Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Toscakaka med kladdkaka i botten

  • Tiol 25 september 2009

    Var i Borlänge vid ett tillfälle på Kupolen och fikade, och åt en sådan underbart god liten kaka. En slags toscakaka, MEN det som var annorlunda, var tosca i botten, kladdkakan på den och så toscasmet uppepå, just den kombinationen var så god. Är det någon som känner till den och har ett recept? Just dessa var inte i så stora formar, 5 cm diameter kanske. Det räckte med den formen , för kakan var ju ganska söt. Men oj vad den var god!(L)

    Hoppas på tur.
    mvh Tina:)

  • Beckis83 25 september 2009

    har ett recept på chokladtosca men den bakas i stor rund form 24 cm.inte kladdkaka utan vanlig chokladkaka tror jag..dock inte i kokboken! det kanske dyker upp inom kort.

  • Tiol 28 september 2009

    Du får gärna ge mig det ändå, alltid kul med nya recept. (Y)Har du det i din receptbok?
    mvh tina

  • Beckis83 28 september 2009

    om du söker på chokladtoscakaka här på MK så finns det inlagt av en annan medlem. Lycka till, den är smaskig och väldigt mäktig.

  • Tiol 30 september 2009

    Nu har jag hittat det receptet och skall nog satsa på det redan i morgon, säkert supergott och supersmarrigt.
    Tack
    mvh Tina

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.