Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alice dör imorgon...

  • Amika 1 juli 2008

    Snälla, jag är desperat. Jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig.:'(

    Min syster har en kattunge på 13 veckor, som kommer att avlivas imorgon om ingen kan ta henne. :(
    Hon är huskatt/norskskogskatt, jättesnäll och social, rumsren. Hon är sköldpaddsfärgad och kommer bli långhårig.

    Min syster har haft henne i en vecka och min systerson har blivit akut jätteallergisk. Han blir sämre och sämre för varje timme som går.
    Vi har lagt in en annons på blocket utan resultat.
    Katten finns utanför Sala.

    Jag är desperat... Kan ni hjälpa oss?

    mvh
    Jonna

  • Amika 1 juli 2008

    Hon är både hund och barnvan... Det glömde jag skriva.

  • segerwitch 1 juli 2008

    :oHar ni hört med uppfödaren?? Jag har kennel+ 3 katter, men tar alltid tilbaka, valpar
    eeler katt ungar om folk inte, kan behålla av olika anledningar.Hör efter med den som
    din syster fick katten av.. det är mitt enda råd, hoppas ni hittar ett bra hem annars, bor själv
    i skåne... annars hade vi nog kunnat ha den.:(
    LYCKA TILL!
    Eva

  • Amika 1 juli 2008

    Skrivet av segerwitch den 1 jul 2008

    :oHar ni hört med uppfödaren?? Jag har kennel+ 3 katter, men tar alltid tilbaka, valpar
    eeler katt ungar om folk inte, kan behålla av olika anledningar.Hör efter med den som
    din syster fick katten av.. det är mitt enda råd, hoppas ni hittar ett bra hem annars, bor själv
    i skåne... annars hade vi nog kunnat ha den.:(
    LYCKA TILL!
    Eva


    Hon vill inte ha tillbaka den. Hon är inte uppfödare. Hon har bara 2 katter o den ena råkade få ungar... Så syster min kan inte lämna tillbaka henne. :'(

  • Lindanemon 1 juli 2008

    Vi kan ta den! (Y)

    Fast vi kan inte hämta den, vi måste få den hittransporterad. Min bil är trasig...

    Men vill ni, så vill vi. Vi har en hund och en katt, kastrerad hankatt.

  • Amika 1 juli 2008

    Skrivet av Lindanemon den 1 jul 2008

    Vi kan ta den! (Y)

    Fast vi kan inte hämta den, vi måste få den hittransporterad. Min bil är trasig...

    Men vill ni, så vill vi. Vi har en hund och en katt, kastrerad hankatt.


    Åh! Tack! Underbara människa! :D
    Ni är Alice-ägare från och med ikväll! *stor varm kram*

  • segerwitch 1 juli 2008

    :@Jag blir bara så arg på såna "uppfödare" det blir man när djuret är född hos en.
    Lite ansvar får man ta, alla som köpt hundar eller fått katter av oss,vet om att man kan räkna med oss, det har ju hänt att folk är allergiska utan att vetta om det........
    Tur att "Lindanemon"(Y)(Y) kunnde ta hand om den(Y)(Y)

    (Y)Till Linanemon(Y)grattis till tillökningen:D(Y)

  • frucaos 1 juli 2008

    Åh, vad skönt att det ordnade sig - jag är stor kattälskare själv och tycker att det ät jättetrist om de stackars små liven måste avlivas!
    Har fått en liten trikolortjej på 13 v idag, hon ligger i min famn och vänjer sig vid sin nya omgivning nu. Hoppas att hon blir en tillgiven kisse och att hon och vår andra katt blir goda vänner!

  • MammaIrene 1 juli 2008

    (L)Grattis till din katt, det är ju underbara de små liven(L)Vi har 3 st.......

  • Nettie 1 juli 2008

    Grattis Lindanemon till tillökningen,(Y)(L). Hade jag inte bott så långt borta hade
    jag tagit hand om Alice själv, sån tur att det finns människor som du med ett
    stort hjärta(Y)

  • anluk 1 juli 2008

    Gud vilken lättnad!!! Härligt att det löste sig. Är själv kattägare så mitt hjärta slets i tusen bitar innan jag kom till Lindanemons inlägg!!!!!!!!!

  • monac 1 juli 2008

    åååhhh...samma reaktion här. En stor katt älskare & djur vän! hade ställt upp om det inte hade löst sig för er!(L)
    Grattis till kissen,Lindanemon(Y)

  • Wombat04 1 juli 2008

    *blinkar tårögt* Hade inte brorsan varit allergisk hade jag tagit katten, men då jag bor i Göteborg hade det blivit lång resväg ...

  • Okänd 1 juli 2008

    (L)Visst finns det änglar(L)Jag blev varm i hjärtat när jag fick se att Alice får ett nytt hem hos Lindanemon(L)Kram alla djurvänner.

  • Annlis 1 juli 2008

    :D Sällar mig till de övriga och gratulerar, skönt att det löste sig. (Y)

    Berätta gärna hur det går framöver, skulle vara kul att veta....(L)

  • bernit 1 juli 2008

    Blev med katt i över 5 år (trots att jag egentligen inte är kattälskare) för att ägaren inte längre ville ta hand om katten - hon försökte t.o.m. avliva katten, men när Blå Stjärnan bad om hennes legitimation gick hon därifrån med katten och med sin egen svans mellan benen, hon ville inte skylta med sitt eget namn - då tog jag katten i "vredesmod" från henne och mysade i 5 år.
    Det är bra när det ordnar sig

    /BÅ :p

  • mariaefors 1 juli 2008

    Vad härligt med vänskapen bland Matklubbens medlemmar... (L)

  • Bowmore 1 juli 2008

    Härligt (Y)
    Vill höra mer hur det går för er sedan.

    Sláinte på er.

  • Lindanemon 1 juli 2008

    Nu är Alice här! :D

    Hon är jättefin och verkar inte ha några problem med att anpassa sig till ett nytt ställe.
    Hon tom spann när hon satt på kattmöbeln... (L)
    Nu går hon runt och "kollar in" stället.
    Isidår (vovven) vill väldigt gärna gå nära, men då fräser hon lite, men hon får ingen panik. Jag tror att de kommer att bli väldigt goda vänner...

    Moses (katten) har luktat 2 gånger, men sen ville han ut igen. Mer spännande tyckte inte han att det var. :p

    Känns helt enormt bra, så kul att det blev så!!! (Y)


    Tack Amika för att du la ut frågan här! :D

  • tantdrake 1 juli 2008

    Ja jeeesus så mycket som kan hända i en matklubb på nätet! (L)
    MamaMias son fick en ny cykel från en medlem i Norge då hans blev stulen....och nu kattrackarn....(Y)
    Underbart!!!!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.