Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baksmällekur?

  • boz1965 1 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 1 jan 2010

    Länge leve dom som inte dricker eller blir bakis, för dom har ju absolut dom bästa tipsen för denna tråd eller ?


    Dom verkar tycka det iaf. :Z

  • Lenkan 1 januari 2010

    Enligt Brainiac så är det fett som fungerar bäst. De provade återställare, huvudvärkstabletter och massa vatten och fet mat och maten botade tydligen bäst illamående och huvudvärk.

    Själv brukar jag aldrig bli bakfull, men trött och slö däremot hela dagen efter.

  • boz1965 1 januari 2010

    Ja, engelsmännen har ju sina baconsandwiches och flottiga, stekta ägg och det tycks funka, så varför inte?

  • jimboz 1 januari 2010

    Skrivet av Lenkan den 1 jan 2010

    Enligt Brainiac så är det fett som fungerar bäst. De provade återställare, huvudvärkstabletter och massa vatten och fet mat och maten botade tydligen bäst illamående och huvudvärk.

    Själv brukar jag aldrig bli bakfull, men trött och slö däremot hela dagen efter.


    Är inte trött och slö en svit av kvällen innan ?
    Jag får kolla med bakfulls barometern vad som menas med bakfull och inte bakfull...:)

  • boz1965 1 januari 2010

    Huvudvärkstabletter är bara dumt. Alvedon med paracetamol är direkt livsfarligt i kombination med alkohol eftersom det kan slå ut levern om man har otur.

  • Tant_Anita 1 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 1 jan 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 1 jan 2010

    Den som super får baksmälla :@:@
    Inga andra!


    Men vi är ju inte alla lika duktiga och präktiga som du... :Z:Z:Z


    Håller med till 100%. Maken till dryg och egenkär person har jag sällan sett.

  • Amika 1 januari 2010

    Jag blev sällan bakis, men trött och seg. Så blev jag alltid sjukt sugen på pizza och coca cola. :)

    Min syster drack samarin dock. Två stora glas. :)

  • boz1965 1 januari 2010

    Jomen, fet mat verkar vara den bästa kuren mot bakfylla om man ska tro på dem som vet nåt om det. Vet inte om det handlar om att "bädda in" magen i ett skyddande lager eller vad det nu handlar om...

  • siggemums 1 januari 2010

    Skrivet av lena4 den 1 jan 2010

    Grabben äter 1 msk salt och dricker vatten innan sänggående.


    Är det möjligt att få i sig 1 msk salt i ett svep,? Det låter fruktansvärt.:o:p

  • jimboz 1 januari 2010

    Jag har ätit fläskfilé och potatisgratäng från i går och nu mår jag super. Jag går väl snart i ide, börjar ju ta på krafterna att skriva och surfa på nätet..
    Tack för alla Tips..

  • lena4 2 januari 2010

    Skrivet av siggemums den 1 jan 2010

    Skrivet av lena4 den 1 jan 2010

    Grabben äter 1 msk salt och dricker vatten innan sänggående.


    Är det möjligt att få i sig 1 msk salt i ett svep,? Det låter fruktansvärt.:o:p

    Själv har jag inte provat, men han gör det och tycker att det hjälper.

  • lena4 2 januari 2010

    Skrivet av Amika den 1 jan 2010

    Jag blev sällan bakis, men trött och seg. Så blev jag alltid sjukt sugen på pizza och coca cola. :)

    Min syster drack samarin dock. Två stora glas. :)


    Pizza kan jag ochså bli sugen på dagen efter. Blir inte så ofta när jag har långt att hämta. Och köra bil skulle inte falla mig in dagen efter att det har varit en brakfest.

  • jas65 2 januari 2010

    En fet kebab pizza eller kinamat brukar hjälpa har jag hört. Jag blir alldrig bakfull när jag dricker.
    Mvh
    Ett tips är att inte höfta mellan sprit, öl, wisky och vin. För kroppen tar om hand om alkholen i tur ordning.
    Anders

  • smeand 2 januari 2010

    Jag åt pasta med bacon och ostsås igår och det fick mig att må lite bättre. Dessutom drack jag mycket vatten och grönt the. Kaffe och vanligt the är ju också vätskedrivande så det gick bort.

    Självklart är det en lättare form av baksmälla om man känner sig trött och seg dagen efter! Jag mår aldrgi illa, och får sällan huvudvärk dagen efter. Däremot blir jag trött och seg, och det är ju för att jag är lite bakis. Det var dock helt klart värt det eftersom jag hade otroligt kul på festen. Så kul hade det såklart inte blivit utan vin:p

  • Bumbis 2 januari 2010

    Det är absolut inte bara dom som super som blir bakfulla. Min syster dricker som mest 2 glas vin på en hel kväll och hon känner av det dagen efter.

  • bernit 2 januari 2010

    En Jäger på sängkanten och bacon & ägg till frukost....:p

  • boz1965 2 januari 2010

    Underberg sägs också vara bra. Åtminstone för en orolig mage dan efter kvällen innan... :p

  • kari58 2 januari 2010

    tänk dig en kall öl nu, mm så gott:D

  • boz1965 2 januari 2010

    Skrivet av kari58 den 2 jan 2010

    tänk dig en kall öl nu, mm så gott:D


    Njaeeej... Får nog vara så med alkohol en tid framöver. Julen och nyåret har varit hårda mot en 45-årig kropp. :p Man är ju inte 20 längre. På den tiden kunde man göra en väääldigt våt barrunda och gå och jobba dan efter utan problem. Nuförtiden är man däckad hela dan efter. :'(

  • Linlock 7 januari 2010

    Mitt bästa tips mot baksmälla är en kombination av
    en del självömkan och ångest
    en del fet och salt mat
    en del "nu jäklar får jag rycka upp mig och duscha och gå en promenad" (till pizzerian förslagsvis)

    Sen brukar jag må prima!:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.