Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

BEACH 2010!!!!

  • Matmamman2 9 januari 2010

    Jag är med! Ska försöka gå ner en sisådär 12 kg utan att svälta och ändra allt för mycket på det jag äter. Behöver "bara" sluta med godis och kakor........ Men det får bli på måndag om två veckor för då har jag passerat min 40 årsdag och då VILL jag ha tårta:D
    Den 18 ska jag börja dansa Zumba också (Y)
    Vi hörs!!

  • Mistys 9 januari 2010

    Morgonpromenaden i kamp mot kilona avklarad. Minus 16 grader, fullt påbylsad men vad gör man inte för att få bort välfärdsvolangerna :p 1 timme klarade vi sen såg vi ut som valrossar :D

  • Gnurf 9 januari 2010

    Bra kämpat Misty!! Morgonpromenad eller morgonskidåkning före frukost blir det lite längre fram för mig...om några veckor....:)

  • Fieli77 9 januari 2010

    Här är en till som kommer följa den här tråden! :)

    Jag bryr mig inte så mycket om hur mycket jag väger eller hur många kilon jag går ner utan vill hitta trivselformen. (Kan väl gissa att jag skulle kunna gå ner 10 kg för att komma dit.)
    Det har jag tänkt göra genom att äta mindre portioner av mat åt GI-hållet (& inte ta den där extraportionen bara för att det är så gott) & komma igång med träning. Jag gillar styrketräning så det ska jag köra & försöka komplettera med konditionsträning & yoga.

    Jag är extra sporrad att köra hårt nu då vi igår bokade en resa till New York 1-9 april. Då hoppas jag vara i betydligt bättre form än nu för att orka turista runt & se hela stan & shoppa en massa nya kläder! (H)

    Det var många kloka kommentarer i den här tråden & det är peppande att läsa hur det går för er andra!

    Lycka till allihop! (Y)

  • bonappetit 9 januari 2010

    Vill gå ner 8 kg men har övergångsbesvär så det verkar som det är
    omöjligt att få pilen på vågen att ändra sig. Promenerar varje dag 3-5 km
    äter regelbundet mycket frukt & grönt, äter sällan godis. Hur gör man ?
    har inte vägt så här mycket sen jag var gravid för 22 år sen. :(

  • Ernst76 9 januari 2010

    Skrivet av Ernst76 den 8 jan 2010

    Jag "bulkar" fortfarande. Jag har gått upp 8 kg men tänkte gå upp ca: 5 kg till. I april vänder det, då ska fettet bort och förhoppningsvis finns det lite muskler kvar.


    Längd: 181 cm.
    Startvikt: 75 kg.
    Målvikt: ca: 80 kg.
    2010-01-09: 83 kg.

  • Gnurf 9 januari 2010

    Gör en kontroll av det du äter...under några dagar eller helst 1 vecka. Väg och beräkna (det finns några olika gratissiter på nätet som kan vara till hjälp) kaloriinnehåll per dag i det som du stoppar i dig. Man ska varken äta för mycket eller för litet...båda varianterna kan ställa till det när man försöker minska vikten...

    Det man främst ska dra ner på är KOLHYDRATER. Det är dessa som är Boven i de allra flesta fall....:o

    Skrivet av bonappetit den 9 jan 2010

    Vill gå ner 8 kg men har övergångsbesvär så det verkar som det är
    omöjligt att få pilen på vågen att ändra sig. Promenerar varje dag 3-5 km
    äter regelbundet mycket frukt & grönt, äter sällan godis. Hur gör man ?
    har inte vägt så här mycket sen jag var gravid för 22 år sen. :(

  • Gnurf 9 januari 2010

    OK...så först upp till 88kg...och sen ner till 80 kg.

    Jag är 173 lång, startvikt 115,4kg och Målvikt ca 98kg. Mitt BMI är just nu "fetma" om jag når målvikten så kommer BMI fortfarande vara "fetma". So much for BMI, Spegeln är alltså viktigare än Vågen...:D

    Skrivet av Ernst76 den 9 jan 2010

    Skrivet av Ernst76 den 8 jan 2010

    Jag "bulkar" fortfarande. Jag har gått upp 8 kg men tänkte gå upp ca: 5 kg till. I april vänder det, då ska fettet bort och förhoppningsvis finns det lite muskler kvar.


    Längd: 181 cm.
    Startvikt: 75 kg.
    Målvikt: ca: 80 kg.
    2010-01-09: 83 kg.

