Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Då gjorde jag bort mig...

  • Amika 5 januari 2010

    Skrivet av Moline den 4 jan 2010

    När jag var i 25-årsåldern och inte särskilt världsvan var jag på fest ute hos en jobbarkompis på hans lantställe, alla på jobbet med respektive och barn var med.

    Vi åt helgrillad gris och på bordet stod skålar med något som jag (redan lite lullig på rödvin) uppfattade som grovkrossad svartpeppar. Gott, tyckte jag och öste på en rejäl nypa på grisköttet.

    Efter ett par tuggor tyckte jag att det knastrade i tänderna, och såg att bordsgrannarna tittade lite konstigt på mig.

    Gissa om de tjöt av skratt när de insåg att jag strött sand från de utplacerade askkopparna över min mat........


    Ha ha ha ha!! Men nej! Gode tid! Ha ha! Stackars dig!!
    Nog har jag hört om alla som råkat dricka ur "fimpburken", ölburken som några fimpat i, på en fest. Men den här var en ny en! *skrattar*

  • Amika 8 februari 2013

    Jag stod på jobbet och skulle skriva ned namnet på en kund och läste högt när jag skrev...
    Och läste efternamnet Majonäs... Moanis (uttalas moanäs) hette hon... Det blev OERHÖRT pinsamt, för hon såg inte alls det roliga i det och jag höll på att krevera av skratt.

  • rosatalo 9 februari 2013

    Jag satt i kassan på ICA näröppet. Alla känner alla och brukar prata en stund, vilket var jättetrevligt. In kommer en av de äldre herrarna, utlandsfödd, talar hygglig svenska men med brytning. Han brukar inte prata annat än hälsa och tacka för sig, men idag meddelar han att " Igår jag femti åar ". Jag tolkade det som att han fyllde 50 år igår och för att uppmuntra det plötsliga kontaktsökandet säger jag med hög jätteglättig röst och stort leende att " Nämen GRATTIS, vad ROOLIGT, då var det väl stor fest där hemma. " Han tittar på mig med munnen och ögonen vidöppna. Han stammar fram att han vill betala 50 öre som han blev skyldig igår. När jag förklarat mig skrattade vi åt olika saker, han åt att jag trodde han fyllt 50 igår när han i själva verket var en bra bit över 70, och jag åt att de skulle haft stor fest för det oväntade tillskottet i kassan när de fick vara skyldiga en hel 50 öring.

    Det här är absolut inte det värsta jag gjort men de historierna lämpar sig inte ens här där ingen vet vem jag är eller att de är preskiberade. {embarrassed}

  • DoctorWho 11 februari 2013

    Det verkar som att jag har gjort bort mig genom att snabbt läsa receptnamn och öppna en ny flik per intressant recept. Och pga det blev jag avstängd från MK i 2 timmar. {embarrassed} Jag visste inte att det var mot MKs regler att göra så. Läser ALLTID reglerna noga innan jag går med i en klubb, och om jag hade vetat om att det var fel hade jag såklart inte gjort det.{loser}
    Detta meddelande dyker upp om jag försöker läsa ett recept. :(

    Hej!

    Du har blivit blockerad i 2 timmar för att du gjort för många anslutningar inom några sekunders intervall, blockeringen plockas automatiskt bort efter 2 timmar.

    Troliga orsaker till detta

    Du delar ip-adress med många andra som även dom försöker nå denna sidan samtidigt
    Du försöker göra något dumt som att skrapa våra siter
    Du använder F5 knappen alldeles för mycket :)

    Vad kan du göra åt detta?
    Känner du att du inte gjort något av ovanstående är du välkommen att maila [email protected] så kommer vi titta på varför du blivit blockerad, ange gärna tidpunkten du fick detta meddelande så blir det enklare för oss.

  • Amika 12 februari 2013

    Skrivet av Scooby-Doo den 11 feb 2013

    Det verkar som att jag har gjort bort mig genom att snabbt läsa receptnamn och öppna en ny flik per intressant recept. Och pga det blev jag avstängd från MK i 2 timmar. {embarrassed} Jag visste inte att det var mot MKs regler att göra så. Läser ALLTID reglerna noga innan jag går med i en klubb, och om jag hade vetat om att det var fel hade jag såklart inte gjort det.{loser}
    Detta meddelande dyker upp om jag försöker läsa ett recept. :(

    Hej!

