Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

BEACH 2010!!!!

  • beababen 11 januari 2010

    Jag hänger också på...har pluggat ett halvår och det har verkligen satt sina spår. För ett år sedan vägde jag 73...ligger nu på stadiga 78. INTE bra.::(
    Mina tips är att boka in tid i kalendern. Boka en promenad med en vän eller vännina. Jag är en GI-are och kör därför Rivstarten nu i 3 veckor. Lågt intag av kolhydrater och låg intensitet på träningen.
    Målet är 69 till sommaren.(H)

  • Gnurf 11 januari 2010

    Blev skidpremiär här idag före lunch...1 timma på havsisen längs fina skoterspår, -4 grader, vindstilla och sol. Motion kan vara ren njutning....(Y)

  • Mistys 11 januari 2010

    Jaha så var min första vecka över. Summering -0,7 kg.
    Inte riktigt nöjd då jag tycker jag varit duktig och kört stenhård GI. Ett snedsteg med smörgåstårta i lördags men annars ingen pasta, potatis eller ris på hela veckan. Inte heller snacks eller socker.
    För lite motion kanske då det ju varit så :@ kallt.
    Har 11 veckor kvar till utlandsresan så det är bara att kämpa på. Det är ju ingen viktuppgång iallafall (L)
    Vecka 2 = nya tag!

  • Lenkan 11 januari 2010

    Dagens kaloriintag landade på 1217
    Dagens träning (styrketräning med vikter och maskiner) landade på -261 kalorier.
    Totalt idag alltså: 956 kalorier.

    Det är lite för lite egentligen, men jag orkar inte äta mer!

  • anneli1989 11 januari 2010

    Vad bra alla kämpar på, tänk på att inte äta för lite kalorier per dag så kroppen drar ner på ämnesomsättningen vilket leder till att de bara tar längre tid att gå ner och kroppen tar massa stryk.

    Jag har ingen våg hemma men de känns som de ändå ger resultat, är inte längre sugen på sött varje dag :)

  • sjsj 11 januari 2010

    Just hemkommen från 30 min spinning och 30 min s-core (mage och rygg).
    Efter spinningen var jag som en våt fläck, kondisen är inte vad den borde vara... S-core var premiär för min del. Mycket sit-ups och armhävningar, fruktansvärt tråkiga övningar!:'(
    Men dom behövs, så jag ska kämpa på!!!(Y)
    Kaloriintaget idag blir ca 1500, helt ok!!!

  • Ernst76 11 januari 2010

    Varit och gymmat. Bröstpass idag. Ätit hemmagjord kebabsallad. Proteinshake innan och efter träning.

  • Ahlzan 11 januari 2010

    Vad härligt att läsa kommentarer från alla peppade människor där ute! Det är ju den tiden på året då man gärna tar nya tag och jag är inget undantag! Ska försöka röra mig lite mer och låta bli sötsaker och läsk så ska det nog gå att bli av med de 5 kg som jag önskar bli av med! Sakta men säkert... Har helt låtit bli godis tidigare och vet att om jag härdar ut första veckan eller två veckorna så minskar suget och nästan försvinner helt. Så fr.om. idag är det sötsaksförbud som gäller. Älskar fikabröd annars...

    Promenader får det bli till att börja med när det gäller motionen. Gillar att jogga annars men jag har problem med mina knän och får se vad sjukgymnasten har för "roliga" övningar att komma med när jag ska dit i nästa vecka.

    Lycka till alla, och kämpa på!(Y)

  • Ulrika91 11 januari 2010

    Dagens kalori-intag blev 1211. Bör ligga på 1300. Sedan -114 kcal (gick till och från skolan). Sammanlagt 1097 alltså. Lite väl lite men känns ändå bra, min kropp lär inte klaga, jag är supermätt.
    Jag hann inte med mer träning idag, stod vid spisen hela kvällen. Men imorgon blir det det tuffaste cykelpasset på gymmet i en timme. Känns bra.

    (Skrev detta i mitt tidigare inlägg men nu säger jag det igen)Jag är en sån människa som har svårt att hålla det jag lovat ( dvs träna ett visst antal timmar/dagar i veckan) så jag har gjort såhär: Gå två gånger till gymmet i veckan, en gång träna styrketärning hela kroppen, ett pass med skivstång på en timme, precis lagom tufft och en gång kondition vare sig det är på pass eller on my own. Sen för varje gång jag missar att gå till gymmet tar jag två promenader. Sedan tar jag även lite promenader då och då, utan att ha missat pass på gymmet, men det få jag se som ett plus och inte ett krav i alla fall.

    Nu kämpar vi på.

