Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Valnötsolja?

  • ca70 3 juni 2008

    :pJag fick en presentkorg med härliga kryddor i, och det fanns en liten flaska valnötsolja också. Nån som har nåt bra förslag på vad jag kan använda den till? Hittade nåt bland recepten här när jag sökte, men inget som jag fastnade för direkt...
    Tacksam för lite tips! (Y)

  • The_mama97mia 3 juni 2008

    har aldrig haft förmånen att ha... antar att det gör sig bäst i salladsdressing, utsökt säkert... inget du ska kasta bort på marinad eller stekning så klart....
    Lyckost!

  • monac 3 juni 2008

    åhhhh...Min favorit.(L) Har den till & i allt. Steka i den kanske är onödigt men det funkar. Smaksätt sallad,alla grönsaker,rostade rotfrukter & fisk. En fantastisk olja:D
    Passar faktiskt i alla sammanhang där det behövs olja.(Y)
    Lycka till!

  • Gillsan 3 juni 2008

    (H) Hej! Valnötsoljan är supergod till all sorts wok.
    det är bra till vinigrätter och sallader.(Y)
    Mvh Gillsan

  • lenajeanette 3 juni 2008

    Stänk lite över pastan, mmmmm

  • segerwitch 3 juni 2008

    (Y)Ett litet tips, lägg i några droppar i en wokpanna, stek nudlar i oljan,
    dom får en jätte god smak(Y)

  • monac 4 juni 2008

    det är en av de förnämsta oljorna rent näringsmässigt oxå,det får man som bonus(Y)

  • monac 4 juni 2008

    Mango, lime och avocadosalsa

    den här salladen/salsan lyfts till oanade höjder med en skvätt valnötsolja, pröva!(Y)

  • Matglad-54 4 juni 2008

    :) gå in på www.shenet.se där står det lite och varje om valnötsolja om man vill läsa(Y)

  • ca70 4 juni 2008

    (Y) Toppen! Tack för alla tips, snälla ni.
    Jag har förtstått det är en fin olja, och nu vet jag vad man kan ha den till också. Det blir nog att jag provar den till nåt wokat eller grillat...(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.