Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Boktipset

  • helle72 26 februari 2010

    Jag kan tipsa om Stephenie Meyers böcker om vampyrer.
    "Om jag kunde drömma", "När jag hör din röst", "Ljudet av ditt hjärta" och "Så länge vi båda andas". Fascinerande och roliga!

  • familjenlundin 26 februari 2010

    Just nu håller jag på med Sagan om Isfolket historien, och jag kan starkt rekommendera den bokserien. Det är en samling på 47 böcker, och jag har kommit till nr 10 så jag har ju en del böcker kvar :p men jag har otroligt svårt att slita mig när jag väl har börjat läsa :)

    Sen kan jag rekommendera boken Besatt av Peter James, om man som jag, tycker om övernaturligt (H)

  • Okänd 26 februari 2010

    Sen kan jag rekommendera boken Besatt av Peter James, om man som jag, tycker om övernaturligt (H)

    Om du gillar övernaturligt kan jag rekommendera boken Inkräktarna som är skriven av UFO-forskaren Budd Hopkins.

    Den handlar om en grupp människor som blir bortförda av utomjordingar under egendomliga omständigheter. Och drabbas av minnesförlust efter händelsen. Den är baserad på verkliga händelser.

  • MissLo 26 februari 2010

    Någon här som är medlem på Boktipset.se??? Jag är det och tycker det är ganska kul och verkligen varierande tycke och smak så man får otroligt många tips och kommentarer. Ännu roligare om man träffar på MKare där, så testa vet ja!

  • Majainorr 26 februari 2010

    Skrivet av hansdotter den 26 jul 2009

    Skrivet av mama97mia den 6 jul 2009

    *puff* mycket läsande kvar på sommaren hoppas jag.
    JAg vill rekommendera John Ajvide Lindkvists böcker - Låt den rätte komma in, och de följande som jag inte minns namn på nu... Människohamn hette ngn...

    När jag var på semester nyligen så läste jag Åsa Larsson, Blodspår, mkt bra. Elizabeth George - Careless in Red, Ton y Parsons The Decoy, Karin Slaughter - minns inte titeln på boken men det var en skärmmande thriller. Samt Alex Kavas - Samlaren enligt tips från Liloo här tror jag?

    Fyll gärna på med lästips - oavsett om det blir läsande i solstolen eller inomhus under filten medan regnet smattrar så----


    John Ajvides böcker är fantastiskt bra!!!
    Låt den rätte komma in- trollband mig fullständigt!
    Hanteringen av odöda- så spännande, sorglig, läskig och spännande.
    Pappersvägger- ligger på min hylla och väntar...
    Människohamn är inköpt och ska läsas inom snar framtid.


    Håller med John Ajvides böcker är fantastiskt bra!
    Men missa inte Nattfåk av Johan Theorin, den var hur spännande som helst! Det är sträckläsningsvarning på den.

  • AnneNi 26 februari 2010

    Läser just nu Conn Iguldens böcker om Djingis Khan, väldigt välskrivna. Är på nummer två, Bågens mästare nu. Nummer ett heter Stäppens krigare.

  • mulle640 26 februari 2010

    Skrivet av ML den 26 feb 2010

    Någon här som är medlem på Boktipset.se??? Jag är det och tycker det är ganska kul och verkligen varierande tycke och smak så man får otroligt många tips och kommentarer. Ännu roligare om man träffar på MKare där, så testa vet ja!


    Tack för tipset. Har blivit medlem och redan hittat massa böcker jag vill läsa. Hur ska man hinna :p

  • mattant41 26 februari 2010

    Så dumt av Mia Törnblom, kanonbra bok som t.o.m sambon läste som annars inte gillar böcker.

    Nu håler jag på med en Nora Roberts bok, Dödligt villospår.

  • camiie 26 februari 2010

    Camilla Läckberg serie-böcker.. Ett måste för alla som gillar deckare. Hon är en riktig stjärna på att skriva! =)

  • 123Linnea 27 februari 2010

    Skrivet av mulle640 den 26 feb 2010

    Skrivet av ML den 26 feb 2010

    Någon här som är medlem på Boktipset.se??? Jag är det och tycker det är ganska kul och verkligen varierande tycke och smak så man får otroligt många tips och kommentarer. Ännu roligare om man träffar på MKare där, så testa vet ja!


