Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dagens ris...

  • boz1965 16 januari 2010

    ...till socialförvaltningen i Göteborg som först erbjuder sig att hjälpa Annika med flytten och sedan kör hela hennes bohag på tippen.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6436876.ab

  • The_mama97mia 16 januari 2010

    Ja och kommentaren av chefen där " det är ju synd om hon upplever det så..."

  • Okänd 16 januari 2010

    Är det konstaterat att dom kört det till tippen då?

    Så att inte nån med "långa fingrar" behövde det i stället???

  • Okänd 16 januari 2010

    Tänk att det skall vara roligt att ge dagens Ris.:@
    Mycket bättre med dagens ROS!(L)

  • WiolaH 16 januari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Tänk att det skall vara roligt att ge dagens Ris.:@
    Mycket bättre med dagens ROS!(L)



    I det här fallet behövs tydligen lite mer än "dagens ris".......(N):@

  • Okänd 16 januari 2010

    Skrivet av WiolaH den 16 jan 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Tänk att det skall vara roligt att ge dagens Ris.:@
    Mycket bättre med dagens ROS!(L)



    I det här fallet behövs tydligen lite mer än "dagens ris".......(N):@


    Det är ju ett övergrepp från samhället som det handlar om.
    Dagens ris räcker inte i det fallet, jo, dagens ris till alla som röstat fram de som fattade beslutet!

  • Okänd 16 januari 2010

    Vår lokaltidning hade en spalt som kallades "dagens ris".
    Den hat tagits bort, varför skall vi sprida negativa och elaka tankar om det vi inte gillar?
    I dag finns bara "dagens ros" kvar!(L)

  • familjenlundin 16 januari 2010

    Dagens största risbuske vill jag ge Johan af Donner, kommunikationschef på Röda korset, som råffade åt sig 7 mille från Röda Korset :@ :@ :@

    Hur svinig får man vara?? :@

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6436726.ab

  • boz1965 16 januari 2010

    Dagens ris till de som vägrar inse att "Dagens ris" OCKSÅ behövs, likaväl som "Dagens ros".

    Att ge "Dagens ris" åt någon innebär inte automatiskt att man hatar personen ifråga, bara att man inte gillar ett visst beteende eller en viss handling. Har inget med hat att göra!

  • Okänd 16 januari 2010

    Det är så enkelt att komma ifrån en fråga genom att bara ge dagens ris!
    Man behöver inte förklara, bara ge ris.
    Det är ganska enfaldigt att på ett ytligt vis ge dagens ris för något som någon annan gjort.
    Utan att ingående diskutera vad som inträffat.
    Bara för att visa sin avsky!

  • Okänd 16 januari 2010

    Jag ger dagens stora ros till boz1965 som tagit upp ämnet!(L)

  • boz1965 16 januari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Det är så enkelt att komma ifrån en fråga genom att bara ge dagens ris!
    Man behöver inte förklara, bara ge ris.
    Det är ganska enfaldigt att på ett ytligt vis ge dagens ris för något som någon annan gjort.
    Utan att ingående diskutera vad som inträffat.
    Bara för att visa sin avsky!


    Eftersom detta är ett interaktivt forum kan var och en som känner att h*n behöver ett förtydligande be om det - till skillnad mot en papperstidning som inte är det minsta interaktiv. Därför anser jag det fullt berättigat.

  • Okänd 16 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Det är så enkelt att komma ifrån en fråga genom att bara ge dagens ris!
    Man behöver inte förklara, bara ge ris.
    Det är ganska enfaldigt att på ett ytligt vis ge dagens ris för något som någon annan gjort.
    Utan att ingående diskutera vad som inträffat.
    Bara för att visa sin avsky!


    Eftersom detta är ett interaktivt forum kan var och en som känner att h*n behöver ett förtydligande be om det - till skillnad mot en papperstidning som inte är det minsta interaktiv. Därför anser jag det fullt berättigat.


    Den lokaltidning jag tänker på är också mycket interaktiv!

  • Linlock 16 januari 2010

    Till leksakstillverkare som gör dyra, tråkiga leksaker som lovar guld och gröna skogar till barnen och sedan går sönder efter nån vecka, som sällan eller aldrig funngerar som utlovat, som har stora pampiga kartonger och inget innehåll, som vet precis vad barnen önskar och utnyttjar det! Dessutom gör de sitt bästa för att förstärka könsrollerna med bilder på riddare och bilar till pojkarna och rosa sidor med flickor som kammar dockor och leker med rosa låtsasdammsugare:@
    Nej fy skäms!

  • jas65 16 januari 2010

    Jag ger dagens ris till mig själv, för att jag inte fixade picata milanese som jag hade lovat.
    Mvh Höfta på med både ris och ros till Er alla
    Anders

  • boz1965 16 januari 2010

    Skrivet av Linlock den 16 jan 2010

    Till leksakstillverkare som gör dyra, tråkiga leksaker som lovar guld och gröna skogar till barnen och sedan går sönder efter nån vecka, som sällan eller aldrig funngerar som utlovat, som har stora pampiga kartonger och inget innehåll, som vet precis vad barnen önskar och utnyttjar det! Dessutom gör de sitt bästa för att förstärka könsrollerna med bilder på riddare och bilar till pojkarna och rosa sidor med flickor som kammar dockor och leker med rosa låtsasdammsugare:@
    Nej fy skäms!


    Det är ju en viss genetisk skillnad på pojkars och flickors preferenser vad gäller leksaker. Men visst kan jag hålla med om att det ofta går till överdrift i reklamen. Det där med att cementera könsroller kunde de gott låta bli. Varför inte göra små ljusblå låtsasdammsugare också? Det är ju naturligt idag, när båda i regel är förvärvsarbetande, att man som man tar sin del av hushållsarbetet (avskyr beskrivningen "hjälper till").

  • boz1965 17 januari 2010

    Dagens ris till travtränare som använder grisfösare i träningen.

    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article6434803.ab

  • Gnurf 17 januari 2010

    Mmmm...hästsport kan man lägga ner en gång för alla....(N)

  • Okänd 18 januari 2010

    Då skulle ....många ha fler sedlar i sin plånbok.......

  • 123Linnea 18 januari 2010

    Dagens ris till oss alla som slarvar och slänger för mycket mat! Fy vad vi slösar!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.