Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vegetarisk superladagne

  • MajaCarron 10 september 2009

    Kan inte nån tipsa mig om världens godaste vegetariska lasagne?

  • Babzan 10 september 2009

    Till min dotter, som är vegetarian, gör jag exakt likadan lasagne som till oss andra, men jag byter ut köttfärsen mot quornfärs.
    Annars är det samma ostsås (västanost, utan löpe till henne ....)och glöm inte att ha i massor av vitlök!- understryker: massor av vitlök!, + kryddor efter smak:)
    Jag brukar även ha i champinjoner och kantareller::p
    Salt kan man få för mycket av men aldrig av kryddor! Chiliexplosion t ex går att använda till allt utom pannkaka.....

  • Countrygirl 10 september 2009

    Hihi, den här rätten bjöd jag en kille på en gång. I går firade vi vår tredje bröllopsdag. Så den kan inte vara helt fel.

    Ta squasch, champinjoner, lök och paprikor i olika färger. dela rosta grönsakerna

    Gör en sås i riklig mängd av krossad tomat, finhackad lök, vitlök, basilika, oregano och buljong. Låt den koka länge. När du tror att den är klar, koka en halvtimme till. Blanda i rejält med god ost..

    Smöra en ugnsäker form, Lägg i ett lager grönsaker, häll på sås, lasagneplattor, varva till dina grönsaker och sås tar slut. Det ska helst bli minst tre lager.

    In i ugnen till lasagneplattorna är mjuka. Lägg gärna folie över så viker de inte upp sig och blir torra. Det står på paketet hur varmt och hur länge.

    Klart, lägg då på mer ost, in i ugnen till den har fått en fin färg.

    Drick ett gott vin till i trevligt sällskap.

  • Eery 10 september 2009

    Jag brukar bara koka en mustig tomatsås med rödvin i. Den ska koka LÄÄÄNGE sen varvar jag den istället för köttfärssås(L)

  • anluk 10 september 2009

    här har du två ex från mig som jag gillar (och andra oxå)



  • EerieWhispers 24 september 2009

    http://vegomums.com/recept.php?id=40

    Sååå god! (L)

  • Erajscha 24 september 2009

    Chmapinjoncreme är supergott att ha i!

  • asasto 26 september 2009

    Jag byter ut köttfärssåsen mot välkryddad hemgjord ratatouille (vill man ha mera protein kan man slänga ner lite linser eller bönor i ratatoiullen).

  • AnneNi 26 september 2009

    Jag blev bjuden på vegetarisk lasagne för flera år sen och den var supergod. Tyvärr har jag tappat bort receptet, men den innehöll spenat och champinjoner, så om man söker på det kan man säkert få upp något gott recept.

  • monac 26 september 2009

    rödalinser,frästa morötter,lök och vitlök,krossade tomater,Ajvar och fetaost har jag i min:)
    ostsåsen innehåller lagrad prästost eller västerbotten och en aning muskot(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.