    Tack för tipset. Har blivit medlem och redan hittat massa böcker jag vill läsa. Hur ska man hinna :p


    Har gått med! Är den sidan lite seg, eller är det min dator??
    /123Linnea

  • morrismys 27 februari 2010

    Jan Hedhs Brödbok finns på rean! Lovar att ni inte behöver några fler brödböcker sen!
    Han har även en bok med både bröd och vetebröd.. åh! Fantastisk!

    Sen så måste jag rekommendera Carl Johan Vallgrens böcker, lite konstiga men väldigt bra! Om du gillar speciella böcker!

    Sen så kan man ju aldrig få nog av Paulo Coelho, spirituella böcker som ger själslig frid :p

  • MissLo 27 februari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 27 feb 2010

    Skrivet av mulle640 den 26 feb 2010

    Skrivet av ML den 26 feb 2010

    Någon här som är medlem på Boktipset.se??? Jag är det och tycker det är ganska kul och verkligen varierande tycke och smak så man får otroligt många tips och kommentarer. Ännu roligare om man träffar på MKare där, så testa vet ja!


    Tack för tipset. Har blivit medlem och redan hittat massa böcker jag vill läsa. Hur ska man hinna :p


    Har gått med! Är den sidan lite seg, eller är det min dator??
    /123Linnea

    Jag har för mig att Boktipset.se skulle göra en uppdatering av sidan lörd till kl. 10 , kanske därför det är segt. Jag skall kolla och skickar meddelande till dig där. Du hittar mig som Mary Lewis.

  • MissLo 27 februari 2010

    Skrivet av mulle640 den 26 feb 2010

    Skrivet av ML den 26 feb 2010

    Någon här som är medlem på Boktipset.se??? Jag är det och tycker det är ganska kul och verkligen varierande tycke och smak så man får otroligt många tips och kommentarer. Ännu roligare om man träffar på MKare där, så testa vet ja!


    Tack för tipset. Har blivit medlem och redan hittat massa böcker jag vill läsa. Hur ska man hinna :p


    Hur hittar man dig på Boktipset? Mig hittar du som Mary Lewis!

  • chrisq 27 februari 2010

    (Y) 14 år till salu med caroline engvall gud vad hemsk bok den får en verkligen att rysa man kan inte lägga den ifrån sig :p

  • mulle640 3 mars 2010

    Skrivet av ML den 27 feb 2010

    Skrivet av mulle640 den 26 feb 2010

    Skrivet av ML den 26 feb 2010

    Någon här som är medlem på Boktipset.se??? Jag är det och tycker det är ganska kul och verkligen varierande tycke och smak så man får otroligt många tips och kommentarer. Ännu roligare om man träffar på MKare där, så testa vet ja!


    Tack för tipset. Har blivit medlem och redan hittat massa böcker jag vill läsa. Hur ska man hinna :p


    Hur hittar man dig på Boktipset? Mig hittar du som Mary Lewis!


    Bristande fantasi Du hittar mig som Ingrid Pettersson;)

  • frucaos 3 mars 2010

    Terry Pratchets böcker om "Disc world" - vet inte vad de heter på svenska. Jag brukar lyssna på dem på engelska - uppläsarna är helt fantastiska! Läser inte fantasy annars, men de böckerna är otroligt underhållande.
    Håller med om att Nesser är bra - men jag tycker inte att han är så duktig som uppläsare ...
    Norska Jo Nesbø är superbra!! Deckare om Harry Hole, försupen polis. Ett klart måste!! Men läs dem för all del i riktig ordning - annars förstör ni mycket av spänningen.
    Gillar Rosamunde Pilcher skarpt! Väldigt bra personporträtt, ju tjockare bok desto bättre när det gäller henne.

  • hansdotter 3 mars 2010

    Håller helt med! Paulo Coelho har trollbundit mig helt med sina böcker. Min absoluta favorit är Veronica bestämmer sig för att dö. Djävulen och fröken prym är likså otroligt bra! Lyckos er som inte än har läst denna mans fantastiska böcker!!! Det är som poesi, orden bara flyter iväg längs sidorna{cute}
    Tack för alla bra boktips!
    På bokrean har jag än så länge bara köpt böcker till barnen (när ska jag börja sätta mig själv i främsta rummet nån gång???). Kom gärna med fler bra tips från bokrean(Y)


    Skrivet av morrismys den 27 feb 2010

    Jan Hedhs Brödbok finns på rean! Lovar att ni inte behöver några fler brödböcker sen!
    Han har även en bok med både bröd och vetebröd.. åh! Fantastisk!

