Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Det godaste du vet?

  • boz1965 30 mars 2012

    Det behövs en motvikt till tråden "Äckligaste du vet" tycker jag.
    Jag vet att det finns en annan tråd med samma namn (det var jag som startade den), men jag kan inte hitta den just nu och jag orkar inte lägga så mkt tid och kraft på att leta, så här är en ny tråd med samma namn.

    -------

    Det godaste jag vet i matväg är en rejäl hemlagad kålpudding med skysås, kokt potatis och rårörda lingon. Det är INGET som slår det! {eat}

  • popik 30 mars 2012

    Jo kålpudding är gott men kåldolmar tycker jag är ett snäpp bättre. men det godaste jag vet är nog PELMENI kan äta tills jag storknar Mmmm

  • amoz 30 mars 2012

    Det absolut godaste jag vet är detta:

    Mors rålåpor (raggmunkar).


    Sen kommer nog kålpudding.......

  • kristin1979 30 mars 2012

    För mig är det dillkött. Jag äter det väldigt ofta.

  • soccermum 30 mars 2012

    Svårt detta.. Tycker om mycket.. ;)

    Tror jag svarar lax.. :P

    *grillad lax
    *varmrökt lax (gärna honungsrökt)
    *laxgrytor
    *inkokt lax

    Gillar kallrökt och/eller gravad lax också men bara i smårätter typ förrätter och till påskbordet&julbordet så det räknas inte till det GODASTE jag vet även om det är gott.. {beauty}

  • soccermum 30 mars 2012

    Skrivet av boz1965 den 30 mar 2012

    Det godaste jag vet i matväg är en rejäl hemlagad kålpudding med skysås, kokt potatis och rårörda lingon. Det är INGET som slår det! {eat}


    Kålpudding är gott men kåldolmar är godare (a)
    Rårörda lingon är klart godast i lingonväg DET håller jag med om till 100 % {clap}{clap}{clap}

  • Mistys 31 mars 2012

    Finns så mycket gott beroende på humör och dagsform Men skulle jag bli tillfrågad om en sista måltid skulle det nog bli fisk i någon form. ÄLSKAR lax i alla former och stekt salt sill med stekt lök och gräddsky eller stekt strömming och hemgjord potatismos MUMS!

  • Jollan05 31 mars 2012

    Bland det godaste jag vet är stuvad blomkål med falukorv eller bacon:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.