Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa kolsyremaskinen

  • huricane 19 december 2011

    Ska köpa en kolsyremaskin till min pappa i julklapp, så nu skulle jag jättegärna ta emot tips och åsikter om olika kolsyremaskiner, den får inte kosta mer än 1000 kr. Tack på förhand!

  • bigganv 19 december 2011

    Jag köpte en Wassermaxx för 400 kr, för ca ett år sedan, och jag är helnöjd med den!!!

  • turboputte 19 december 2011

    Håller med bigganv,min toppen.

  • maxxess 19 december 2011

    Jag har haft en wassermax http://www.jula.se/kolsyremaskin-802343, en Sodastream Genesis på jobbet och nu senast en Sodastream Jet http://www.sodastream.se/sv/drinksmakers. En kollega har en Fizz och mätarna är bara lullull, inget nyttigt med dem alls.

    Jet är enklast att hantera på alla sätt och vis tycker jag, inte snyggast men smidigast.
    Wassermax är det färre som säljer så utbudet på flaskor (som byts vartannat år) är ofta begränsat medans sodastream finnas i snabbköpen överallt.

    Test finns på smartson, men sajten ligger nere nu igen..
    http://www.smartson.se/WebSearch.aspx?searchtext=kolsyremaskin

  • Amika 19 december 2011

    Jag har både soda stream och wassermaxx. Jag tycker att soda stream är bäst, för att man skruvar fast flaskan, på samma sätt som man skruvar på en kork. Wassermaxx:en är det fyra gängor som man ska vrida på plats och när min mamma har provat den, så har hon jättesvårt att vrida dit den och sedan att vrida loss den igen.
    Så är det en äldre person, (mamma är lite drygt 60) så kanske man ska tänka på att köpa en där flaskan är lättare att få bort. :)

  • mooseella 19 december 2011

    Har en sodastream där jag skruvar fast flaskan. Den är kanon för den funkar för mina svaga händer. En väninna har en där man ska vrida fast flaskan, den maskinen klarar jag inte av...

  • pihal 20 december 2011

    Håller med om att sodastream är bra, har haft min i ca 3 år nu och är jättenöjd.

  • Doggeliten 20 december 2011

    På mitt jobb är vi inne på den tredje Soda streamern, de håller cirka ett år sen är den slut och måste bytas.. Hemma har jag en Wassermax och den har hållit i fyra år nu, och håller än..

  • huricane 20 december 2011

    Tack allihopa! Det lutar åt en sodastream genesis eller jet.. Hm, men att den går sönder så fort på jobbet, kan det inte vara för att den används mycket mer där, ifall ni är flera anställda?

  • boz1965 20 december 2011

    Tja, jag håller ju på originalet - Soda Stream...

  • jollo10 20 december 2011

    Soda stream är absolut bäst, dyrast men hållbarast och bäst!

  • Amika 20 december 2011

    Min soda stream har jag haft i 5 år och den håller jättebra fortfarande. Och jag använder den mycket!

  • anni001 21 december 2011

    Skrivet av Doggeliten den 20 dec 2011

    På mitt jobb är vi inne på den tredje Soda streamern, de håller cirka ett år sen är den slut och måste bytas.. Hemma har jag en Wassermax och den har hållit i fyra år nu, och håller än..


    En tanke bara...det är inte så att sodastreamen på jobbet får "jobba" lite mer än den du har hemma?!?

    Sosastreamern tycker i alla fall jag är bäst.Vi har haft vår i snart 3 år o den är super... Mina föräldrar har fått byta ut sin Wasserman 4-5 ggr och bytte sen till Sodastreamer och den funkar perfekt...

  • Doggeliten 24 december 2011

    Vi är tre användare på mitt jobb och hemma är vi två, den kanske används lite mer på jobbet men jag tror det är marginellt..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.