Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

varför försvinner recept

  • eken21 27 november 2011

    jag har lagt upp kinesisk fisksoppa med koriander
    men den kom aldrig upp här, inte heller jennis blåbärs
    symfoni jag har sökt efter de men ingen annan har,
    heller lagt upp de. så varför sparas de inte.
    snälla någon hjälp mig hitta de

  • emmelina1 5 december 2011

    De tog bort fler av mina recept oxå de sa att det redan fanns likadana men de skilde sig i mängder osv vilket är väsentligt i slutändan på verket.. Detta gjorde att jag tappade lusten att skriva här tyvärr.

  • boz1965 5 december 2011

    Man måste vara noga med stavning och särskrivningar när man söker.

    Söker man exempelvis på "blåbärs symfoni" istället för på "blåbärssymfoni" så hittar man inte det man söker.

    Ta en titt på den här länken: http://www.matklubben.se/recept/bl%E5b%E4rssymfoni

  • boz1965 5 december 2011

    Skrivet av emmelina1 den 5 dec 2011

    De tog bort fler av mina recept oxå de sa att det redan fanns likadana men de skilde sig i mängder osv vilket är väsentligt i slutändan på verket.. Detta gjorde att jag tappade lusten att skriva här tyvärr.


    Det går annars mycket bra att kommentera ett recept och påpeka att "jag gör så här och då blir resultatet på det här viset". Man måste inte lägga in ett recept om man ser att det bara skiljer lite i mängder men att receptet i övrigt är identiskt med ett eller flera som redan finns på MK. :)

  • Kakan1986 6 december 2011

    Jag måste ändå säga att jag tycker det är bra att det rensas bland recepten av godkännarna. Jag tycker det är rätt frustrerande när man söker och så får man upp över 100 recept som är nästan likadana, även om det ibland är mängder eller den där lilla extra ingrediensen som kan göra resultatet sådär perfekt. Men jag håller med Boz om att då är det bättre att kommentera recept som finns och skriva hur man brukar göra.
    Själv läser jag alltid kommentarer om recept innan jag testar, om det finns några, och skriver alltid i min kommentar om det är något jag gör eller har gjort annorlunda.

  • Cassiopeya 6 december 2011

    Skrivet av Kakan1986 den 6 dec 2011

    Jag måste ändå säga att jag tycker det är bra att det rensas bland recepten av godkännarna. Jag tycker det är rätt frustrerande när man söker och så får man upp över 100 recept som är nästan likadana, även om det ibland är mängder eller den där lilla extra ingrediensen som kan göra resultatet sådär perfekt. Men jag håller med Boz om att då är det bättre att kommentera recept som finns och skriva hur man brukar göra.
    Själv läser jag alltid kommentarer om recept innan jag testar, om det finns några, och skriver alltid i min kommentar om det är något jag gör eller har gjort annorlunda.


    (Y)

  • eken21 11 december 2011

    tack för alla svar.
    jag håller med om att det inte ska finnas samma recept ett flertal gånger, då det
    blir jobbigt för användare att leta efter recept.
    däremot skulle jag önska att man som boz1965 talade om vart man kan finna
    receptet som redan finns, jag har nämligen sökt både efter blåbärs symfonin
    och den kinesiska fisksoppan utan resultat, men med boz1965 s hjälp hittades
    lyckligtvis blåbärssymfonin någon som vet vart den kinesiska fisksoppan finns.
    tacksam för svar

  • eken21 9 februari 2012

    thailändsk fisksoppa får duga inte samma recept men går ej att hitta igen ;/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.