Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Byt Kalsonger!! (pengar att tjäna)

  • Gnurf 28 april 2009

    Ja, det är såklart viktigt att man gör det...men den rubriken valde jag bara för att locka läsare :D

    Vad jag egentligen menar är:

    Byt Försäkringsbolag!

    Har nu på morgonen ringt runt till olika försäkringsbolag och bara genom att ställa frågan sänkt min årskostnad för helförsäkring på bilen med 2600 Kr.

    2600 Kr!!! 2600 Kr!!! 2600Kr!!!!

    De pengarna kan man ju göra nått roligare för (L)

  • lingonsmarr 28 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 28 apr 2009

    Ja, det är såklart viktigt att man gör det...men den rubriken valde jag bara för att locka läsare :D

    Vad jag egentligen menar är:

    Byt Försäkringsbolag!

    Har nu på morgonen ringt runt till olika försäkringsbolag och bara genom att ställa frågan sänkt min årskostnad för helförsäkring på bilen med 2600 Kr.

    2600 Kr!!! 2600 Kr!!! 2600Kr!!!!

    De pengarna kan man ju göra nått roligare för (L)


    Gnurf har så rätt. Jag har också tjänat en massa pengar på att byta försäkringsbolag.

  • anluk 28 april 2009

    Oooops kanske dax att kolla in olika alternativ..

  • Disen 28 april 2009

    Det kan löna sig att ha alla sina försäkringar hos samma bolag, (bil och villa m.m).
    Det gjorde det för oss eftersom vi har många bilar och motorcyklar. (Y)

  • The_mama97mia 28 april 2009

    Vad duktiga ni är, jag kör på samma bolag (L'änsförsäkringar) och hoppas bara att det lönar sig att vara helkund...

  • Gnurf 28 april 2009

    Lyft telefonluren Mia...det kan löna sig...:)

    Skrivet av mama97mia den 28 apr 2009

    Vad duktiga ni är, jag kör på samma bolag (L'änsförsäkringar) och hoppas bara att det lönar sig att vara helkund...

  • Lotten_J 29 april 2009

    Kan du säga vilket bolag du fick så mkt billigare hos? Jag funderar på om min gammelhärk ska vara halvförsäkrad el bara trafikförsäkrad. Har ju en gammal Opel Astra -95 men hon går som en klocka!!!

    Skrivet av Gnurf den 28 apr 2009

    Lyft telefonluren Mia...det kan löna sig...:)

    Skrivet av mama97mia den 28 apr 2009

    Vad duktiga ni är, jag kör på samma bolag (L'änsförsäkringar) och hoppas bara att det lönar sig att vara helkund...

  • Gnurf 29 april 2009

    Pffft...då får du allt berätta om din hemliga Vinflaska först Lotten....:@ Tror du jag är nån slags Välgörenhetsinrättning!?? :D

  • Lotten_J 29 april 2009

    Har jag en hemlig vinflaska :o och självklart är du en välgörenhetsinrättning, annars skulle du inte startat denna tråd :p

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2009

    Pffft...då får du allt berätta om din hemliga Vinflaska först Lotten....:@ Tror du jag är nån slags Välgörenhetsinrättning!?? :D

  • Gnurf 29 april 2009

    Skynda spring å kika i tråden...din alldeles egna lilla tråd...om hur länge man kan spara vin i en öppnad vinflaska...DÄR har du lite obesvarade frågeställningar....:p

    Seså...skynda spring å kika Lotten!!

    Jodå, Kvinnor brukar se Män som Välgörenhetsinrättningar, men den här farbrorn har varit med förr i Svängen....:p

    Skrivet av Lotten_J den 29 apr 2009

    Har jag en hemlig vinflaska :o och självklart är du en välgörenhetsinrättning, annars skulle du inte startat denna tråd :p

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2009

    Pffft...då får du allt berätta om din hemliga Vinflaska först Lotten....:@ Tror du jag är nån slags Välgörenhetsinrättning!?? :D

  • Lotten_J 29 april 2009

    Ha ha jamen nog vet jag att jag har en tråd om vinflaskan men trodde den var utagerad....vad mer vill du veta? Om den är försäkrad? Svar nej! Sambon drack upp den och lever ännu ......

