Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dagens ris...

  • kari58 18 januari 2010

    Dagens ris till mig själv, som har legat på latsidan allt för länge(N):@

  • kareng 18 januari 2010

    Dagens ris till banverket mm som envisas att borra sig igenom Hallandsåsen vilket slöseri på pengar.(N)

  • Okänd 18 januari 2010

    Skrivet av kari58 den 18 jan 2010

    Dagens ris till mig själv, som har legat på latsidan allt för länge(N):@


    Äsch, du är ju igång nu. Det är ju huvudsaken, har saknat dig. Hoppas du mår bättre:)

  • Okänd 19 januari 2010

    Dagens ris till frisörer som hänvisar till mobilsvar på mobilen.

    Jag har ingen lust att vänta på att telefonen ska ringa ang. klippningstid. det finns faktiskt dom

    som bara har en mobil man kan ringa till. Det hände mig en gång att frisören var ute på stan
    ( utan block) sen fick jag sitta hemma och vänta tills hon ringde om en tid *SUCK*. Jag byter frissa nu, tack.

  • boz1965 19 januari 2010

    Dagens ris till krögaren och tillika kommunstyrelsens ordförande som schaktade bort fornlämningar för att bygga till sin krog:

    http://hd.se/landskrona/2010/01/14/fornlamningar-fran-1400-talet-bort/

  • Okänd 20 januari 2010

    Dagens ris går till dom som ska se till att vi kan sopsortera vid rena sopstationer i stället för som

    det ser ut ibland. Rena avstjälpningsplatser eftersom kontainrar är överfulla. Samtidigt vill jag
    risa

    dom som inte orkar platta till kartonger o.dyl än slänger i dom som dom är:@

  • boz1965 20 januari 2010

    Dagens ris till min ena granne som alltid ska hålla stenkoll på vad vi andra sysslar med här i trappen. Det hon inte vet om oss andra är inte värt att veta. Och det hon inte vet hittar hon på. (N)

  • boz1965 20 januari 2010

    Skrivet av danniella den 20 jan 2010

    Dagens ris går till dom som ska se till att vi kan sopsortera vid rena sopstationer i stället för som

    det ser ut ibland. Rena avstjälpningsplatser eftersom kontainrar är överfulla. Samtidigt vill jag
    risa

    dom som inte orkar platta till kartonger o.dyl än slänger i dom som dom är:@


    Ja, så svårt är det inte att platta till en kartong - bara att lägga den på marken och trampa till den. Om det inte är en kylskåpskartong eller nåt annat stort schabrak, då får man skära ner den i bitar istället. Men det är inte så svårt det heller.

  • 123Linnea 20 januari 2010

    Dagens ris till föräldrar som lämnar sitt barn i omsorg och går hem och har semester.

  • boz1965 20 januari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 20 jan 2010

    Dagens ris till föräldrar som lämnar sitt barn i omsorg och går hem och har semester.


    Tjaaa... Föräldrar behöver väl också vila lite ibland skulle jag tro. :)

  • 123Linnea 20 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 20 jan 2010

    Skrivet av 123Linnea den 20 jan 2010

    Dagens ris till föräldrar som lämnar sitt barn i omsorg och går hem och har semester.


    Tjaaa... Föräldrar behöver väl också vila lite ibland skulle jag tro. :)


    Ska man ens kommentera det... Jag antar att man inte skaffar barn till världen för att kommunen ska ta hand om dem om man inte känner för det. Om man jobbar, ja, om man shoppar, nej!

  • Okänd 20 januari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 20 jan 2010

    Skrivet av boz1965 den 20 jan 2010

    Skrivet av 123Linnea den 20 jan 2010

    Dagens ris till föräldrar som lämnar sitt barn i omsorg och går hem och har semester.


    Tjaaa... Föräldrar behöver väl också vila lite ibland skulle jag tro. :)


    Ska man ens kommentera det... Jag antar att man inte skaffar barn till världen för att kommunen ska ta hand om dem om man inte känner för det. Om man jobbar, ja, om man shoppar, nej!


    Jag håller faktiskt med dig där Linnea, verkar som en del vill se för lite av sina barn.

  • Mistys 20 januari 2010

    En till som håller med. Varför tror vissa att samhället ska ta hand om barnen så man får vila. Nä "har man tagit fan i båten får man ro den i land också". Stackars barn. Om man ser deras dagisvistelse som ett arbete också så kan det väl vara skönt för dom också att få vara hemma med en förälder i lugn och ro och vila någon gång när möjlighet ges.

    Dagens ris till den som utnyttjar dagis på det viset och tycker det är OK :@

  • siggemums 20 januari 2010

    Skrivet av 123Linnea den 20 jan 2010

    Dagens ris till föräldrar som lämnar sitt barn i omsorg och går hem och har semester.


    Instämmer. Det är nu som gäller med barn! Njut av glädjen istället över att kunna vara med dem.

    Dagens ris till dem som tycker att de har rätt att lämna kvar skräpet efter sig när de varit på picnick oavsett om soptunnorna är fulla. Det man har tagit med sig ut till naturen kan man också ta hem och slänga.Även om man har varit i en park eller en på en offentlig badplats.

  • kari58 20 januari 2010

    Skrivet av danniella den 18 jan 2010

    Skrivet av kari58 den 18 jan 2010

    Dagens ris till mig själv, som har legat på latsidan allt för länge(N):@


    Äsch, du är ju igång nu. Det är ju huvudsaken, har saknat dig. Hoppas du mår bättre:)

  • kari58 20 januari 2010

    Hej gumman "Danniella, Tack jag mår bättre, brukar se framåt än bakåt, Min pappa tog livet av sig förra vecken.jag är både förbannad o ledsen. :(

  • flumhum 20 januari 2010

    Dagens ris till försäkrinskassan som vägrar inse att det finns människor som är sjuka..

  • boz1965 20 januari 2010

    Skrivet av flumhum den 20 jan 2010

    Dagens ris till försäkrinskassan som vägrar inse att det finns människor som är sjuka..


    Men, vet du inte att det bara är egen begravning som räknas som giltig frånvaro från jobb? Och då ska du vara tillbaks på jobb nästa dag...

    (N)(N)(N)(N)(N) till Förnedringskassan!

  • Okänd 20 januari 2010

    Skrivet av kari58 den 20 jan 2010

    Hej gumman "Danniella, Tack jag mår bättre, brukar se framåt än bakåt, Min pappa tog livet av sig förra vecken.jag är både förbannad o ledsen. :(



    Jag förstår att man blir förbannad när det händer en sån grej. Man måste känna sig mycket sviken. Jag är jätteledsen för din skull, vet knappt vad man ska säga som tröst. Du finns i mina tankar i alla fall, hoppas du orkar att gå vidare. Kram till dig.:(

  • flumhum 20 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 20 jan 2010

    Skrivet av flumhum den 20 jan 2010

    Dagens ris till försäkrinskassan som vägrar inse att det finns människor som är sjuka..


    Men, vet du inte att det bara är egen begravning som räknas som giltig frånvaro från jobb? Och då ska du vara tillbaks på jobb nästa dag...

    (N)(N)(N)(N)(N) till Förnedringskassan!




    jo,börjar förstå det....bara för de har pengar och kan få privat vård bara de knäpper med fingrarna så finns det människor som inte orkar cellgifter och jobb samtidigt.. *ggrrr*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.