    Du har blivit blockerad i 2 timmar för att du gjort för många anslutningar inom några sekunders intervall, blockeringen plockas automatiskt bort efter 2 timmar.

    Troliga orsaker till detta

    Du delar ip-adress med många andra som även dom försöker nå denna sidan samtidigt
    Du försöker göra något dumt som att skrapa våra siter
    Du använder F5 knappen alldeles för mycket :)

    Vad kan du göra åt detta?
    Känner du att du inte gjort något av ovanstående är du välkommen att maila [email protected] så kommer vi titta på varför du blivit blockerad, ange gärna tidpunkten du fick detta meddelande så blir det enklare för oss.



    Oj!
    Men så brukar ju jag också göra, fast med bara något recept åt gången...
    Men varför blir man avstängd för det?? Det verkar ju lite knas? För man gör ju så för att man tycker recepten verkar intressanta och vill läsa igenom dem?

  • LenaBE1 12 februari 2013

    Skrivet av Amika den 12 feb 2013

    Skrivet av Scooby-Doo den 11 feb 2013

    Det verkar som att jag har gjort bort mig genom att snabbt läsa receptnamn och öppna en ny flik per intressant recept. Och pga det blev jag avstängd från MK i 2 timmar. {embarrassed} Jag visste inte att det var mot MKs regler att göra så. Läser ALLTID reglerna noga innan jag går med i en klubb, och om jag hade vetat om att det var fel hade jag såklart inte gjort det.{loser}
    Detta meddelande dyker upp om jag försöker läsa ett recept. :(

    Hej!

    Du har blivit blockerad i 2 timmar för att du gjort för många anslutningar inom några sekunders intervall, blockeringen plockas automatiskt bort efter 2 timmar.

    Troliga orsaker till detta

    Du delar ip-adress med många andra som även dom försöker nå denna sidan samtidigt
    Du försöker göra något dumt som att skrapa våra siter
    Du använder F5 knappen alldeles för mycket :)

    Vad kan du göra åt detta?
    Känner du att du inte gjort något av ovanstående är du välkommen att maila [email protected] så kommer vi titta på varför du blivit blockerad, ange gärna tidpunkten du fick detta meddelande så blir det enklare för oss.



    Oj!
    Men så brukar ju jag också göra, fast med bara något recept åt gången...
    Men varför blir man avstängd för det?? Det verkar ju lite knas? För man gör ju så för att man tycker recepten verkar intressanta och vill läsa igenom dem?



    Hoppsan! {shock}
    Så gör ju jag med när jag vill titta närmare på intressanta recept. (alltså läsa igenom dom)
    Jag tycker också det är konstigt om man blir avstängd för att man gör så.
    Vad betyder "skrapa våra siter"?
    är det någon som vet och som kan förklara det för mig. {embarrassed}

  • Kochang 13 februari 2013

    Skrivet av rosatalo den 9 feb 2013

    Jag satt i kassan på ICA näröppet. Alla känner alla och brukar prata en stund, vilket var jättetrevligt. In kommer en av de äldre herrarna, utlandsfödd, talar hygglig svenska men med brytning. Han brukar inte prata annat än hälsa och tacka för sig, men idag meddelar han att " Igår jag femti åar ". Jag tolkade det som att han fyllde 50 år igår och för att uppmuntra det plötsliga kontaktsökandet säger jag med hög jätteglättig röst och stort leende att " Nämen GRATTIS, vad ROOLIGT, då var det väl stor fest där hemma. " Han tittar på mig med munnen och ögonen vidöppna. Han stammar fram att han vill betala 50 öre som han blev skyldig igår. När jag förklarat mig skrattade vi åt olika saker, han åt att jag trodde han fyllt 50 igår när han i själva verket var en bra bit över 70, och jag åt att de skulle haft stor fest för det oväntade tillskottet i kassan när de fick vara skyldiga en hel 50 öring.

