Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad önskar du dig från/av MK?

  • The_mama97mia 6 januari 2010

    Jag undrar vad du har för förväntningar på den här siten?

    Fyller den dina förväntningar och önskemål?

    Om inte - hur ska det kunna bli bättre?

    OBS OBS jag vill INTE att detta ska bli en gnälltråd, finns många redan.

    Mvh Mia

  • boz1965 6 januari 2010

    Jag skulle önska att det gick att göra nåt vettigt med poängen man samlar.

    T.ex. att man kunde "köpa" merchandise för dem. Som reklampennor, nyckelringar, förkläden med MK's logo, etc.

    Självkostnadspris för grejorna i utbyte mot ett avdrag på X poäng eller fullpris om man inte vill offra poäng.

  • jimboz 6 januari 2010

    Jag tycker att MK borde ha rätt stor genomslagskraft bland matdiggare men ibland får man för sig att Sajten lever sitt eget liv och ett Ufo har tagit över..Det skulle ordnas mycket mer tävlingar och reklamartiklar med MK loggan skulle lottas ut. En massa bra erbjudande från Husgeråds affärer och testprodukter från olika företag skulle delas ut. man skulle kunna anordna testpatruller bland deltagarna här och mycket mycket annat.
    Jag har 1000 förslag :)

  • Okänd 7 januari 2010

    Vilka bra ideer ni har, boz och jimboz.......(Y)(Y)(Y)

  • The_mama97mia 7 januari 2010

    Tja jag vet inte vad ni andra vill ha här, tävlingar låter det som.
    Själv är jag mest ute efter matprat, vardagstips, festtips, nya recept o matlagningsråd i allmänhet?
    Men det är skoj att höra vad folk vill ha?

  • Gnurf 7 januari 2010

    Äsch...jag är ju en sån där formbar människa som ständigt är förnöjd, så där low maintainance som vi norrlänningar ju är. Synd att vårt land ska vara så avlångt...det skulle ju vara kul att gå ut å dricka några källvatten med en del av de andra stollarna här på MK ibland....:p

  • [email protected] 26 juni 2010

    Är överkänslig mot mjölkproein o försöker hitta recept. Mjölk kan för det mesta ersättas med havredryck o matgrädde med sojagrädde. Men vet inte hur man gör gratänger utan ost??? Och cheescake utan ost??? och tårtor utan vispgrädde??
    Finns det någon som kan ge tips.......

  • florin 26 juni 2010

    Finns en sajt som heter mjölkfri.com med många recept på allt möjligt. Kanske kan vara något?:)

  • ros 27 juni 2010

    {snicker}Någon form av uppmuntran för alla oss som lägger in recept lite då och då!
    Det finns ju många som inte lägger in något recept men sparar massor av andras recept!
    För är det inte recept och matprat som Matklubben ska handla om?

  • monfo 28 juni 2010

    Visst är det så att inte alla lägger in recept eller slutar men det beror ofta på att receptsamlingen börjar bli så stor nu att det är svårt att lägga in något nytt utan att få tillbaka att "receptet redan finns"

    Jag tycker det skulle vara kul med menyförslag, mat på stranden, julbordet osv eller att man ska kunna söka på "lättlunch" .

  • Eliza602 28 juni 2010

    Jag skulle önska att recepten man lägger in blir godkända lite oftare, och att de inte refuseras pga att det finna "liknande" recept. Då jag kollat är olikheterna ganska uppenbara.

  • Eliza602 28 juni 2010

    Skrivet av boz1965 den 6 jan 2010

    Jag skulle önska att det gick att göra nåt vettigt med poängen man samlar.

    T.ex. att man kunde "köpa" merchandise för dem. Som reklampennor, nyckelringar, förkläden med MK's logo, etc.

    Självkostnadspris för grejorna i utbyte mot ett avdrag på X poäng eller fullpris om man inte vill offra poäng.

  • Okänd 29 juni 2010

    Jag tycker att det behövs en ordentlig rensning bland alla trådar här. I en del ser man ju knappt vad det står.
    Oups...Det blev visst lite gnäll i alla fall.

    Iofs tycker jag också att poängen man samlar ska komma till nytta på nåt vis.

  • The_mama97mia 29 juni 2010

    Jag själv skulle uppskatta en "slumpa recept" funktion.

    När jag startade tråden så var jag liksom ute efter just sånt här - vad finns det för önskemål och behov? en sorts inventering.
    Tolkar de felsta inlägg här ovan som att man vill ha det som en stor receptbank, med tydlig struktur ? Samt att aktivitet kunde översättas i poäng som genererar ngt konkret.

    Att recept inte blir godkända har sina skäl - och det finns andra trådar och vägar att diskutera sånt också.

  • 123Linnea 30 juni 2010

    Jag efterlyser bättre sökfunktion - även i forumet.

    Det vore kul om det gick att lägga in bilder - t ex på dukningar eller när man vill skryta om ett snyggt surdegsbröd man bakat...

  • 123Linnea 30 juni 2010

    http://www.matklubben.se/recept/villaolja+200+l+fat

    Kolla ovanstående länk så kan ni bilda er en uppfattning om sökfunktionen på recept. (Det är inte min sökning! Jag hittade den under populära sökningar/grillat. Det är klockrent!

  • Glitterfia 30 juni 2010

    Tävlingarna ger mig ingenting.
    Däremot läste jag en bra ideé att man skulle kunna välja ut några att provapå viss vara för att få en bra bedömning av varan
    Omdömmet bör skrivas kokt och hur det är testat osv.

  • Dintan 30 juni 2010

    Jag skulle vilja kunna spara samma recept under flera rubriker i min kokbok.
    Annars är jag mer än nöjd som det är.
    Nej, en sak förresten...
    Lite bättre uppdateringar, som att det är en nyhet att man kan skriva in sina egna rubiker i kokboken. Har det inte varit så i flera år?

  • Okänd 1 juli 2010

    Skrivet av 123Linnea den 30 jun 2010

    http://www.matklubben.se/recept/villaolja+200+l+fat

    Kolla ovanstående länk så kan ni bilda er en uppfattning om sökfunktionen på recept. (Det är inte min sökning! Jag hittade den under populära sökningar/grillat. Det är klockrent!


    Undrar hur det smakar, kanske en upplevelse!!
    Kan man få det tappat på butelj, kanske.

  • 123Linnea 1 juli 2010

    Skrivet av danniella den 1 jul 2010

    Skrivet av 123Linnea den 30 jun 2010

    http://www.matklubben.se/recept/villaolja+200+l+fat

    Kolla ovanstående länk så kan ni bilda er en uppfattning om sökfunktionen på recept. (Det är inte min sökning! Jag hittade den under populära sökningar/grillat. Det är klockrent!


    Undrar hur det smakar, kanske en upplevelse!!
    Kan man få det tappat på butelj, kanske.


    Jo, kanske!
    Men det märkligaste är väl att antalet träffar på recept som matchar sökningen är - hör och häpna nu - över 25 000!!! Tänk att man kan använda villolja i så många rätter. Vem kunde väl ana?!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.