  • Ernst76 12 januari 2010

    Gymmet idag: Rygg och benpass.
    Ätit baconlindade järpar med ris och stuvad spenat.
    Vikt: 83kg

  • mimmia76 12 januari 2010

    Vad duktiga ni är alla :).
    JAG E MED ... !!
    Men HJÄLP jag har inte tid att gå till gym eller simma m.m, jag har 4 barn och jobb som tar upp tiden och 10kg typ vill jag nog bli av med.
    F.ro.m i morgon tänkte jag börja med morgon promenader, men det är liksom inte tillräckligt.
    Är det nån som har tips på hemmaövningar.
    Sen måste jag ta mig i kragen och börja äta mer regelbundet, för mig brukar det bli endast äta, äta och äta efter kl 18.00 p.g.a att jag i princip inte äter nåt på dagarna.:'(
    Jag vet ju att det är en STOR bov till viktökning.
    Jag har inte haft några problem att gå ner i vikt förut, men efter 30 års åldern , så gick det visst inte lika lätt längre.:p

    KÄMPA PÅ ALLA.. OCH LYCKA TILL!!

  • boz1965 12 januari 2010

    Räknas ölhävning som motion? :p

  • Lenkan 13 januari 2010

    Dagens kalorier: 1298, fick kämpa upp kalorierna med popcorn på kvällen
    Ingen motion idag, vilodag

    Imorgon blir det att simma en kilometer igen!

  • kantomen 13 januari 2010

    Jag ska också försöka gå ner några kilon. ska till egypten den 18 mars och skulle vilja gå ner sådär 7-8 kilo till dess.

    Har också tänkt börja springa men hittar allt för många ursäkter...

  • Engverth 13 januari 2010

    Härligt kämpat allihopa :)

    Själv har jag varit iväg på 90 minuters träning i måndags (audition för att bli instruktör) sen har det dock inte blivit mer. Skall köra lite wii träning hemma idag, funderar på att kombinera lite wii Active och lite fitness plus för jag har varit hemifrån två kvällar irad så nu vill jag vara hemma, men träna känner jag att jag behöver. ;)

    Maten funkar fint fint, jag har kommit in i ketonfasen nu så det känns bra.

    Forstätt att kämpa!! Vi fixar detta :D

  • sarahli 13 januari 2010

    Skrivet av FruAst den 11 jan 2010

    "Min metod för övrigt är den att jag skaffat mig en viktcoach som jag går till en gång i veckan. Hon ger råd, peppar och stöttar och där kan jag prata om allt som känns jobbigt. Även sådant som kanske inte direkt rör vikten, men indirekt eftersom det mesta ju sätter sig på vågen om man inte mår bra. "

    Jag är lite nyfiken, vad kostar det med en sån viktcoach. Vad kan en sån ha för utbildning tro, dietist? psykolog? kurator? Jag dömer dig inte eller så, bara nyfiken?


    hejsan FruAst
    Tänkte inte ens tanken på att du dömmer mig, no worries. Här ska vi väl stötta och peppa varandra. Angående min VIKTCOACH så är hon sjuksköterska med nån form av hälso och livsstilsinriktning. Hon samarbetar dessutom med ätstörningsenheten och andra instanser i sitt arbete.

    Jag började hos henne efter en remiss från min läkare så jag betalar 60 kr per gång . (tror jag, har numer högkostnadskort så jag har glömt)

    Det känns jättebra att gå där och hon fokuserar inte på vikten utan på hela människan vilket också känns bra. Får mycket konkreta sätt att tänka kring mat men eftersom hon inte är någon dietist så blir det inte recept och matprat i någon exakthet utan mer tips råd utmaningar övningar och pepping. Och så uppföljning och utvärderingar för att se vad som passade mig. Mitt tänk har helt förändrats på kort tid.

    Jag önskar dig lycka till.

  • sarahli 13 januari 2010

    Skrivet av Misty09 den 11 jan 2010

    Jaha så var min första vecka över. Summering -0,7 kg.
    Inte riktigt nöjd då jag tycker jag varit duktig och kört stenhård GI. Ett snedsteg med smörgåstårta i lördags men annars ingen pasta, potatis eller ris på hela veckan. Inte heller snacks eller socker.
    För lite motion kanske då det ju varit så :@ kallt.
    Har 11 veckor kvar till utlandsresan så det är bara att kämpa på. Det är ju ingen viktuppgång iallafall (L)
    Vecka 2 = nya tag!


    hejsan Misty
    Inte ska du vara missnöjd med ett så fint resultat. Jag tycker du har kämpat bra. Och som du själv skriver, det var ju inte plus på vågen i alla fall. Och när man börjar med GI kan den första veckan vara vad kroppen behöver för att ställa om sig och vecka två kommer de fina resultaten. Fast jag tycker du ska vara nöjd med 0.7 också.
    Fortsatt lycka till :)

  • Gnurf 13 januari 2010

    Igår blev det crosstrainer 30min och ett tungt övre ryggpass. Gick bra...tung bröst/axel träning under Nov/Dec har gett en liten axelkänning vid nyckelbensfästet. Men dragövningar funkar :D Kosten flyter på bra oxå...tror jag. Vägning är fredagar, så först då blir facit klart :) Igår blev det:

    Frukost: 4 mackor med 3 ägg, kalkon å massor av grönsaker. 8 koppar kaffe/mjölk.
    Lunch: Köttfärssoppa
    M-mål: Proteindrink, banan
    Middag: Kycklingsallad med bla äggnudlar, currydressing
    M-mål: Yoghurt, fruktsallad, branflakes, havrekuddar.

