Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

April-april!!!

  • boz1965 31 mars 2010

    I morgon är det första april.
    Tänker du lura nån?
    Eller brukar du vara den som går på spratten?

    Berätta! :)

  • JennyV 31 mars 2010

    Jag är ALLTID den som blir lurad och när jag väl förstått att jag blivit det så är alla andra på sin vakt för de anar ugglor i mossen {alien} Men detta året ska jag vara först och jag ska vara beredd!!!!! :DD

  • boz1965 31 mars 2010

    Ja, lura dem nu dit du vill, som ramsan säger... :DD

  • Tant_Anita 31 mars 2010

    Ja här ska de minsann luras både hit å dit! :D

  • Okänd 31 mars 2010

    Första april i morgon ja, kan börja med en episod som inträffade 1965.

    Första april i morgon, det skulle kanske passa med ett litet aprilskämt, ja det som hände den gången måste vara preskriberat vid det här laget!
    Detta inträffade under min tid på Statt i Västervik. Det var den 1 april och aprilskämten haglade, direktör Tengfeldt som hade en underbar humor drog också sitt strå till stacken. Det blev en trevlig dag! Förstekocken på köttsidan, Roland hette han, hade en enorm tur att få lura dirren med ett klassiskt aprilskämt från köket. Tengfeldt beställde en wienerschnitzel till sin lunch. Där gick han i fällan! Roland klippte till en spistrasa och panerade den, stekte den väldigt noga till en vacker färg, garnerade den med klassisk citronskiva, ansjovis och kapris. Lade upp på tallrik tillsammans med den brynta potatisen och kallade på direktören. Han kom och hämtade sin mat, tackade och bugade som bara han kunde. Det tog mindre än en minut innan han var tillbaka, han kom ut i köket och gick fram till mig på fisksidan, lade handen på min axel och sade: Jag har ångrat mig, kan inte Jan-Gunnar steka mig en rödspätta i stället, schnitzeln var nog seg i alla fall så jag vill ha en rödspätta till lunch i dag. Inte med ett ord nämnde han den falska wienerschnitzeln! Men vi såg på hans rygg och axlar hur han skrattade när han gick ut ur köket. Rödspättan berömde han flera dagar framöver och poängterade att man blev intelligent om man åt mycket fisk!

    Det var den första april det, vi får väl se vad som händer i morgon! {laugh}

  • flibben 31 mars 2010

    Jag bävar in för vad som kan hända imorgon, jag ska dessutom till läkaren, hoppas han inte drar något skämt :P

    Ska bli kul att kolla in tidningar och olika hemsidor, det kan bli väldigt lustigt runt om på internet 1:a april!

  • FruAst 31 mars 2010

    Kul historia jan-gunnar.
    Jag hatar att bli lurad. Går på allt jag är så naiv. Vi får se om jag kommer på något kul så kanske jag gör ett försök att lura maken. Ibland blir det kul! {laugh}

  • Okänd 31 mars 2010

    Ja vi får väl se vad morgondagen bär i sitt sköte!

  • boz1965 31 mars 2010

    Det där med den panerade disktrasan är ju gammalt. Finns inte många kockar som inte har kört med den. Jag hade en ovanligt besvärlig gäst en gång som skickade tillbaka en helt perfekt Wienerschnitzel flera ggr och sade att det var än det ena och än det andra felet och skällde ut servisen efter noter. Till sist panerade jag en disktrasa åt honom. Sen blev han tyst. T.o.m. Min kökschef skrattade gott åt det.

  • Gnurf 31 mars 2010

    Fast JGJ var ju med om det 1965...just det året panerade du inte så många disktrasor Bozze. Din rackarns Copycat >:D

    Å JGJ...klart Rödspättan fick godkänt. Allt är ju relativt. I det här fallet i relation till en panerad Spistrasa, så det säger inte så mycket egentligen...>:D >:D

  • Okänd 31 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 31 mar 2010

    Fast JGJ var ju med om det 1965...just det året panerade du inte så många disktrasor Bozze. Din rackarns Copycat >:D

    Å JGJ...klart Rödspättan fick godkänt. Allt är ju relativt. I det här fallet i relation till en panerad Spistrasa, så det säger inte så mycket egentligen...>:D >:D


    Nej, men skryt säger lite mer! 5 points to you Gnurf{yawn}

  • kattgnag 31 mars 2010

    Jag brukar alltid bli lurad.... Är det inte så idag att de flesta är så medvetna om 1-april-skämten att det blivit väldigt svårt att luras? De flesta verkar ju ha järnkoll...
    Jag ska iallafall försöka lura både mannen och barnen, men har inte kommit på nåt bra än...
    Det blir väl tvärtom, de lurar mig istället för att jag totalt glömt bort att jag skulle luras!...

  • jimboz 31 mars 2010

    Jag tänkte lura någon med att INTE luras då tror denna någon att Jag LURAS med att INTE luras..Det är då Jag LURAS ändå :)

  • kattgnag 31 mars 2010

    Hahaha! Bra tanke! Den måste jag fundera på:D

  • jimboz 31 mars 2010

    Man skulle kanske ställa en 500 hundra watts högtalare vid ytterdörren och spela upp en galen hund när Pizzareklam killen står precis utanför och ska slänga in 6 reklamblad som han alltid gör :)

  • boz1965 31 mars 2010

    Skrivet av jimboz den 1 apr 2010

    Man skulle kanske ställa en 500 hundra watts högtalare vid ytterdörren och spela upp en galen hund när Pizzareklam killen står precis utanför och ska slänga in 6 reklamblad som han alltid gör :)


    Om det varit du som vann de 215 milllarna kunde du ju hyrt "En jobbig djävul" från ballar av stål att spela pizzakillen ett spratt och han hade gått lååånga vägar förbi ditt brevinkast i fortsättningen... :DD

  • boz1965 31 mars 2010

    Expressens aprilskämt?

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1937974/salde-guldfisk-till-minderarig-far-bara-fotboja

  • Okänd 1 april 2010

    Testa den här:

    http://www.quizyourprofile.com/guessyournumber.swf

  • jimboz 1 april 2010

    Vann jag 215 miljoner då kunde jag nästan köpa April månad från kalendern {laugh}

  • MammaModesty 1 april 2010

    Skrivet av boz1965 den 1 apr 2010

    Expressens aprilskämt?

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1937974/salde-guldfisk-till-minderarig-far-bara-fotboja


    enligt de som kommenterat artikeln så är den skriven i en engelsk tidning redan igår... hmm... ??

    Expressen skriver om en spionaffär.. o det står inte ett ord om den på AB.. skumt.. plus att de intervjuar en ryss som erkänner att han fått hemliga handlingar... skulle en ryss erkänna det? jaja.. vi får väl se om det är en bluff eller inte... idag försöker jag att inte gå på nått... =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.