Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

berätta något om dig själv

  • irrevirre 23 februari 2008

    Hittills tycker jag bäst om Olas låt och är fortfarande i chock att han inte gick direkt till final......
    Ola är också mums-mums tycker jag ...... får man säga så .... gamla människan ... hahahaaa!!
    Kunde ju vara hans mamma. MEN det är jag inte så då kan man säga så. Sådär, då bestämde jag det.

  • farmoringer 23 februari 2008

    Är ingen melodifestivalslav.... Men tittar ändå....:p

  • anluk 23 februari 2008

    Ola är läcker han oxå och gmala människan.... Vi är väl inte mer än typ 17 eller vad var det nu igen.... är så himla dålig på matte,

  • irrevirre 23 februari 2008

    Skrivet av anluk den 23 feb 2008

    Ola är läcker han oxå och gmala människan.... Vi är väl inte mer än typ 17 eller vad var det nu igen.... är så himla dålig på matte,


    UNDERBART Anluk! Nej, äldre blir man väl inte. Är också helkass på matte.

  • Amika 23 februari 2008

    Jag har överlevt ett fall på över 10 meter. Jag föll och kanade och slog bakåtkullerbyttor ner i en ravin...
    Utan minsta blåmärke... Inte en skråma.

  • anluk 23 februari 2008

    Änglavakt.
    Jag är läkarsekr och skriver massor av trista saker (ibland).. Är alltid lika glad att jag och min familj är friska och krya. Särskilt efter en tung dag på jobbet............

  • anluk 23 februari 2008

    Upptäckte precis en sak. Den glada stämningen är tillbaka på sidan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:p(Y):p:p:p:p:p:p

  • Queenie 23 februari 2008

    Irrevirre: Vet inte gentligen, satt och drack vin till tåget till Gbg och sa till min kompis att "i kväll är jag norsk" på den vägen är det.

    Jag har liftat en hel del i mitt liv, bland annat genom Australien. När jag liftade genom Tyskland råkade jag och min kompis ut för en "blottare" ... Vi turades om att sitta fram, den andra satt bak och sov. Mitt på Autobahn (naturligtvis var det min tur att sitta fram), fläkter han upp rocken och han var naken under. Jag ropar till min kompis VAKNA, vi måste gå av, han som körde var verkligen konstig. Så vi hoppade av mitt på Autobahn, inte så smart kanske. Där stod vi och liftade ... En gubbe stannade och började svära en del på tyska, en annan förstod ingenting, det var då jag lärde mig "fan" på tyska. Men han körde oss till närmsta bensinmack ...

  • hansdotter 23 februari 2008

    Skrivet av Amika den 23 feb 2008

    Jag har överlevt ett fall på över 10 meter. Jag föll och kanade och slog bakåtkullerbyttor ner i en ravin...
    Utan minsta blåmärke... Inte en skråma.


    Det var inte din tur att slå dig den dagen :D
    Vilken tur du haft! 10 meter är långt... HUGA!!!

  • hansdotter 23 februari 2008

    Just det, skulle ju skriva något om mig själv oxå...
    jag är just nu sjukskriven pga stress. Har varit hemma sedan i september... Ska skola om mig i höst, börjar skolan igen..nu ska jag gå lärarprogrammet i 4 år! Bye bye till finans och ekonomivärlden:p Det passar helt klart inte mig längre...(N)
    Ska bli så underbart att få göra något bara för min egen skull och inte något som bara förväntas göras av mig!!
    Nu ska jag leva min dröm och sluta drömma!!!

  • anluk 23 februari 2008

    Låter underbart Hansdotter. Hoppas allt går bra för dig.
    Ja vad skall jag mer berätta om mig själv................. Vill tatuerar mig men vågar inte, vet precis vad det skall vara och vart men är för feg.(N)

  • irrevirre 23 februari 2008

    När jag var 16 år var jag och en väninna på Rhodos på egen hand.
    Vi var med om ett skumt äventyr som om vi inte smitit nog hade slutat illa. Först var det spännande men sedan förstod vi att det var farligt. Det är en lååång historia, men män i solglasögon, portfölj med pengar, hemliga tecken, och jagade av jeepar ingick.
    Vi talade senare med reseledaren som rådde oss att hålla oss inom hotellområdet resten av tiden och inte säga något. Annars kunde det innebära stora problem.
    Vi var så unga. Hade det varit idag hade man inte gett sig förrän man fått svar. Än idag undrar man vad som skulle hänt om vi inte lyckats rymma och kasta oss på en buss ........

