Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baksmällekur?

  • boz1965 1 januari 2010

    Vilken är din bästa baksmällekur?

    Naturligtvis är den bästa kuren att inte dricka alkohol alls, men om man nu gör det iaf då?

    Min bästa kur har jag fått av en gammal erfaren bartender och det är att äta två bananer och försöka dricka så mycket vatten man orkar (helst en liter) innan man går och lägger sig- Bananerna ersätter de mineraler man förlorar ut i urinen eftersom alkohol är vätskedrivande,

  • boz1965 1 januari 2010

    Sportdryck funkar på samma sätt, ungefär.

  • Okänd 1 januari 2010

    Behövs ingen!

  • boz1965 1 januari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 1 jan 2010

    Behövs ingen!


    Tror inte att alla skriver under på det.

  • lena4 1 januari 2010

    Grabben äter 1 msk salt och dricker vatten innan sänggående.

  • Roggan 1 januari 2010

    1 msk honung och massor med vatten innan sänggående. Gärna något salt också.

  • jimboz 1 januari 2010

    Det tråkiga är ju att man kommer på det försent, alltså inköp av bananer eller vad det är..Men jag brukar ha en flaska Ramlösa hemma och dricka upp så mycket jag orkar innan läggdax dom få gånger jag kommer ihåg det...Denna gång är en sån gång det gick åt pipan att komma ihåg :) Men jag har dragit i mig en stor flaska Julmust under dagen så nu mår jag hyfsat .

  • busan37 1 januari 2010

    Jag blir aldrig bakfull. Kör antingen varannan vatten eller enbart vatten efter 12

  • ssnygging 1 januari 2010

    Resorb vätskeersättning från apoteket är de bästa, de ersätter alla ämnen alkoholen driver ut. Det finns även brustabletter som heter BAKIS på ex ica mm de funegrar super bra, 2 st innan läggdags och du mår prima dagen efter.(Y)

  • jimboz 1 januari 2010

    Hittade en sida som kanske kan vara nåt :)
    http://www.bakisguiden.se/

  • boz1965 1 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 1 jan 2010

    Hittade en sida som kanske kan vara nåt :)
    http://www.bakisguiden.se/


    Bra sida, men är man "!bakis å skakis" orkar man nog inte surfa så mkt... :D

  • idea_ 1 januari 2010

    Minns att man alltid drack en liten flaska mineralvatten (alltså inte en 1,5 liters, för vem får i sig en sån på natten :D) innan man gick och la sig när man varit på en krogsväng/fest förut. Tar det lugnare nu för tiden dock...

  • jimboz 1 januari 2010

    Ostbågar är bra dagen efter..Man orkar inte bry sig om maten då smällan är framme men dessa krummelurer är en bra ersättning för stunden :)

    Att vara bakis är ett sundhetstecken. För hur vore det om inte kroppen sa ifrån :)

  • maerta 1 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 1 jan 2010

    Skrivet av jimboz den 1 jan 2010

    Hittade en sida som kanske kan vara nåt :)
    http://www.bakisguiden.se/


    Bra sida, men är man "!bakis å skakis" orkar man nog inte surfa så mkt... :D


    Men surfar man inte även här på Matklubben?

  • monfo 1 januari 2010

    Tre glas mjölk fungerar bra för mig!

  • jas65 1 januari 2010

    Vad jag har förstått är det bara idioter och gamla kärringar som blir bakfulla.

  • Okänd 1 januari 2010

    Den som super får baksmälla :@:@
    Inga andra!

  • smeand 1 januari 2010

    Det kan det vara värt!:D

    /Hälsningar en idiot

  • jimboz 1 januari 2010

    Länge leve dom som inte dricker eller blir bakis, för dom har ju absolut dom bästa tipsen för denna tråd eller ?

  • boz1965 1 januari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 1 jan 2010

    Den som super får baksmälla :@:@
    Inga andra!


    Men vi är ju inte alla lika duktiga och präktiga som du... :Z:Z:Z

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.