Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Älskar att hata?

  • boz1965 3 februari 2010

    Efter att ha hört grannarna klaga på snöovädret i eftermiddags så tror jag nästan att VÄDRET är svenskarnas mest älskade hatobjekt.

    För min egen del är det nog inte så mycket själva vädret utan snarare kylan, jag hatar att frysa, men älskar att "gnälla" om det. :D

    För skojs skull bara: vilket är ditt mest älskade hatobjekt, nåt du har en hatkärlek till?

  • siggemums 3 februari 2010

    Inte konstigt att vädret är ett älskat hatobjekt här i vårt nordliga land med en så lång mörk vinter. Vi får längta alldeles för mycket efter sol och värme.
    Jag hatar grådis och dimma.

  • Gnurf 3 februari 2010

    Jag bor ju i Ultima Thule och har inga problem med just vinter, vår lr sommar. Men tiden innan snön kommer...den förefaller komma så sent de senaste åren :'( är mörk och murrig. Klara höstdagar med hög luft är fantastiska. Men de andra jämngrå är lite jobbiga.

    När jag bodde i södra Sverige var just den eviga låååånghösten med regn, rusk och gråmörker trist. Nu när jag ser väderrapporterna så filosoferar jag att det måste väl ändå vara bättre med snö än evigt regn!?? Inser givetvis att Er beredskap är sämre än Vår men det är ju ändå Sverige Vi bor i och här i Norrland är plogvallarna nu snart 150cm höga.

    Kommer ihåg när jag studerade på LTU under 90-talet och såg på katastrofrapporterna via tv4 lokalt från Göteborg där reportrarna rapporterade direkt från ett snöigt Avenyn (där en man kom och åkte skidor) i ordalag av Undergången är nära. Ja då drack man det sista av morgonkaffet, gick ut i ett minst dubbelt så snöigt Norrland, borstade av cykeln och kajkade iväg till morgonens första lektion...:D

  • 123Linnea 3 februari 2010

    Min granne

  • boz1965 3 februari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Min granne


    ¿¿¿QUE???

  • Gnurf 3 februari 2010

    Det pågår ett litet Skyttegravskrig där i 123:ans Trädgård :D

    Skrivet av boz1965 den 3 feb 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Min granne


    ¿¿¿QUE???

  • 123Linnea 3 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 3 feb 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Min granne


    ¿¿¿QUE???


    Det går att reta sig på allt hon gör - skriker på barnen - mina också; rystar kläder och dukar sju gånger om dagen; spacklar facet innan hon går ut o rensar; alla hennes åsikter; sättet hon klär sina barn...

    Jag vet... jag är otrevlig!

  • Gnurf 3 februari 2010

    Nä då...vissa av mina grannar är likadana fast på ett annat sätt...:o Andra är helt otroligt trevliga och hjälpsamma...

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Skrivet av boz1965 den 3 feb 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Min granne


    ¿¿¿QUE???


    Det går att reta sig på allt hon gör - skriker på barnen - mina också; rystar kläder och dukar sju gånger om dagen; spacklar facet innan hon går ut o rensar; alla hennes åsikter; sättet hon klär sina barn...

    Jag vet... jag är otrevlig!

  • boz1965 3 februari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    ...skriker på barnen - mina också; rystar kläder och dukar sju gånger om dagen; spacklar facet innan hon går ut o rensar; alla hennes åsikter; sättet hon klär sina barn...


    Är det Anna Anka du bor granne med? :p

  • Okänd 3 februari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Skrivet av boz1965 den 3 feb 2010

    Skrivet av 123Linnea den 3 feb 2010

    Min granne


    ¿¿¿QUE???


    Det går att reta sig på allt hon gör - skriker på barnen - mina också; rystar kläder och dukar sju gånger om dagen; spacklar facet innan hon går ut o rensar; alla hennes åsikter; sättet hon klär sina barn...

    Jag vet... jag är otrevlig!




    Vad har hon med dina barn att göra!!?? Flytta för din egen skull.:( Vi flyttade från otrevliga grannar för ett år sen, och det har vi inte ångrat.:)

  • saxa 3 februari 2010

    Gnälliga och negativa personer! (N)

  • Majainorr 3 februari 2010

    Vintern, när det är -18, snöar och blåser snålt. (N)

    Fast å andra sidan, då kan man sitta i tvsoffan med "lapen" i knät och surfa runt på MK utan dåligt samvete(Y)

  • Majainorr 3 februari 2010

    Skrivet av saxa den 3 feb 2010

    Gnälliga och negativa personer! (N)


    Usch då, jag känner mig egentligen varken gnällig eller negativ, men jag tycker sämre om en del saker, helt klart!:p

  • hansdotter 3 februari 2010

    Jag hatar årets magsjuka som just nu hela familjen nästan klarat av. Fy sjutton!!!

  • Linlock 3 februari 2010

    Melodifestivalen! Ohh, vad jag älskar och hatar detta mediaspektakel med hemska låtar, alltid samma låtskrivare, överkordinerade dansnummer, löjligt många deltävlingar.... Underbart och fruktansvärt!!

  • 123Linnea 3 februari 2010

    Va!!!! Menar du mig???:o Buähhh... Nu blir jag lessen..
    Fast jag brukar sällan gnälla - men jag kände mig bara sååå tvingad att svara på denna tråd.:(
    Gråt gråt gråt - döm mig inte för hårt...:'(

    Skrivet av saxa den 3 feb 2010

    Gnälliga och negativa personer! (N)

  • Majainorr 3 februari 2010

    Skrivet av saxa den 3 feb 2010

    Gnälliga och negativa personer! (N)


    Och vem gnäller nu? :p

  • boz1965 3 februari 2010

    Skrivet av saxa den 3 feb 2010

    Gnälliga och negativa personer! (N)


    Ja, det måste vara jättejobbigt att gå omkring och hata gnälliga och negativa personer. :p För det KAN ju inte vara på det viset att du kanske själv var en liiiiten aning gnällig och negativ nu, eller??? :D

  • Okänd 3 februari 2010

    Skrivet av Linlock den 3 feb 2010

    Melodifestivalen! Ohh, vad jag älskar och hatar detta mediaspektakel med hemska låtar, alltid samma låtskrivare, överkordinerade dansnummer, löjligt många deltävlingar.... Underbart och fruktansvärt!!


    Man kanske kan både älska och hata något.
    Men trådens rubrik lyder:
    Älskar att hata?
    Kan någon ha den inställningen att man att älskar att hata?
    Jag älskar att älska !

  • Majainorr 3 februari 2010

    Undermeningen var nog att framställa ditt mesta hatobjekt...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.