Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Angående matbilder som många sätter in frivilligt i recepten

  • Bappi 2 september 2008

    Egentligen ska jag vara tacksam för att någon så frivilligt har satt in en bild av min maträtt till mitt recept men...

    Jag hade inte tänkt mig bilden och upplägget precis så?!?!
    Förslaget är: Tänk om frivligga bilder först mejlades till rätt receptperson för ett godkännande först. Lite tokigt att andra kan gå in och lägga in receptbilder på mina recept, det kan bli bra, det kan bli dåligt, det kan bli si så där osv...

    Lind, tänk om du kunde låsa den biten men i stället låta bilden hamna hos mig på annat sätt för ett godkännande!?!?

    Tack för bilden jag fick till mitt recept, men jag plockade bort den och får lägga in en egen nästa gång rätten lagas.

    Är jag kinkig eller...:'(

  • Jessika 2 september 2008

    Själv blir jag jätteglad när någon lägger in en bild. (L)

    Vill du inte ha den som är upplagd så tror jag att du kan ta bort bilden genom att gå in i redigera recept och klicka i "ta bort nuvarande bild"

  • Bappi 2 september 2008

    Skrivet av Jessika den 2 sep 2008

    Själv blir jag jätteglad när någon lägger in en bild. (L)

    Vill du inte ha den som är upplagd så tror jag att du kan ta bort bilden genom att gå in i redigera recept och klicka i "ta bort nuvarande bild"


    Bilden hade jag redan tagit bort innan mitt inlägg, men tack ändå för upplusningen:)

  • Bappi 2 september 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    Skrivet av Jessika den 2 sep 2008

    Själv blir jag jätteglad när någon lägger in en bild. (L)

    Vill du inte ha den som är upplagd så tror jag att du kan ta bort bilden genom att gå in i redigera recept och klicka i "ta bort nuvarande bild"


    Bilden hade jag redan tagit bort innan mitt inlägg, men tack ändå för upplusningen:)


    Dessa stavfel som inte går att justera:@

  • PinkLadie 2 september 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    Är jag kinkig eller...:'(


    Ja, det tycker jag!
    Tål du inte en bild av ditt recept så lägg för guds skull inte in det här då! Eller vänta tills du har tagit din "perfekta" bild själv!

  • sjsj 2 september 2008

    Jag är rätt ny här i Matklubben. Har inte fått kläm på alla funktioner än.
    Jag undrar om detta innebär att vem som helst oxå kan gå in och byta bild i ett recept med bild som man lagt upp.
    Jag tycker nog att det ska vara förbehållet den som lägger in receptet.

  • PinkLadie 2 september 2008

    Nej, inte byta, bara lägga till.
    Finns redan en bild kommer den att förbli "den stora" som visas vid listning.
    Saknas det en bild kan det väl inte vara negativt??

  • Prima 2 september 2008

    Jag fick en bild på en person/användare på en av mina rätter - Enkel vardagsgryta - När jag skulle försöka plocka bort bilden skulle receptet godkännas igen och då blev det inte det längre för att det var ett höftat recept. Suck. :@

  • Bappi 2 september 2008

    Skrivet av Prima den 2 sep 2008

    Jag fick en bild på en person/användare på en av mina rätter - Enkel vardagsgryta - När jag skulle försöka plocka bort bilden skulle receptet godkännas igen och då blev det inte det längre för att det var ett höftat recept. Suck. :@


    Nämen så skall det väl inte få gå till?!?!
    Klaga till matklubben med ett mejl.

  • Bappi 2 september 2008

    Skrivet av PinkLadie den 2 sep 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    Är jag kinkig eller...:'(


    Ja, det tycker jag!
    Tål du inte en bild av ditt recept så lägg för guds skull inte in det här då! Eller vänta tills du har tagit din "perfekta" bild själv!


    I detta fall handlar det inte om den perfekta bilden utan vad jag hade tänkt mig att serveras till recepträtten men tack för smäll på fingrarna:p

  • PinkLadie 2 september 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    I detta fall handlar det inte om den perfekta bilden utan vad jag hade tänkt mig att serveras till recepträtten men tack för smäll på fingrarna:p

    Så lite så:p
    Känner mej lite aggresiv idag, förlåt för övertolkningen :'(

  • Prima 2 september 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    Nämen så skall det väl inte få gå till?!?!
    Klaga till matklubben med ett mejl.