    Det här är absolut inte det värsta jag gjort men de historierna lämpar sig inte ens här där ingen vet vem jag är eller att de är preskiberade. {embarrassed}


    Den var härlig! Och många andras historier också.
    Tvekade först på att berätta om en grej jag gjorde en gång, för det kanske är lite "too much info", men efter jag läst hisspruttarens historia kan jag nog dra min. Det är ganska längesen också.

    För 15 år sedan, när jag var ute och festade på krogen var eviga helg träffade jag en kväll en mysig tjej. Vi bestämde oss för att träffas dagen efter, på lördagen. Hon skulle dock jobba lördag kväll och skulle komma hem till mig efter det, kl 12 på kvällen/natten. Jag hade semester så det var inga problem för mig att det var sent. Lördagen kom, och klockan blev tolv och det knackar på dörren. Där stod hon när jag öppnade och säger direkt du ska vi gå ut och gå en sväng, det är så himla varmt och skönt ute. Visst säger jag och tar på mig skor och vi sticker ut. När vi lämnar området där jag bor går vi förbi en liten park med en del buskage, och jag säger vänta lite här, jag ska bara lätta på blåsan lite. Jag sticker iväg bakom några granar och ska lätta på trycket.

    Tänk nu att det är sent på sommarnatten, och totalt dödstyst ute. Minsta knyst hörs lång väg. När jag står där känner jag att det sitter lång inne att få ut nåt, inte av nervositet, det bara sitter långt inne samtidigt som jag är väldigt nödig. Här kan jag inte stå hela natten tänker jag och tar i 120% med varenda liten muskel jag har i hela kroppen. Då, helt oavsiktligt, lägger jag den största brakaren jag förmodligen hört i hela mitt liv. Oh my God tänker jag. Samtidigt inser jag att tjejen måste ju tro att jag gjorde det med flit, och då börjar jag till råga på allt att skratta högt för mig själv också. Så när jag har kissat klart och börjar gå mot henne inser jag att hon hör först världens brakare och sen ett gapskratt. Ingen ide att ens försöka förklara sig tänker jag och säger bara: DEN DU!!

    Minns vi pratade om det senare nån gång och skrattade åt det när jag förklarade att det var en olycka.

    Hoppas ni tålde den historian.

  • DoctorWho 16 februari 2013

    På 90-talet hade jag köpt en flaska Pepsi 1½ liters hård pet. Jag tappade den på väg till bilen i ett parkeringshus i centrum av en stad. Flaskan sprack inte helt, utan det blev en liten spricka precis i skarven till botten. En stråle Pepsi strax under 2 meter hög sprutade ut ur sprickan och fick flaskan att snabbt snurra runt, runt. Vi (familjen) sökte skydd bakom vår bil och skrattade så vi grät. Men flaskan kunde ju inte ligga kvar och spruta på bilarna, så jag som hade rock på mig fick springa fram och bli duschad av Pepsi och sparka bort flaskan. Av de första 4-5 försöken blev jag bara blötare och blötare. Efter en sned fullträff rullade flaskan in under en bil och fortsatte att snurra runt. Min mening var att jag sparka flaskan mot en vägg, plocka upp och ställa den i en papperskorg. Tyvärr låg flaskan mitt under bilen så jag kom inte åt den. P-rutan var förhyrd så det gick inte att be affären att ropa upp reg.numret och få tag i ägaren. Med en blöt rock och tårfyllda ögon åkte vi hem.

  • DoctorWho 16 februari 2013

    Att ha blombuketter i en hink vatten när man ska gratulera en som tar studenten är smart. Men var ska man tömma vattnet? Vatten avdunstar snabbt även i parkeringshus (ett annat än det i mitt inlägg ovan) när det är ca 25 grader varmt ute. Så vi hällde vattnet under en bil och förväntade oss att det skulle börja torka med en gång...
    Golvet var ojämnt under bilen och det rann fram till en grop som blev överfull. Gropen var strax under bilens kylare.{embarrassed}

  • Amika 16 februari 2013

    Var till veterinären med en kompis hund. Veterinären var skitsnygg... Och så när jag skulle betala så räknade han upp allt han gjort som han skulle ta betalt för och så sa han att jag skulle få mängdrabatt och så fyrade han av ett strålande leende.
    "Åh, vad du är snygg!! Nej, SNÄLL menar jag..." Kläckte jag ur mig... Ni kan ju lita på att det inte var hunden som bar hundhuvudet när vi gick därifrån... o_O

