Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varma mackor

  • jimboz 25 januari 2010

    Jag kan tänka mig allt ni tipsar om här, utom Böcklingpastej eller Kastanjekräm om det nu kommer någon här som gillar det :)

  • The_mama97mia 25 januari 2010

    Mias Welsh rarebit

    eller den här gamla raringen
    Stekt macka med kaviar o purjofyllning
    Lär även ha kallats Ria-macka, Ria Wägner gjorde den i teve...

  • Roggan 25 januari 2010

    Denna stuvning gillar jag på mina varma mackor. Passar också till mycket annat, t ex crêpes, pasta...
    Såg ett liknande recept tidigare i tråden. Här kommer mitt, eller rättare sagt mammas.
    Mammas skinkstuvning

  • MrsC 25 januari 2010

    Croque Monsieur

  • MrsC 25 januari 2010

    Croque dijonnaise

  • MrsC 25 januari 2010

    Croque Madame

  • MrsC 25 januari 2010

    Engelsk ostsmörgås

  • Erajscha 25 januari 2010

    Jag gillar rökt skinka, majonäs och curry på varma mackor. Och mycket ost förstås.

    Man kan göra varma mackor på landgångar också och då är köttfärssås med en skåra bearnaissås i mitten smaskens.

  • Ulrika91 25 januari 2010

    Vi har några favoriter hemma: (smörar alltid bröden och har alltid ost på)

    1. skinka senap
    2. skinka senap ananas
    3. Champinjoner maaaassor med vitlök, lite persilja (min favorit)
    4. tomatpure skinka kryddor

  • Maja75 25 januari 2010

    Testa att använda ciabattabröd istället för vanligt vitt bröd.
    Lägg på valfri fyllning (jag har skinkskivor - rivna i bitar, ananasskivor - rivna i bitar, och ost).
    Värm/ grädda brödet i ugnen. Kalasgott och lite matigare.

  • Monika46 25 januari 2010

    Skrivet av Runan den 14 mar 2008

    Dessa tre är mina favoriter.

    Jag brukar köpa en stor Rasker för att ha till varma smörgåsar. Detta bröd är ju inget vitt bröd utan lite grövre som jag tycker om.

    1.Bröd ,smör , rökt skinka, lite senap, tomatskivor och några skivor stark ost.
    2 Bröd , smör, rökt skinka, lite senap,ananasskiva och några skivor stark ost.
    3. Bröd,smör,rökt skinka,champinjonstuvning och lite riven ost.


    Håller med...(L) Jag älskar också dessa smörgåsar som du beskrivit här ovan, fast jag brukar ha mild ost på mina och kebabkrydda eller oregano på osten.
    Säger bara MUMMMMS!:p(Y)(Y)

  • agaleb 26 januari 2010

    Jättesmarrig men ganska mäktig.
    Vit formfranska
    Ketchup
    Arboga bredbar leverpastej. Går naturligtvis att använda vilket märke man vill.
    Blanda ihop och bred på mackan. Ju mer ketchup desto starkare smak.
    OBS ingen ost eller annat på.
    In i ugnen 225 grader i ca 10-15 min eller tills det bubblar i pastejröran och den börjar få lite färg.
    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.