Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Valnötsbröd med annorlunda jäsning!

  • Fridalius 28 juni 2008

    Jag söker ett recept på ett valnötsbröd som jag bakade ne hel del när jag var yngre men som jag nu har tappat bort receptet på.

    Jag kommer ihåg att man blandade i jästen i efterhand så det jäste ojämnt.

    Dessutom var det olja och salt i som gjorde brödet annorlunda och KANONgott. Nån som har nåt liknande recept så får Ni gärna tipsa mig.

  • fen0mena 11 augusti 2008

    Jag tänkte baka valnötsbröd idag, så jag googlade runt lite o hittade både din fråga och ett recept! Kolla om det är ngt liknande som du letar efter. Jag tänkte provbaka detta recept i alla fall :p

    http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/br%F6d-med-valn%F6tter-valn%F6tsbr%F6d

  • Fridalius 23 november 2008

    Hur blev det där brödet? Länge sedan nu, men minns du?

  • Fridalius 23 november 2008

    Hur blev det där brödet? Länge sedan nu, men minns du?

  • Geronimo 24 november 2008

    Skrivet av Fridalius den 28 jun 2008

    Jag söker ett recept på ett valnötsbröd som jag bakade ne hel del när jag var yngre men som jag nu har tappat bort receptet på.

    Jag kommer ihåg att man blandade i jästen i efterhand så det jäste ojämnt.

    Dessutom var det olja och salt i som gjorde brödet annorlunda och KANONgott. Nån som har nåt liknande recept så får Ni gärna tipsa mig.


    Kolla Mitt recept på Min sida och som Heter Änglabröd och som innehåller valnötter.
    Supergott!!(Y):D

  • fen0mena 24 november 2008

    Brödet blev bra! Supergott med valnötter.. det enda jag kan säga är att det fort blev torrt. Vi äter ju inte så Mkt bröd i min lilla tvåmansfamilj. Nästa gång tänkte jag prova att göra småfrallor o frysa in. Jag fick inte tag i valnötsolja, så jag tog det jag hade hemma, en chiliolja. Annars tyckte jag att det var lättbakat! Prova vetja :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.