Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vill ha hjälp att hitta ett recept på Tunnbröd

  • zanette 17 juli 2010

    Hej,,, Jag vill ha hjälp att hitta ett recept på Tunnbröd som inte blår hårda när man fryst dom, mina blir inte goa, så jag behöver ett nytt recept på mjuka goa tunnbröd.
    mvh zanette

  • maithab 17 juli 2010

    Mitt råd är då att inte välja s.k. stompabröd som har bikarbonat eller bakpulver som jäsmedel utan välja ett som har jäst som jäsmedel.

    Jag tror det finns en del att välja på här i forumet, annars ska jag lägga in mitt tunnbrödrecept (som mamma bakat sen vi var små).

  • zanette 17 juli 2010

    Skrivet av maithab den 17 jul 2010

    Mitt råd är då att inte välja s.k. stompabröd som har bikarbonat eller bakpulver som jäsmedel utan välja ett som har jäst som jäsmedel.

    Jag tror det finns en del att välja på här i forumet, annars ska jag lägga in mitt tunnbrödrecept (som mamma bakat sen vi var små).


    Tack,,, jag har ett recept som följde med min häll, med jäst men det var inte så gott när man fryst det , därför söker jag ett gott recept som nån kanrekomondera.
    Ska leta men nu ska jag ut med hunden min..
    kram zanette

  • maithab 17 juli 2010

    Jag sitter också och letar nu för att hitta något liknande mitt.
    Ett tips för att få goda, mjuka tunnbröd är att ha kokt kall pressad potatis i degen.

  • maithab 17 juli 2010

    När jag sökte på "tunnbröd jäst potatis" så fanns där 3 recept. Men jag har för mig att jag har hjorthornsalt i mina också, och det var det inte i någon av dem, men fanns som sagt flera att prova!

  • zanette 17 juli 2010

    Skrivet av maithab den 17 jul 2010

    När jag sökte på "tunnbröd jäst potatis" så fanns där 3 recept. Men jag har för mig att jag har hjorthornsalt i mina också, och det var det inte i någon av dem, men fanns som sagt flera att prova!


    Tack snälla för tippsen jag ska in å kolla runt lite jag får testa flera recept till slut är det väl alltid något som passar...kram zanett

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.