    Ungefär så ser min kosthållning ut, när det går trögt blir det att successivt minska på kolhydraterna.

    Idag blir det crosstrainer och triceps/mage/korsrygg.

  • sarahli 13 januari 2010

    Skrivet av mimmia76 den 12 jan 2010

    Vad duktiga ni är alla :).
    JAG E MED ... !!
    Men HJÄLP jag har inte tid att gå till gym eller simma m.m, jag har 4 barn och jobb som tar upp tiden och 10kg typ vill jag nog bli av med.
    F.ro.m i morgon tänkte jag börja med morgon promenader, men det är liksom inte tillräckligt.
    Är det nån som har tips på hemmaövningar.
    Sen måste jag ta mig i kragen och börja äta mer regelbundet, för mig brukar det bli endast äta, äta och äta efter kl 18.00 p.g.a att jag i princip inte äter nåt på dagarna.:'(
    Jag vet ju att det är en STOR bov till viktökning.
    Jag har inte haft några problem att gå ner i vikt förut, men efter 30 års åldern , så gick det visst inte lika lätt längre.:p

    KÄMPA PÅ ALLA.. OCH LYCKA TILL!!


    Hejsan
    förstår precis det där med svårigheten med viktnedgång efter 30. Själv 32 och det ÄR svårare nu. Att hitta tid till träning är inte lätt när man har familj. Du har i och för sig 4 barn och själv har jag bara ett ( hoppas på många fler:D). Ett tips är att gå upp innan barnen vaknar på morgonen, en timme eller så, och köra träningen då. Har du någon annan som har koll den timmen så kan du ju gå ut på en promenad i raskt tempo och ta en dusch innan du väcker övriga familjemedlemmar.

    Om du är själv den tiden på morgonen kan du ju träna i vardagsrummet. Motionscykel eller köra styrka med hantlar eller gummiband. Det finns massor av inspiration för hemmaträning i tidningar som I FORM eller Aktiv Träning etc. Garanterat många sidor på nätet med.

    Det viktigaste är nog att få in vardagsmotion
    en, de klassiska gå av bussen några hållplatser innan och så en liten kort promenad på lunchen.

    Kanske det finns mycket träning du kan göra tillsammans med barnen?? Min son är 3 och vi gör hinderbanor och tävlar och han vinner jämt men jag är svettig och har fått ett bra träningstillfälle och så har vi haft kul tillsammans.:D

  • sarahli 13 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 jan 2010

    Igår blev det crosstrainer 30min och ett tungt övre ryggpass. Gick bra...tung bröst/axel träning under Nov/Dec har gett en liten axelkänning vid nyckelbensfästet. Men dragövningar funkar :D Kosten flyter på bra oxå...tror jag. Vägning är fredagar, så först då blir facit klart :) Igår blev det:

    Frukost: 4 mackor med 3 ägg, kalkon å massor av grönsaker. 8 koppar kaffe/mjölk.
    Lunch: Köttfärssoppa
    M-mål: Proteindrink, banan
    Middag: Kycklingsallad med bla äggnudlar, currydressing
    M-mål: Yoghurt, fruktsallad, branflakes, havrekuddar.

    Ungefär så ser min kosthållning ut, när det går trögt blir det att successivt minska på kolhydraterna.

    Idag blir det crosstrainer och triceps/mage/korsrygg.



    hejsan
    GUUUUD vad du är duktig med träningen. Jag kommer liksom inte riktigt igång. Försöker med promenader och mycket vardagsmotion, står på trappmaskinen varannan dag i ca 25 minuter, kör lite med gumminband och sedan pilatesboll.
    var hittar du motivationen till träningen???

    Tack förresten för din pepping tidigare. Det kändes så bra att gå in på tråden efter sitt första inlägg och ha fått lite pepping. Jag gick genast ut och tog en promenad trots det extremt kalla vädret -33. Fyyy. Men när jag tinat fram tyckte jag att jag varit duktig. Förra invägningen gick förresten bra. från 140.9 till 139.2 = -1,7 kg. Och så hade jag passerat ännu ett heltal. Häääärligt.

    PS. 8 koppar kaffe????? Blir skakis bara av att tänka på det och då är jag ändå en kaffetunna :)

    Fortsatt lycka till:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.