Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kan man använda istället för sill eller strömming?

  • puntella 30 maj 2017

    Hej!

    Jag vill göra strömming med kaviar, men eftersom det inte går så bra att få tag på strömming eller sill här i Holland undrar jag om någon vet en annan fisk som skulle vara gott med kaviar emellan.

  • svengelsk 2 juni 2017

    Här i England kan jag ibland köpa färska sardiner, sprats eller skarpsill finns också.

  • puntella 3 juni 2017

    Förstår mig inte på fisk, men skarpsill (vad det nu är) lär de inte ha här heller.
    Sprats har jag aldrig hört talas om, och är inte sardiner väldig små?

    Tror du att de här fiskarna blir goda med kaviar?

  • svengelsk 4 juni 2017

    Sprats är Engelska för skarpsill, en mycket liten sill som vi använder till ansjovis i Sverige. Färska sardiner har blivit populära här. De brukade säljas som pilchards. Jag har lagat fyllda sardiner. Det är nog bäst att Du går och tittar i fiskdisken efter något sillaktigt. Sill finns bara då och då här, Det gäller att köpa när man ser den.

  • puntella 5 juni 2017

    Ansjovis maste vara svara att använda, är ju sa sma...

    Sardiner vet jag inte riktigt storleken pa, har du fyllt dem med kaviar?
    Sa ja, var det gott?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.