Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad serverar ni till midsommar? *önskar recept*

  • Sashimi 18 juni 2008

    Ja, ni ser rubriken. Vad serverar ni till midsommar?

    Jag funderar på att göra en matigare middag med fisk som huvudtema. T.ex: ugnsstekt hel fisk förutom sillen förstås. Har ni tips på recept och goda tillbehör? :)

  • frucaos 18 juni 2008

    Färskpotatissallad med ruccola
    Har inte provat den till fisk, men borde gå fint tycker jag. Världens godaste potatissallad i alla fall, och helt perfekt till midsommar...

  • kajsa36 18 juni 2008

    För mig så är sill, färskpotatis, gräddfil med gräslök och ett gott hårtbröd med en stark ost och naturligt vis en kall god öl ett MÅSTE på midsommar.....hi hi som kryddan på moset en kall nubbe.... Då är det midsommar..(L)

  • majamia 18 juni 2008

    Detta äter vi på dagen och på kvällen grillar vi och har en massa goda tillbehör som jag gärna tipsar om fall ni önskar! Glad midsommar!:D

    Vinbärssill

    Sommarsill med citron

    Romsill


    Fylld färskpotatis

    Jordgubbstårta



    Matjessillbakelser

    Mörkt bröd

    Nubbesallad

  • SaraW 18 juni 2008

    Vi brukar äta sill och färskpotatis med gräddfil och gräslök som förrätt eller tidigare på dagen och så grillar vi på kvällen. Alla i vårt sällskap gillar inte sill, men ölen och nubben brukar går hem. Lite gott hembakat bröd ska också stå på bordet. Vi brukar köra på några köpta sillar och några hemgjorda. Jag gör oftast inläggningar på 5-minuterssill. En variant är med crème fraiche, rödlök och rom och den andra är med crème fraiche, lime, grönt äpple och smörgåskrasse.
    Någon typ av jordgubbsdessert hör också till, oftast bara jordgubbar och glass, men ibland tårta eller tarte.

    Trevlig midsommar!

  • Sashimi 18 juni 2008

    TACK SÅ MYCKET! Matjessillbakelserna lät jättesmaskens! Perfekt som förrätt! :-P

  • sme 18 juni 2008

    sill, stekt sil, färsk potatis, köttbullar, prinskorv, rostbiff, gräddfil, gräslök och nått gott att dricka.
    på kvällen grillning
    Jordgubbstårta

  • Svesse60 18 juni 2008

    Till lunch äter vi sill och potatis med tillbehör och en liten snaps förstås..:) Grillade kycklingspett med bulgursallad och vitlökssås blir det till middag och pannakotta till efterrätt. Senare på kvällen sitter vi runt grillplatsen nere vid vattnet och grillar korv. Midsommardagen blir det grillad karré och min lyxiga potatissallad, semmi freddo med jordgubbar till efterrätt. (Y)

    Lyxig potatissallad

    Önskar er alla en Glad Midsommar!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.