Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bunkra saffran

  • boz1965 29 oktober 2009

    Nej, några lussebullar blir det inte här :'( det blir för "durt".

  • The_mama97mia 29 oktober 2009

    Om nu ÖB har billigare saffran, har ngn testat den?

  • boz1965 29 oktober 2009

    Skrivet av mama97mia den 29 okt 2009

    Om nu ÖB har billigare saffran, har ngn testat den?


    Ärligt talat tror jag inte att den håller nån bättre kvalitet... Jag kan ju ha fel iofs, men man får ju oftast det man betalar för...

  • Fridala 29 oktober 2009

    Jag har köpt andra år på ÖoB och den har varit helt ok!

  • for-joi 29 oktober 2009

    (H)Köpte 1 g saffran på en julmässa för några veckor sedan. Har för mig att jag gav 70 kr. Hoppas den var bra för saffran måste man ha i lussebullar. (Y) Gott i glass också. Tänkte ev göra biscotti med saffranssmak. :p

  • safir74 29 oktober 2009

    Hua då..som tur är har jag iaf en påse kvar sen förra året då ingen av mina barn är särskilt förtjusta i saffran över huvudtaget....

  • Linlock 29 oktober 2009

    Köpte en hel kartong för ett par år sen när Netto la ner här i stan. 1 kr paketet. Och den funkar än!(Y)

  • Buspippi 29 oktober 2009

    Utan saffran blir det ju inte någon riktig lucia och jul.:( Så det kommer det bli vad det än kostar. Men tack så mycket för tipset ska vara ute i god tid i år.
    Lussekatter, saffransskorpor och saffranstryffel hör julen till. Det måste vi bara ha.

    Efter några jular utomlands på stranden eller i en liten by i Mexico så vill jag ha allt som hör julen till. Helst skulle jag vilja ha minst 10 cm snö runt jul med men det kan jag ju bara önska men det jag själv fixar här hemma det går inte att hoppa över.

  • annica_johansson 29 oktober 2009

    Ja men då var det väll inte kockens eller sankta maria du köpte för 29 kr påsen??
    Det var ett jäkligt bra pris:p

  • boz1965 1 november 2009

    Såg just nu att svampbutiken.com har äkta saffran för 27.- för ett halvt gram. Då är kanske lussebullarna räddade i alla fall...

  • asaedetun 1 november 2009

    Vi "vanliga" klarar oss nog,se på alla konditorier istället,då kan man förstå att lussekatterna är lite dyrare. De köper inte 1 gram....kram o frossa i lussekatter,det blir väl inte så ofta....

  • Stintan 1 november 2009

    Vandrade runt i Amsterdam och kom till en lång marknadsgata som vi missat tidigare. Där fanns allt mellan himmel och gjord, bl a en butik med massor av kryddor. Där handlade jag 5 påsar saffran i pulverform, 0,5 g i varje, för 5€, lite drygt 50kr. Har kollat och det doftar i alla fall saffran.

  • matmarie 1 november 2009

    Ja, eftersom jag tillhör en av de största julälskarna här i världen så är ju saffransbullar ett måste, så kosta vad det kosta vill.... (L) Men nog höll jag på att flyga baklänges när jag fick betala 33 kr för 0.5 gram i förra veckan!!!! Men vad är en jul utan lussebullar och saffranspannacotta?!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.