    Hoppla. Hade missat den där lilla rutan om att man kunde ta bort nuvarnade bild... såg den nu efter ett inlägg från en annan här i tråden. Tack för det! : ) Nu ska det väl gå bättre, eller se bättre ut iallafall :) Nu återstår bara det sura att mitt recept inte är godkänt längre... lite jobbigt, lagar aldrig grytor med recept, tar vad jag har hemma, lite sånt o lite sånt lixom. Men jag får kanske anstränga mej en vacker dag o mäta upp allt...

  • Bappi 2 september 2008

    Skrivet av Prima den 2 sep 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    Nämen så skall det väl inte få gå till?!?!
    Klaga till matklubben med ett mejl.



    Hoppla. Hade missat den där lilla rutan om att man kunde ta bort nuvarnade bild... såg den nu efter ett inlägg från en annan här i tråden. Tack för det! : ) Nu ska det väl gå bättre, eller se bättre ut iallafall :) Nu återstår bara det sura att mitt recept inte är godkänt längre... lite jobbigt, lagar aldrig grytor med recept, tar vad jag har hemma, lite sånt o lite sånt lixom. Men jag får kanske anstränga mej en vacker dag o mäta upp allt...

  • zonale 2 september 2008

    Meningen för mig med ett recept är att även en novis ska kunna följa det. Visst är det kul att improvisera och höfta tii recept, framförallt grytor ibland, men jag förstår tanken bakom reglerna som finns.

  • Bappi 2 september 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    Skrivet av Prima den 2 sep 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    Nämen så skall det väl inte få gå till?!?!
    Klaga till matklubben med ett mejl.



    Hoppla. Hade missat den där lilla rutan om att man kunde ta bort nuvarnade bild... såg den nu efter ett inlägg från en annan här i tråden. Tack för det! : ) Nu ska det väl gå bättre, eller se bättre ut iallafall :) Nu återstår bara det sura att mitt recept inte är godkänt längre... lite jobbigt, lagar aldrig grytor med recept, tar vad jag har hemma, lite sånt o lite sånt lixom. Men jag får kanske anstränga mej en vacker dag o mäta upp allt...


    Fått igenom höftade recept bland annat ett idag, kolla om du vill på bappis fisklasange. Säkert får du till din gryta trots att det är höftade mått, skriv ex. efter behov asch du kan själv.
    Annars får du lägga ut denna gryta här(H)

  • Jessika 2 september 2008

    Jag har en lapp brevid spisen när jag "höftar" där jag skriver upp det jag lägger i. Åker det ner ytterligare en 1 tsk eller liknande kladdar jag bara dit det. När maten sen är klar så har jag receptet, om än kladdigt, nerskivet.:D

  • Bappi 2 september 2008

    Skrivet av PinkLadie den 2 sep 2008

    Skrivet av bappi den 2 sep 2008

    I detta fall handlar det inte om den perfekta bilden utan vad jag hade tänkt mig att serveras till recepträtten men tack för smäll på fingrarna:p

    Så lite så:p
    Känner mej lite aggresiv idag, förlåt för övertolkningen :'(

    Alla har rätt att tycka så länge man inte slår någon under bältet(Y)

  • Prima 2 september 2008

    Skrivet av hubert06 den 2 sep 2008

    Meningen för mig med ett recept är att även en novis ska kunna följa det. Visst är det kul att improvisera och höfta tii recept, framförallt grytor ibland, men jag förstår tanken bakom reglerna som finns.


    Ja det kan jag med göra. Absolut. MEN jag hade försökt att ange nåt så när i receptet vad som skulle ingå och ca-mängder. Och det vart godkänt en gång. Men inte nu. Det är det som är trist...

  • Lilljeppe 2 september 2008

    Tyvärr blir det ibland att recept som inte ska godkännas går igenom. Recept ska ha mått för att få godkännas enligt matklubbens regler. Detta för att det ska fungera med deras nya inköpslista. :)

  • ca70 2 september 2008

    Själv har jag lagt in bild i någons bildlösa recept för att vara lite snäll, men mailar/meddelar detta till personen så klart. Tråkigt om en sån gest inte uppskattas... :(
    Fast jag har fått positivt bemötande, så det kändes bara roligt "hjälpa till".:) Men jag vill ju inte trampa nån på tårna!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.