  • sarahli 9 januari 2010

    hej allihopa
    vad kul med en pepptråd, det kan behövas lite inspiration när man försöker gå ner i vikt. Nu väger ju jag BETYDLIGT mer än ni verkar göra men jag hakar på. :)
    Vägde in mig på 154 kg den 14 november och veckan innan jul alltså den 21 dec vägde jag in på 144.4 och den 4 januari (EFTER jul och nyårshelgen) 140.9. Känner mig mycket nöjd. Denna vecka har varit topp så nu väntar jag med spänning på måndagens resultat. Wish me luck :)

  • Gnurf 9 januari 2010

    GOOD LUCK sarahli!!! Det är ju superbra kämpat under en mörk vinterperiod med massor av frestelser...(Y) Jag brukar kolla på Biggest Looser på 5an...där ser man hur mycket det verkligen går att göra (iofs under extrema förutsättningar) när man verkligen kör järnet....:D

  • boz1965 9 januari 2010

    Mitt "vikttåg" har lämnat station för länge sedan - med mig ståendes på perrongen.
    Jag pallar inte springa kapp det... :(

  • Gnurf 9 januari 2010

    Jodå...du fixar det boz. En kille som du fixar Allt...om du bara sätter den sidan till...:p

    Skrivet av boz1965 den 9 jan 2010

    Mitt "vikttåg" har lämnat station för länge sedan - med mig ståendes på perrongen.
    Jag pallar inte springa kapp det... :(

  • Mistys 9 januari 2010

    Vilken prestation sarahli(Y) Var stolt över det du gjort. Gått igenom en jul och ett nyår med viktnedgång. Hur många av oss kan skryta med det ? Fortsätt kämpa :):)

  • margjons 9 januari 2010

    Härligt! Här är en till som vill vara med! 10 kg ner är målet med nya sunda vanor och med hjälp och peppning från att ta del av era erfarenheter och tips. Har lite dålig karaktär... :'(

  • Linlock 9 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 9 jan 2010

    Mitt "vikttåg" har lämnat station för länge sedan - med mig ståendes på perrongen.
    Jag pallar inte springa kapp det... :(


    Ha ha jag är för tjock och otränad för att springa efter mitt tåg!:p

  • sjsj 9 januari 2010

    Vad kul att så många är "på" denna tråd!!!

    Jag tänker väga in mig på fredag morgnar, då kan man utan vånda för måndagens invägning unna sig lite gôtt som belöning efter veckans undvaranden! (Y)

    Min startvikt 80.4kg till mina 169 cm är på tok för mycket, vill ner till 70 i a f, gärna under. 68kg låter ju mycket bättre!

    Lycka till alla!!!

  • Eery 9 januari 2010

    Underbar tråd! Gud vad ni är duktiga allihop!!!
    Så jag har ingen våg och tänker inte skaffa nån heller men jag skulle vilja tappa cm bli lite starkare/smidigare och kanske komma i en eller ett par storlekar mindre än nu. Har ingen plan mer än att minska på kolhydraterna, LÅTA BLI GODIS och röra lite mer på mig. En halvtimmes promenad varje dag oavsett väder eller sällskap. Med sällskap brukar det det bli betydligt längre.
    Lycka till alla!

  • Ernst76 9 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 9 jan 2010

    OK...så först upp till 88kg...och sen ner till 80 kg.

    Jag är 173 lång, startvikt 115,4kg och Målvikt ca 98kg. Mitt BMI är just nu "fetma" om jag når målvikten så kommer BMI fortfarande vara "fetma". So much for BMI, Spegeln är alltså viktigare än Vågen...:D

    Skrivet av Ernst76 den 9 jan 2010

    Skrivet av Ernst76 den 8 jan 2010

    Jag "bulkar" fortfarande. Jag har gått upp 8 kg men tänkte gå upp ca: 5 kg till. I april vänder det, då ska fettet bort och förhoppningsvis finns det lite muskler kvar.


    Längd: 181 cm.
    Startvikt: 75 kg.
    Målvikt: ca: 80 kg.
    2010-01-09: 83 kg.


    Ja, tanken är att träna upp mig i vikt (muskler). Är ganska "tanig". Kör bara på gym nu och äter allt jag ser.:D Håller upp med löpning villket är det jag vanligtvis sysslar med. Sedan i början av april så ska fettet brännas bort. Äta mindre kolhydrater och köra igång med löpningen.

  • elsa44 9 januari 2010

    Jag hänger på också- Behöver ta bort många kilo. Just nu bor jag i Spanien och jag tog inte med någon våg hit, bara måttband. Så för mej är det centimetrar som ska bort. Just nu är det 98 långa centimetrar runt min midja. Jag tänker försöka med SF=sunt förnuft. Har hittat träningsvideo via youtou som heter Walk at home. Gör det framför datorn varje morgon, ca 30 min med stretching.:)

  • anneli1989 9 januari 2010

    Vad duktiga alla är, bra kämpat!

    Jag har också varit ute idag 15 minus grader :( Hur påpälsad som helst var ute ca 50 minuter men de räckte gott och väl, Ska börja jogga/ springa så fort snön är borta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.