Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vinter picknick???

  • mariew64 13 augusti 2008

    Hej alla matglada!!
    Vi ska vintercampa för första gången i vinter.
    Vi kommer att vara ute på skoterturer o skidturer mest hela dagarna.
    Är det nån som har några nya ideer på vad man kan ha med sig på fjället att äta?
    Vi är lite less på grillad korv....
    Tacksam om ni hjälper mig.:)

  • MatAnders 13 augusti 2008

    Varför inte ta med en engångsgrill och grilla något gott? det behöver ju inte vara korv annars kan man ju använda värmen och grilla fisk på om ni får någon.

  • nana 13 augusti 2008

    marinerad kyklingfile på pinne,
    det går snabbt att Grilla.
    och soppa i termos e gott å varmt.

  • MatAnders 13 augusti 2008

    Skulle kunna tänka mig att en god mustig chiliconcarne skulle vara gott i kylan och bara doppa bröd i.

  • Kicki8 13 augusti 2008

    Uppstekt pannkaka,palt bara att fräsa upp.
    Ska fundera lite mer.

  • systeryster 13 augusti 2008

    Har bara gått sommartid i fjällen, men minns att söta soppor typ nyponsoppa var det som smakade bäst.
    Rökt korv höll sig också bra, mjukost på tub.är ju inte så matigt förståss.
    Är man på hög höjd (har jag förstått senare ) behövs lite extra vatten i pulvermat och lite extra koktid, annars blir det lite väl knastrigt och torrt.
    Nötter och russin, all torkad frukt.
    Finns ju många fler halvfärdiga rätter på påse numer att värma.Jag skulle nog satsa på det så att det blev semester.

  • monac 13 augusti 2008

    spännande!
    ...tunnbrödrullar med pepparrot /hamburgekött ...en klassiker.:)
    Varmblåbärssoppa i termosen.

  • MatAnders 13 augusti 2008

    Nu vet jag ju inte om ni har tillgång till fiske men en variant skulle vara att ta med typ frystorkad fisksoppa/gryta och skarva med egen fisk.

  • farmoringer 13 augusti 2008

    Ska ni bo i stuga eller husvagn? Vad kommer du att ha för tillagningsmöjligheter? Bara kokplatta? Berätta lite mer...

  • hansdotter 13 augusti 2008

    Piroger borde funka. Kan ju ätas både kalla och varma och fyllas med allas favoritfyllningar (Y)
    Pitabröd med olika fyllningar är ett alternativ till pirogerna.

  • mariew64 13 augusti 2008

    Skrivet av farmoringer den 13 aug 2008

    Ska ni bo i stuga eller husvagn? Vad kommer du att ha för tillagningsmöjligheter? Bara kokplatta? Berätta lite mer...

  • Mammamu 13 augusti 2008

    När vi åker "på tur" med skotern brukar vi ta med pitabröd fyllda med diverse grönsaker, köttfärs kryddad med tacokrydda, eller korv (ev. köttrester från gårdagens middag), grädde, soya och potatis för att på plats göra pytt ipanna, eller pinnbröd, eller hamburgare bröd, eller färdiggjord pannkakssmet så att man kan njuta av pannkakor på fjälltoppen!! Det är också gott att göra en kycklingröra eller liknande att fylla tunnbrödrullar med.... Det är nog bara fantasin som sätter gränser ...........(H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.