Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alla hjärtans dag

  • Josses 10 februari 2011

    Ja, på måndag 14 februari är det ju alla hjärtans dag!(L)
    Brukar ni fira den på något vis eller är det bara en dag som alla andra?
    Själv så har jag bakat en sockerkaka i en hjärtform som vi fikade till kvällen några gånger.
    Ibland har jag köpt en stor bukett tulpaner och ställt på köksbordet och någon gång så har jag köpt en liten kul grej till ungarna.
    Det har även hänt att maken kommit hem med en bukett tulpaner eller en liten ros.(Y)
    Om jag kommer ihåg det så händer det att jag skickar ett vykort till mina föräldrar från barnen och de till dem.
    Vissa år har dagen bara gått sin gilla gång.

  • alindalinda 10 februari 2011

    som alltid så är det trevligt med uppvaktning i både ge och få-perspektiv,
    detta ska kunna ske när som helst under året, inte bara den 14/2.
    Men å andra sidan så är det ju rätt gulligt att dagen finns,
    trots att butiker tjänar miljoner på nallar, blommor och vykort som annars aldrig skulle säljas....

  • Cassiopeya 10 februari 2011

    Vi ska fira med att baka något gott :) Brukar inte fira så mycket annars, men är sugen på något smaskigt, och passar på då! Kanske får jag blommor av sambon, han brukar uppvakta med det både nu och då (Y) (L)

  • githg 11 februari 2011

    Något år så har jag gjort kärleksmums i långpanna som jag sedan tryckt ut med ett pepparkakshjärta.
    Sedan har jag förpackat dom fint och gett mig ut på turne till mina vänner. Det har varit väldigt uppskattat.(L)

  • Trollflickan 11 februari 2011

    Tidigare år har man kanske bara utbytt blommor, men ny blir det en middag för två via Skype med samma maträtt och efterätt på varsin sida av datorskärmarna och något tänt värmeljus.
    Men som tidigare talare, Alla hjärtans dag är till för alla relationer så alla får uppmärksamhet =)

  • kochen 11 februari 2011

    Ja förra året väckte jag (det var ju på en härlig helgdag) min sambo med pannkakor i sängen :) jordgubbs och choklad med diverse tillbehör :)

  • Vipse 11 februari 2011

    Hela familjen samlas på söndag för Valentinsmiddag ;D , det blir Valentinsstroganoff och hemgjorda pommes, till kaffet äter vi en god Valentintårta i hjärtform, gjord på choklad och hallon till. Vi brukar uppvakta varandra med en röd ros till varje person och ett litet rim på ett sött kort. Bara så att vi vet att vi alla betyder något speciellt, en liten ansträngning som inte kostar allvärldens men som värmer i kalla februari.

  • sikaal 11 februari 2011

    Vi har aldrig firat Alla hjärtans dag, det har inte blivit så. Min mans brorsson fyller den dagen, så när barnen var små var det Davids dag. ;)

  • Josses 11 februari 2011

    Skrivet av sikaal den 11 feb 2011

    Vi har aldrig firat Alla hjärtans dag, det har inte blivit så. Min mans brorsson fyller den dagen, så när barnen var små var det Davids dag. ;)
    (Y)

  • getingen 11 februari 2011

    {kissing}[recept][/ jag och min man ska äta gooood mat och god kvällsmat till kvällen så ska jag få nåt mysigt av honom..........på alla hjärtans dag{hug-left}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.