {drool}

• locasita 26 augusti 2011

När man bakar bullar kan man, som i saffransdeg, ha i lite kesella för att göra bullarna saftiga och goda.

• mysoman 26 augusti 2011

Min mormor brukade spraya på lite vatten å sen värma i ugnen. Kommer inte ihåg om det funkade dock. Annars kan man göra jättegoda skorpor av gammalt vetebrö, saffransbullar mm! :)

• Bettan1969 26 augusti 2011

Skär upp i bitar eller skär dem mitt itu och torka dem till skorpor i ugnen......... gott till te, kaffe eller fil.

• husmusen88 26 augusti 2011

börjar bullarna bli torra, skär dem i mindre bitar, doppa i äggsmet och stek på! Mumsigt värre :)

• umllh 26 augusti 2011

Jag brukar skära torrt bröd i skivor, blanda vitlök och smör och bre på frikostigt - ev. ibland strö på lite örtblandning. Baka i ugn i ca 175 tills de blir gyllenbruna i kanten. Supergott vitlöksbröd {eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.