Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äntligen Indiskt!

  • flackagard 11 november 2009

    Efter att ha tillbringat 17 år i Stockholm och då fått möjlighet att upptäcka olika kök, kändes det lite fattigt på den fronten när jag flyttade hem till min barndomstrakt. Men nu har det öppnats ett indiskt hak här i liia sta´n och jag ska så snart jag kan testa maten där. Älskar indisk mat!

  • jimboz 11 november 2009

    Grattis !

    Jag hade ett Indiskt lunch-hak utanför jobbet och dom serverade samma rätt men med olika köttsorter varje gång och det smakade likadant så jag fick en dålig start kanske. Men det är väl så med all mat som kommer till Sverige att man fördummar oss med lindrig kryddning och Svenneuppläggningar..Det finns några stycken på Söder i Sthlm som är riktigt bra och den är suverän på alla sätt den maten..Jag har tröttnat på att gå ut så jag försöker förgylla det internationella köket hemma istället..Det luktar fantastiskt gott när man gör Indiskt hemma.

    Det kanske är fel i min skalle men när jag väntar folk hem och det luktar unket och instängt så istället för att förgifta luften med airspray så tar jag fram stekpannan och bränner av lite Kardemumma,Curry,Kummin och Kanel..Det luktar härligt..Ok jag gör inte detta ofta men ibland , så lite fel i skallen bara :)

  • flackagard 11 november 2009

    Det var ju ett finfint tips. Det ska jag prova nån gång. Nu blir det inte indiskkryddade rätter här hemma så ofta tyvärr då det endast är jag som gillar det. Sist jag åt riktigt gott var på den lilla lilla restaurangen vid Honstull, vilken jag inte kommer ihåg namnet på, det är några år sen. Det var i alla fall gudomligt och är nog nåt av det godaste jag ätit.

    Här i lilla staden har dom också en pizzeria där det serveras indiskt typ ditt lunch-hak. Samma smaksättning till olika sorters kött. Har inte provat men tror inte det är så lyckat. Nu står mitt hopp till den nyhitflyttade. Jag får väl ge en rapport

  • maxxess 11 november 2009

    Skrivet av flackagard den 11 nov 2009

    Det var ju ett finfint tips. Det ska jag prova nån gång. Nu blir det inte indiskkryddade rätter här hemma så ofta tyvärr då det endast är jag som gillar det.


    Jag är också stor fan av indisk mat, fräscht och mycket kryddor och grönsaker.
    En komplett indisk måltid är ju inget man gör till en person men jag har hittat ett recept(marinad) för olika typer kött/fågel som funkar både i matlådan såväl som till pålägg i baguette eller på vanliga mackor. Enkelt att steka upp en omgång i grillpannan och frysa om så sambon slipper "taste of India" :-)
    Sök på booti kabab - har blivit en klar favvo hos mig, kallskuren kycklingfilé på mackan mmmm...

  • flackagard 11 november 2009

    Bra tips! Ska absolut kolla.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.