Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blev det några...

  • boz1965 4 oktober 2010

    ...kanelbullar idag?

    Själv startade jag kanelbullens dag med... ...EN KANELBULLE till morronfikat. Originellt, eller hur? :D

  • zonale 4 oktober 2010

    Just nu doftar det kanelbullar i hela huset så visst vankas det bullar idag.:)

  • boz1965 4 oktober 2010

    Härligt! Jag fick "nöja mig" med att ta fram en bulle ur frysen efter baket i förra veckan. Men den smakade alldeles nybakt efter att ha fått gosa till sig en stund i micken. Gött! :p

  • linros 4 oktober 2010

    Bakade mina bullar igår. När mannen kom hem imorse, efter hans nattskift, så sa han att det doftade fortfarande gott av bullbak. Så han snodde en bulle till "frukost" innan han gick och la sig
    {eat}

  • Josses 4 oktober 2010

    Nä, inte ännu men det kommer... {dance}
    Dottern har precis bakat en sats kanelbullar färdigt så
    jag vet inte om vi ska ta oss en nu med lite kaffe eller om vi ska vänta
    till efter middagen {question}
    Det luktar i alla fall ljuvligt i hela huset.

  • emaxen 4 oktober 2010

    {laugh}Blev 2 kanelbullar på jobbet idag, en till fm fikat o sedan en till efterrätt på maten så jag är nöjd med kanelbullar för denna gång{beauty}
    Gott men mättande med "köpebullar"
    Tacka vet jag hembakade som inte är så mastiga o stora.

  • Bumbis 4 oktober 2010

    Jajamensan, det blev 32 st jättebullar. Nu är det bara 21 kvar.....

  • sikaal 4 oktober 2010

    Tyvärr... Jästen tog slut och orken likaså. Men jag har tänkt på alla bullfrossare, {struggle} Avundsjuk är bara förnamnet!

  • charlottat 4 oktober 2010

    nää.. fick nöja mig med att äta av den äppelkaka som jag redan hade, kan inte baka mer när det är fullt i frysen och vi inte hinner äta upp. och hade inga kanelbullar i frysen att ta fram heller, bara hallon-vaniljbullar, och mandelmassebullar.. men det var åtminstone kanel i äppelkakan! ;)

  • soccermum 4 oktober 2010

    Japp.. Bakade först kanelbullar på jobbet (arbetar i ett elevcafé på högstadieskola) till ungarnas lycka och nu hoppas jag kunna glädja mina egna ungar och bakar ytterligare en sats fast här hemma denna gång såklart då ;)

  • 123Linnea 4 oktober 2010

    Mattanten bjöd på kanelbullar till mellanmål

  • lena4 4 oktober 2010

    En kanelbulle till förmiddagskaffe.
    På konsum bjöd de på kanelbullar och kaffe, men jag tog ingen.

  • gunma 4 oktober 2010

    En arbetskamrat bjöd alla på kanelbullar idag. Det var överraskande och väldigt gott.

  • chrisq 4 oktober 2010

    (L) självklart o blir ikväll med till sena kvällskaffet mums

  • Marre73 4 oktober 2010

    Tyvärr inte, är mer förtjust i vaniljbullar nuförtiden(Y)

  • countess 4 oktober 2010

    Tyvärr inte, men hittade en hembakad butterkaka i frysen som jag tog upp. Väntar bara på att den ska tina!(L)

  • Ulrika91 4 oktober 2010

    Ja två stycken till "Lunch". Oj va mätt jag blev. Pressbyråns kanelbullar är både stora och överraskande goda!! Kan faktiskt rekommendera dem, även fast vi alla vet att hembakade är godast :D

  • AnneNi 4 oktober 2010

    Jag bakade bullar på jobbet till barnen o några föräldrar o personal. Det doftade ljuvligt och var uppskattat. Goda blev de med! Bakade dem med Dr Oetkers jäsblandning, väldigt smidigt eftersom man inte behöver anpassa temperaturen på ingrdienserna och de bara behöver jäsa i 15 minuter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.