Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Brie ost

  • mataggie 21 januari 2012

    Jag har fått 2 jättestora brieostar som jag fått från ett julbord.
    En har jag gett bort,men nu har jag den andra kvar. Nu kan jag ju inte äta brieost med kex hur lång tid som helst.
    Finns det några recept som man kan ha brieost med.
    Jag är tacksam för alla ideer och förslag!
    Aggie{doh}

  • Amika 21 januari 2012

    Inbakad brie är jättegott. :)
    Inbakad brie

    Sedan kan du koka broccoli och lägga i en ugnsfast form med lite tärnad kassler och göra en bechamelsås som du smaksätter med brie och häller över. Sedan ställer du in det i ugnen tills allt fått lite färg.

    Eller varför inte göra en lyxig pizza där du toppar med tunna skivor brie. Det är jättegott. :)

    Eller varför inte ta en bit baguette och snitta den och fylla den med sallad, lite skivad rödlök, salami och tunna skivor brie.

    Sallad med rostade pinjenötter, parmaskinka och brie är också gott. :)

    Annars kan man lägga en bit brie på en pepparkaka och toppa med lite fikonmarmelad också.

    Önskar dig en underbar helg! :)

    /Jonna

  • 7201 21 januari 2012

    Här kommer mitt tips.....ÄLSKA DETTA !!!!!{eat}Jeanettes brietårta

  • Mistys 21 januari 2012

    Johannas varma Brietårta

    Detta är en riktig höjdare(Y)

  • Tesslatess 21 januari 2012

    min mor brukar rulla in en skiva brie i en bit tortillabröd, fritera i lite olja och äta med hjortronsylt, tar du bort tortillan å bara serverar brien friterad med hjortronsylt och lite vaniljglass, har du en trevlig efterrätt

  • nova07 21 januari 2012

    blev bjuden på tunnskuren brie till tacos! mums!!!!{dance}

  • The_mama97mia 21 januari 2012

    Jag har frusit Brie, perfekt att ta fram när man blir sugen på just inbakad ost, vilket är toppengott, jag håller fullständigt med Amika!

  • pihal 21 januari 2012

    Blanda brieost och färsk basilika och soltorkade tomater och ev vitlök till en röra och använd som fyllning i rullader, av lövbiff eller kyckling. Jättegott även till fläskfile.

  • Cassiopeya 21 januari 2012

    Åh vad många goda förslag det fanns i den här tråden, får nog köpa en bit brie nästa helg och festa på {beauty}

  • mataggie 21 januari 2012

    Tack för alla goda ideer. Va mycket goda saker man kan göra. Jag blev genast inspirerad.Jag kanske försöker mig på en inbakad idag och vilken bra idee att man kan frysa den! Roligt med en sådan här sida tack än en gång men skriv gärna mer!
    aggie!{snicker}

  • soccermum 22 januari 2012

    Kan bara instämma i vad övriga skrivit och lägga till ytterligare recept :p





    Jag har gjort på egen pajdeg och bytt ut trattisarna mot gula kantareller vilket också är jättegott!
    Kantarellpaj med brieost

    Brietårta

    Brietårta med hjortron

  • LitenRos 22 januari 2012

    Vad glad jag blev, så mycket gott man kan göra av en älskad ost. Tack, tack.

    Inbakad lät spännande....det blir det nästa helg. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.