  • hansdotter 23 februari 2008

    Skrivet av anluk den 23 feb 2008

    Låter underbart Hansdotter. Hoppas allt går bra för dig.
    Ja vad skall jag mer berätta om mig själv................. Vill tatuerar mig men vågar inte, vet precis vad det skall vara och vart men är för feg.(N)


    Tack för fina ord!!! Det värmer!
    Klart att du ska tatuera dig om du vill det! Gå inte och tveka om det är något du verkligen vill, du kommer att vara så stolt över dig själv sedan! Och du- gör det nu - innan sommaren! Så att det hinner läka innan solen kommer fram. Det jag framför allt har lärt mig den senaste tiden är att göra det jag vill och inte det som jag borde göra. Så tatuera dig NU!
    Det gör inte så ont- jag har en humla på armen som heter Valdemar (efter min farfar). Det gör mycket ondare att pierca tungan- jag lovar!!! (har inte det längre- men jag glömmer aldrig smärtan- åt yogurt med krossad alvedon i 5 dagar!!!)
    Du kommer att ångra dig om du inte gör det du vill. Livet är för kort för att gå och tveka- gör det du vill eller släpp drömmen...Tänk så här- vad är det värsta som kan hända? och sedan- hur troligt är det att just det kommer att hända? Go for it girl!!!!!
    ...

  • snutten 23 februari 2008

    Jag samlar på salt & pepparkar och tomtar....
    Dom flesta salt & pepparkaren ligger nerpackade i kartonger, har bara dom roligaste och mest udda framme.
    Vet inte hur många tomtar jag har (kartongvis), men för att dom ska få plats till julen, så måste alla andra prydnadssaker plockas bort...

  • hansdotter 23 februari 2008

    Skrivet av IrreVirre den 23 feb 2008

    När jag var 16 år var jag och en väninna på Rhodos på egen hand.
    Vi var med om ett skumt äventyr som om vi inte smitit nog hade slutat illa. Först var det spännande men sedan förstod vi att det var farligt. Det är en lååång historia, men män i solglasögon, portfölj med pengar, hemliga tecken, och jagade av jeepar ingick.
    Vi talade senare med reseledaren som rådde oss att hålla oss inom hotellområdet resten av tiden och inte säga något. Annars kunde det innebära stora problem.
    Vi var så unga. Hade det varit idag hade man inte gett sig förrän man fått svar. Än idag undrar man vad som skulle hänt om vi inte lyckats rymma och kasta oss på en buss ........

    Huga, vad obehagligt. Nog lika bra att inte tänka på det för mycket...
    Tur att ni var så kloka att ni kom därifrån!

  • jas65 23 februari 2008

    Skrivet av jas65 den 23 feb 2008

    Jag är en enkel person med historia, musik och matlagning som mitt intresse samt kemisk & elektrolytisk ytbehandling som mitt största intresse skriver artiklar på engelska till in site i USA. Jag gillar matlagning och natur upplevelser samt att umgås med med vänner på kvarterskrogen. I kväll inför schlagern så skall de få en förätt med ingefärs päron.


    Jag skall få mitt första barn i mars JAG SKALL BLI PAPPA.
    Längtar till vår dotter Serna Felichia Kersthin är född och vi kan gå vidare i vårt familje liv.

  • farmoringer 23 februari 2008

    grattis till dig..jas65...så härligt det låter för dig....

  • Amika 23 februari 2008

    Jo, änglavakt hade jag verkligen, jag har haft änglar med mig i hela mitt liv som det verkar. :)

    Jag har n tatuering på insidan av handleden på höger hand, där det står Hampus. Det är min systerson. Och jag har snart en på insidan av min vänstra handled med, där kommer det stå: I CHOSE LIFE. :)

  • MammaIrene 23 februari 2008

    Vad härligt att ha en sån kontakt med sin systerson att du tatuerar in namnet på dig Amika!
    Och visst är änglarna med oss, absolut, jag ser det varje dag nästan och påpekar också detta för mina barn. De är också med på noterna så just nu ber vi varje kväll att änglarna skall vara med deras lille kusin som ligger och är väldigt sjuk i cancer, skicka massa massa änglar ber dom........


    Jag har föresten just nu gjort något ganska galet! Jag har just kommit ur köket där jag stått o bakat frukostbullar som skall ställas in i ugnen i morgon bitti, tala om vrickat va?:p
    MEn vad gör man inte för sin familj, är det helg så är det(L)
    Man måste ta hand om dem man älskar!(L)

  • snutten 23 februari 2008

    Stooort GRATTIS till dig jas 65 och till din tjej / fru!! :) (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.