  • DoctorWho 16 februari 2013

    När det var karneval i en av större städerna i Sverige parkerade vi i ett parkeringshus. Vi stannade bilen innan vi körde in och tittade ÖVERALLT efter en skylt med öppettider. Det fanns ingen skylt någonstans och vi tänkte att de har nog öppet längre just denna söndag pga karnevalen. Några timmar senare när vi skulle hämta bilen var grindarna låsta. En skylt informerade att man kunde ringa Securitas och de kunde komma och låsa upp mot en avgift på flera hundra kronor. Vi var inte de enda som fått bilen inlåst. Sammanlagt var det ca 15 bilägare som inte kunde komma åt sina bilar. Detta hände på 90-talet och vi hade inte någon mobiltelefon. En av de andra bilägarna som bodde i staden tyckte synd om oss och ringde Securitas. Alla slapp betala pga att skylten med öppettiderna var borta. Vi är MYCKET skeptiska till parkeringshus numera och om det inte finns någon skylt med öppettider, åker vi inte ens in i parkeringshuset.

  • rosatalo 17 februari 2013

    Vi skulle till Skansen med våra 5 barn i vita Volvo 245:an, detta var nog nästan 20 år sedan, det är så dyrt att åka kollektivt med hel familj så vi tog bilen och kör över Djurgårdsbron mot Skansen, har en fin veteranbil framför mig. Folk står längs vägkanten och ser så ovanligt glada ut och vinkar åt oss och skrattar, vi vinkar tillbaka uppmuntrade av den mot oss strömmande vänligheten. Då tittar jag i backspegeln och ser att inte bara framför, utan även bakom oss, har vi en hel rad veteranbilar med personer uppklädda i sekelskifteskläder, jag hade varit så upptagen med att hamna i rätt fil och att se efter trafiken på Strandvägen så jag inte märkte att vi hamnade mitt i en tillställning. Självklart såg vi i vår vanliga Volvo ganska udda ut i sällskapet. Vad göra, det var bara att fortsätta i snigelfart tills vi kunde svänga av mot parkeringen och räddningen. Alla barnen var glada att vi hade fönsterfilm på bakrutorna så de inte syntes, för då slapp iallafall de emigrera efter detta.

  • rosatalo 20 april 2013

    Skulle göra ett av många besök på rektorsexpeditionen med en son som hellre tillbringade dagarna på annan plats än skolan. Han har bättrat sig och har både jobb och sambo numera. Det var fint vårväder och jag tog på mig mina snygga bekväma " Ecco shakers " på fötterna för första gången det året. Kände på väg mot exp att de klibbade fast på ett konstigt vis i golvet, de har väl skurat och vaxat här med starka medel tänkte jag. Under mötet kände jag igen att skorna ville fastna i golvet och kikade diskret ner på fötterna under bordet. Det låg små konstiga svarta smutshögar under bordet, som om någon smulat söndet asfalt. Efter mötet går jag, utan son, tack och lov, genom en lång korridor kantad med sittbänkar som det sitter högstadie elever på. Skorna klibbar i golvet med ett smackande ljud för varje steg, jag inser att smutshögarna under bordet kom från mina skosulor som höll på att vittra sönder lämnandes små svarta högar efter sig. Ingen av eleverna sa något men de tittade förvånat på mina lämningar. Jag skyndade mig ut till min bil och använde inte dessa skor fler gånger. Skäms på er Ecco, det var inga billiga skor.

  • DoctorWho 20 april 2013

    Jag gjorde bort mig förra veckan i en Clasohlson-affär. Det blåste kallt så jag tog min halvlånga vinterjacka och fastnade med den i en skottkärra. Jackan har ett foder som går att ta ur och använda som en separat jacka och hänger löst nertill. Glappet mellan fodret och jackan lyckades jag på något sätt trä över handtaget på en barnskottkärra och snurra fast flera varv. När jag skulle gå skramlade det bakom mig och något drog jackan neråt. Skottkärran satt helt fast i min jacka. {embarrassed} Tur för mig att det bara var några kunder i närheten som såg det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.