Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Återvinning, loppis, auktioner - vad hittar du i sommar?

  • Linlock 10 februari 2012

    Å, älskar loppis, second hand och dyl! Har inrett mitt vardagsrum i teak, soffan och soffbordet har jag fått, ett sidobord för 40 kr på loppis och en underbar skänk som jag köpte på soptippens loppis för 50 kr! Ljusstakar, blomkrukor och lampor, för typ sammanlagt 100 kr! För mig är det värsta sporten att komma undan så billigt som möjligt! Kläder köper jag också, både till mig och till min son. Senaste fynden är rörstrand tallrikar för 5 kr st. I helgen ska jag jaga skridskor i stl 32:)

  • The_mama97mia 16 mars 2012

    Kom på häromdagen att loppis är bästa stället att shoppa loss när man vill förnya lite i fönstren, som nu på våren - eller till påsk. Blomkrukor hittar man ofta där för väldigt billiga pengar! Likaså typ påskpynt.

  • littlejohn 16 mars 2012

    Eftersom jag har så infernaliskt ont i nacken just nu så gick jag en sväng på en loppis för att få annat att tänka på en stund. Där hittade jag ett mörkblått kraftigt bommullstyg med prästkragar på, det var 120 cm brett och 2,5m långt, Jättefina kuddar ska det bli till min veranda i sommar, räcker kanske till en liten duk också.

    Hittade även ytterkrukor som var fina..Roligt att gå på loppis,hittar alltid någor som jag inte visste att jag behövde. Snart får man börja sälja själv.;)

  • DoctorWho 16 mars 2012

    Jag såg att axelremmen till min handväska höll på att lossna idag. Vi var då på parkeringen till röda korsets second hand. Tänkte att jag iaf kunde titta efter en väska där. Den första jag tittade på var perfekt! Äkta skinn och priset 10 kronor! Köpte också en tysk porslinsvas för 15 kronor (jag samlar på vaser från en tysk fabrik) och en konstig trähyvel till farsan för 10 kronor. Hyveln ser nästan ut som en halv kringla och har ett L-format stål i mitten. Undrar vad den användes till.

  • DoctorWho 4 april 2012

    Skrivet av Transporter den 16 mar 2012

    en konstig trähyvel till farsan för 10 kronor. Hyveln ser nästan ut som en halv kringla och har ett L-format stål i mitten. Undrar vad den användes till.


    Farsan tittade på tv och såg en liknande hyvel användas vid tillverkning av trätunnor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.