    Sen så måste jag rekommendera Carl Johan Vallgrens böcker, lite konstiga men väldigt bra! Om du gillar speciella böcker!

    Sen så kan man ju aldrig få nog av Paulo Coelho, spirituella böcker som ger själslig frid :p


  • Amika 3 mars 2010

    Dean Koontz bok "Psykopaten"... Så helt annorlunda mot hans andra böcker som är övernaturliga... Den här är inte alls övernaturlig, inga aliens, inga spöken m.m.
    Den här... Den griper tag i en och håller i en tills man läst ut boken. Som en skräckfilm på bok! Jag älskar den!!
    Alla som har läst mitt exemplar har älskat det lika mycket som jag, förutom min kompis Linda som inte vågade läsa vidare... >:)

    Sjukt bra...(L)

  • idea_ 4 mars 2010

    Skrivet av frucaos den 3 mar 2010

    Terry Pratchets böcker om "Disc world" - vet inte vad de heter på svenska. Jag brukar lyssna på dem på engelska - uppläsarna är helt fantastiska! Läser inte fantasy annars, men de böckerna är otroligt underhållande.
    Håller med om att Nesser är bra - men jag tycker inte att han är så duktig som uppläsare ...
    Norska Jo Nesbø är superbra!! Deckare om Harry Hole, försupen polis. Ett klart måste!! Men läs dem för all del i riktig ordning - annars förstör ni mycket av spänningen.
    Gillar Rosamunde Pilcher skarpt! Väldigt bra personporträtt, ju tjockare bok desto bättre när det gäller henne.


    På svenska blir disc world helt enkelt skivvärlden, men ordvitsarna blir klart bäst på engelska :) Så, har du några favoritkaraktärer? Själv har jag många {curl-lip} man måste gilla döden och hans dotterdotter Susan, mormor och nanna ogg är hysteriskt roliga (undras vem av de två som är bäst, mormor måste nästan vara strået vassare, men hon tar världen ganska bokstavligt {laugh} ) vet du om det finns nån mer bok om gänget i Monsterus regement? de tjejerna måste man nästan dyrka :D Men kort sagt, de är underfundiga böcker, som flera serier i en serie, som driver hej villt med religion, politik, mode, kändisskap liv/död, litteratur och annat som mänskligheten tar på djupaste allvar (speciellt om man läser böckerna the science of discworld, eller hur det nu stavas :D) Syrran som inte gillar fantasy älskar dem, själv tycker jag att det är underbar underhållning både på svenska och på engelska, men som sagt, bättre och fler ordvitsar på engelska.

  • frucaos 4 mars 2010

    Skrivet av idea_ den 4 mar 2010


    På svenska blir disc world helt enkelt skivvärlden, men ordvitsarna blir klart bäst på engelska :) Så, har du några favoritkaraktärer? Själv har jag många {curl-lip} man måste gilla döden och hans dotterdotter Susan, mormor och nanna ogg är hysteriskt roliga (undras vem av de två som är bäst, mormor måste nästan vara strået vassare, men hon tar världen ganska bokstavligt {laugh} ) vet du om det finns nån mer bok om gänget i Monsterus regement? de tjejerna måste man nästan dyrka :D Men kort sagt, de är underfundiga böcker, som flera serier i en serie, som driver hej villt med religion, politik, mode, kändisskap liv/död, litteratur och annat som mänskligheten tar på djupaste allvar (speciellt om man läser böckerna the science of discworld, eller hur det nu stavas :D) Syrran som inte gillar fantasy älskar dem, själv tycker jag att det är underbar underhållning både på svenska och på engelska, men som sagt, bättre och fler ordvitsar på engelska.


    Håller med om att häxorna är för härliga, och självklart döden och Susan. Tycker även om Carrot ("dvärg" på ca 2m) och Sam Vimes. Massor av skojjiga figurer, helt klart. Älskar hans sätt att uttrycka sig på. "I was unable to, on account of falling .,.." en av mina senaste favoriter. Vet inte om det finns fler i MOnsters regiment ... Om du inte har provat att lyssna på dem på engelska så rekommenderar jag det VARMT!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.