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2009

    Skynda spring å kika i tråden...din alldeles egna lilla tråd...om hur länge man kan spara vin i en öppnad vinflaska...DÄR har du lite obesvarade frågeställningar....:p

    Seså...skynda spring å kika Lotten!!

    Jodå, Kvinnor brukar se Män som Välgörenhetsinrättningar, men den här farbrorn har varit med förr i Svängen....:p

    Skrivet av Lotten_J den 29 apr 2009

    Har jag en hemlig vinflaska :o och självklart är du en välgörenhetsinrättning, annars skulle du inte startat denna tråd :p

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2009

    Pffft...då får du allt berätta om din hemliga Vinflaska först Lotten....:@ Tror du jag är nån slags Välgörenhetsinrättning!?? :D

  • Gnurf 29 april 2009

    Är du verkligen en Aktsam flicka då Lotten!?? (H)

  • popik 29 april 2009

    Nja, för min bil har jag billigare försäkring på Länsförsäkringar. Aktsam var dyrare på samma försäkring.

  • The_TL 29 april 2009

    Hehehehehehehehe, fyndig rubrik! :D
    Du tycks ha en härlig humor. (Y) :D

  • hillan66 29 april 2009

    Jag vill bara hålla med Gnurf! Vi brukar byta försäkringsbolag var eller vartannat år! Det finns alltd bolag som kan erbjuda bättre och billigare! Dom konkurerar ju, man får spela ut dom lite mot varandra!(H)

  • Gnurf 29 april 2009

    Jo..jag håller med...det är som med Kvinnor ungefär...(L)

    Skrivet av hillan66 den 29 apr 2009
    ....Dom konkurerar ju, man får spela ut dom lite mot varandra!(H)

  • hillan66 29 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2009

    Jo..jag håller med...det är som med Kvinnor ungefär...(L)

    Skrivet av hillan66 den 29 apr 2009
    ....Dom konkurerar ju, man får spela ut dom lite mot varandra!(H)


    Ja eller hur!! Man måste bara örerlista dom! ...Inte så svårt!(H)

  • Gnurf 29 april 2009

    Njae...det skulle jag inte vilja säga...de kan vara ganska listiga och finurliga ibland de där små Rackarna...(H)

    Skrivet av hillan66 den 29 apr 2009

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2009

    Jo..jag håller med...det är som med Kvinnor ungefär...(L)

    Skrivet av hillan66 den 29 apr 2009
    ....Dom konkurerar ju, man får spela ut dom lite mot varandra!(H)


    Ja eller hur!! Man måste bara örerlista dom! ...Inte så svårt!(H)

  • hillan66 29 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2009

    Njae...det skulle jag inte vilja säga...de kan vara ganska listiga och finurliga ibland de där små Rackarna...(H)

    Skrivet av hillan66 den 29 apr 2009

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2009

    Jo..jag håller med...det är som med Kvinnor ungefär...(L)

    Skrivet av hillan66 den 29 apr 2009
    ....Dom konkurerar ju, man får spela ut dom lite mot varandra!(H)


    Ja eller hur!! Man måste bara örerlista dom! ...Inte så svårt!(H)


    ...Kvinnorna ja ...men det är nog lättare att överlista försäkringsbolagen! (Y)

  • redd 29 april 2009

    har en god vän som hade bilen helförsäkrad under alla år, sista året 5000:- bilen såldes för 2000:- och 2500:- betalades tillbaka från försäkringsbolaget :o

    Så har man råd att köpa någon rishög kontant om olyckan skulle vara framme skulle jag rekommendera trafikförsäkring om bilen inte är värd väldigt mycket.

    Använde själv
    https://www.insplanet.com
    med ett personnummer som inte finns.
    MYCKET smidigare än att ringa runt själv ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.