Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa varmkorven?

  • boz1965 20 maj 2009

    Wurre, slang med halka, raggarballe med svängdörrar... Kärt barn har många namn.

    Var tycker DU att bästa varmkorven serveras?

    Själv tycker jag att "Haralds luda" här i sta'n har den bästa korven med bröd som går att få i detta avlånga land. Synd bara att de inte har hemlagat mos längre.

  • safir74 20 maj 2009

    Korvgubben på Öster i Visby samt Pölsemannen har klart godast korv

  • Okänd 20 maj 2009

    I mitt kök......Sibylla kokkorv med bröd och hemgjord gurkmajonnäs....Kan inte bli godare.

  • The_mama97mia 20 maj 2009

    hmmm den bästa korven med bröd är den man får när man väntar på grillen....
    dvs smått sotad vanlig grillkorv ( vill ha lithells den som är både kok o stek/grillkorv) i ett köpesbröd o sen ketchup o stark senap på

    Annars om jag måste köpa korv m bröd gillar jag franskvarianten - i baguette med den där senapsdressingen.

  • MosterNettan 20 maj 2009

    När solen går upp på midsommardagens morgon, går vi (min stora bullriga familj) till grillplatsen vid sjön och gör eld. En stor burk Bullens pilsnerkorv. Värmd direkt i burken över elden. Alla tillbehör, bröd, senap, ketchup, gurka. Delar på några öl och filosoferar.
    Då smakar det allra bäst!

  • annelieberggren 20 maj 2009

    Bullens korv är bäst. Kokt med bröd och jonnys senap, bostongurka och räksallad...:p mycket mastigt och gott.

  • Babzan 20 maj 2009

    Tjocka smakrika grillkorvar från grillen en sen midsommarnatt smakar bättre än något annat. Gärna i Stockholms skärgård:)

  • Lotten_J 20 maj 2009

    Tro det eller ej men Ica Kvantum i Luleå ( de säljer en korv med bröd för 5:-) har de absolut godaste varmkorvar jag någonsin ätit....brutalt goda....och brödet....mmmmmm

  • pia61 20 maj 2009

    "Korvaholken" på torget i falkenberg har det allra bästa hemlagade potatismoset...så de så!!! (L)(L)(L)
    Halv special...fantastiskt gott!!! (Y)(Y)

  • Monika46 20 maj 2009

    Mielarasten i Degeberga utanför Kristianstad har den bästa korven o moset...(L)(L)
    Har aldrig ätit så god mos förrut... (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)
    I detta mos sägs vara både vispgrädde och smör i... så det så!!! MUMS!!!

  • redd 20 maj 2009

    Hunger är den bästa kryddan sägs det ju, men få saker gifter sig så väl med onyttig mat som alkohol som brytts ner. så.

    I min stad har vi en eller två invandrare som grillar korv på engångsgrillar fredag och lördags nätterna. (tveksamt om det är lagligt ur hyggiensynpunkt men tror att polisen är tacksamma över att folk snabbt får i sig mat så att dom kan lämna stadskärnan så dom låter det pågå).

    Så mitt val blir, full som en kastrull efter en helkväll på krogen, en tjockkorv med extra allt och en trevlig korvgubbe.

  • Okänd 21 maj 2009

    Västervik = Åhmans såklart! En grillad med hälften av varje 0ch en halv räk!
    De ni!

  • farmoringer 21 maj 2009

    Skrivet av Lotten_J den 20 maj 2009

    Tro det eller ej men Ica Kvantum i Luleå ( de säljer en korv med bröd för 5:-) har de absolut godaste varmkorvar jag någonsin ätit....brutalt goda....och brödet....mmmmmm

    Visst har de det på ICA Maxi också på Storheden? Där smakar det också alltid så gott. Jag har inte en aning vad det är för sort de har...

  • farmoringer 21 maj 2009

    Skrivet av pia61 den 20 maj 2009

    "Korvaholken" på torget i falkenberg har det allra bästa hemlagade potatismoset...så de så!!! (L)(L)(L)
    Halv special...fantastiskt gott!!! (Y)(Y)


    Kommer ihåg när jag flyttade hit till norra Sverige och sa att jag ville ha " en halv special". Fanns ingen som visste vad det var för nåt...:D

  • Okänd 21 maj 2009

    Skrivet av farmoringer den 21 maj 2009

    Skrivet av Lotten_J den 20 maj 2009

    Tro det eller ej men Ica Kvantum i Luleå ( de säljer en korv med bröd för 5:-) har de absolut godaste varmkorvar jag någonsin ätit....brutalt goda....och brödet....mmmmmm

    Visst har de det på ICA Maxi också på Storheden? Där smakar det också alltid så gott. Jag har inte en aning vad det är för sort de har...


    Precis! Ingen aning om vad den korven innehåller.
    Fråga efter innehållsdeklation på korven.
    Skulle vara intressant att få höra personalens svar!

  • pia61 21 maj 2009

    Skrivet av farmoringer den 21 maj 2009

    Skrivet av pia61 den 20 maj 2009

    "Korvaholken" på torget i falkenberg har det allra bästa hemlagade potatismoset...så de så!!! (L)(L)(L)
    Halv special...fantastiskt gott!!! (Y)(Y)


    Kommer ihåg när jag flyttade hit till norra Sverige och sa att jag ville ha " en halv special". Fanns ingen som visste vad det var för nåt...:D


    Nämen vad säger du! Trodde det var vedertaget i hela Sverige!!!
    Förklaring då: bröd, korv, senap och sen mos på korven. Jättegott! (Y)(L)

  • popik 21 maj 2009

    Skrivet av pia61 den 20 maj 2009

    "Korvaholken" på torget i falkenberg har det allra bästa hemlagade potatismoset...så de så!!! (L)(L)(L)
    Halv special...fantastiskt gott!!! (Y)(Y)


    Håller fullständigt med. de har faktiskt blivit utsedda för sveriges godaste mos. (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

  • boz1965 21 maj 2009

    Iofs så är Pölsemannens baconlindade inte så dum den heller. Vanliga röda pølser är jag inte särskilt förtjust i efter att ha jobbat ett antal år i Danmark - de är inget annat än "bugafylla" för mig, när man står vrålhungrig mitt i natten på en perrong på Københavns Hovedbanegård, på väg hem till Sverige efter ett långpass ute hos en kund med en krånglande server.

  • boz1965 21 maj 2009

    Förresten... Det finns ett gatukök på torget snett emot Sundsbussterminalen (ja, jag VET att det heter ACE-Link numera, men det kommer alltid att vara Sundsbussarna för mig) i Helsingør. Där får man världen godaste frankfurter i baguettebröd med fransk dressing till. Mmmm... Det vattnas i munnen bara jag tänker på det. De har också görgoa "deller" med kartoffelsalat.

  • Lotten_J 21 maj 2009

    Ica Maxi har piteortens korv och den är inte ens i närheten så god som den dom säljer på Kvantum ..... Kvantum slår allt jag hittills prövat genom alla dessa år


    Skrivet av farmoringer den 21 maj 2009

    Skrivet av Lotten_J den 20 maj 2009

    Tro det eller ej men Ica Kvantum i Luleå ( de säljer en korv med bröd för 5:-) har de absolut godaste varmkorvar jag någonsin ätit....brutalt goda....och brödet....mmmmmm

    Visst har de det på ICA Maxi också på Storheden? Där smakar det också alltid så gott. Jag har inte en aning vad det är för sort de har...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.