Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vart tog "Kuckens goda helggryta" vägen?

  • tsirvio 11 oktober 2011

    Hejsan!
    Är det någon som vet vart eller har sparat Kuckens goda helggryta-receptet? Det var ett recept som jag gillade väldigt mycket, men som jag inte kan hitta någonstans!? Och tyvärr var jag inte smart nog att printa ut det medan det ännu fanns på sidan..
    Det jag minns av receptet att det skulle vara ca 1kg nötkött och 3 stora gula lökar.. så om någon av er känner på er att ni har det sparat någonstans så skulle jag vara mer än tacksam om ni kunde förmedla receptet vidare åt mig!

    Tack!!

  • boz1965 11 oktober 2011

    Mitt bästa tips till dig är att messa honom och fråga.

    Här är en länk till hans profilsida och där kan du också messa till honom:

    http://www.matklubben.se/matklubben/kucken

  • cutelillamygirl 12 oktober 2011

    Hej.
    Jag har skrivit ut recepten, tack-och-lov.:)
    Ska se om jag hinner skriva inn det här de närmaste dagarna.
    För om man ser på Kuchens sida har han inte varit inloggad sedan januari. Så chansen för att han är inom snart är kanske inte så stor...?

  • wildlife 12 oktober 2011

    Jag har också skrivit ut receptet... jag kan skanna in den och om du har en mejladress så ska jag skicka över det :)

  • tsirvio 12 oktober 2011

    Skrivet av cutelillamygirl den 12 okt 2011

    Hej.
    Jag har skrivit ut recepten, tack-och-lov.:)
    Ska se om jag hinner skriva inn det här de närmaste dagarna.
    För om man ser på Kuchens sida har han inte varit inloggad sedan januari. Så chansen för att han är inom snart är kanske inte så stor...?



    Hejsan! Jättekul om du kan få det inskrivet hit :) blev så ledsen då jag upptäckte att det inte fanns kvar på matklubbens sidor. Kan tänka mig att det finns andra som jag. Men nu har jag lärt mig min läxa, allt ska printas ut ;) eller sparas på annat vis..
    Tack

  • Anntorn 12 oktober 2011

    Vore jätteglad om du kan maila mig receptet, [email protected]

    Skrivet av wildlife den 12 okt 2011

    Jag har också skrivit ut receptet... jag kan skanna in den och om du har en mejladress så ska jag skicka över det :)

  • tsirvio 12 oktober 2011

    Skrivet av wildlife den 12 okt 2011

    Jag har också skrivit ut receptet... jag kan skanna in den och om du har en mejladress så ska jag skicka över det :)


    Tack det vore snällt! Skickade min mejladress åt dig per meddelande.

  • boz1965 12 oktober 2011

    Varför mejla? Det är säker fler som är intresserade, så om du har tid och ork - skriv gärna in det. :)

  • wildlife 12 oktober 2011

    Skrivet av boz1965 den 12 okt 2011

    Varför mejla? Det är säker fler som är intresserade, så om du har tid och ork - skriv gärna in det. :)


    Har varken tid eller ork för det, men om du vill skriva så kan jag mejla dig också... ;)

  • Hanah 18 oktober 2011

    Jag har också letat! Skrev i hans gästbok för ett tag sen, men har inte fått svar.
    Googlade då efter Kucken o fick upp hans recept i en matblogg! :)

  • kurrep 20 oktober 2011

    Skrivet av tsirvio den 11 okt 2011

    Hejsan!
    Är det någon som vet vart eller har sparat Kuckens goda helggryta-receptet? Det var ett recept som jag gillade väldigt mycket, men som jag inte kan hitta någonstans!? Och tyvärr var jag inte smart nog att printa ut det medan det ännu fanns på sidan..
    Det jag minns av receptet att det skulle vara ca 1kg nötkött och 3 stora gula lökar.. så om någon av er känner på er att ni har det sparat någonstans så skulle jag vara mer än tacksam om ni kunde förmedla receptet vidare åt mig!

    Tack!!

    Den här rätten hittade jag också på Matklubben.se
    SÅÅ GOD! Till och med min extremt kinkiga son åt som en häst!
    1 kg Nötkött i bitar (Funkar med griskött också)
    3 Gula lökar
    2 Normalstora morötter
    3 dl Creme fraiche
    Maizena (Brun)
    2 msk Sötstark senap
    10 Kryddpeppar korn
    4 Lagerblad
    5 Vitlöksklyftor
    3 msk Kalvfond och/eller 2 tärningar köttbuljong
    Smör och rapsolja till stekning
    Vatten
    Bryn köttet. Det ska ha fått färg. Peppra! Lägg över köttet i en gryta. Vispa ur stekpannan med lite vatten så all smak kommer med. Täck köttet med vatten och låt det koka upp. Skumma av om det behövs. Hacka löken i klyftor och lägg ner i grytan tillsammans med allt utom morötterna och Creme fraichen. Låt det koka i 2 timmar. Skär upp morötterna i cm tjocka skivor och lägg i grytan. När det gått ca 30 minuter häller man i Creme Fraichen och red av med Maizenan. Låt det koka upp igen. Servera med Potatis, rödbetor och inlaggd gurka.

    // Källa: Matklubben.se - Kucken.

  • maxxa 20 oktober 2011

    Detta är kanske ett sidospår, men jag undrar:
    Om jag sparar ett recept i min kokbok som senare inte godkänns eller tas bort av annan anledning, finns det då kvar i min kokbok?

  • MrsC 21 oktober 2011

    Skrivet av Hanah den 18 okt 2011

    Jag har också letat! Skrev i hans gästbok för ett tag sen, men har inte fått svar.
    Googlade då efter Kucken o fick upp hans recept i en matblogg! :)


    Har du adressen till matbloggen!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.