Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Det värsta/dummaste jag har gjort...

  • majsansson 16 juni 2012

    I mitt liv har jag gjort många dumma saker som jag ångrar, och sedan så kan det också vara kul att veta att man inte är den ända som har gjort såna saker...

    Ett exempel var när jag spillde kakao på en spis platta som var igång på högsta, och kakaon börjande brinna. Då sprang jag snabbt och hämtade en trasa och torkade av kakaon från plattan, men när jag sedan tagit upp trasan igen, så hade den smält i mitten, och det var ett stort,stort hål i den... sedan så kom min mamma hem från affären och jag skylde på att lukten berodde på att jag hade råkat bränna lite mjölk och att hunden hade ätit upp trasan (som nu låg i soptunnan)... {lying} {embarrassed}

    skriv gärna liknande berättelser som du också har varit med om.
    det behöver inte vara i köket. :)

  • boz1965 16 juni 2012

    Vi har väl alla gjort en del dumma och korkade saker i våra liv. Svårt att sätta fingret på en enskild grej.

  • jas65 16 juni 2012

    Att jag inte lyssnade på kloka ord som mina föräldrar sade till mig.

  • boz1965 16 juni 2012

    Skrivet av jas65 den 16 jun 2012

    Att jag inte lyssnade på kloka ord som mina föräldrar sade till mig.


    Välkommen i klubben! :DD

  • Anderstam 16 juni 2012

    När jag var 17 år och just flyttat ihop med en tjej, så hade vi en frontmatad tvättmaskin
    Där man såg när tvätten snurrade. Jag hade aldrig haft en sådan hemma.
    Tyckte det var kul när man såg dom olika plaggen snurra.
    När hon blev inlagd på sjukhus, bad hon mig tvätta upp hennes vita underkläder.
    Eftersom jag aldrig tvättat så påpekade hon att det var viktigt att jag bara la in underkläder.
    Eftersom det skulle tvättas på 60 grader.
    Så jag stoppade i alla hennes vita underkläder, och sen tänkte jag att strumpor är väl också underkläder!
    Så jag stoppade in mina nya Svarta frottésockor!
    Dom måste ju vara jättekul att se när dom dyker fram då och då!
    Jag fick TOTALT TVÄTTFÖRBUD efter att ha kommit till sjukhuset med hennes GRÅFLAMMIGA
    underkläder. 

  • eva23 16 juni 2012

    Det dummaste jag någonsin gjort var när min katt trillade ner i badkaret där jag låg, och jag i all välmening ville torka honom med hårblåsen. Ingen bra idé.......katten stack.......rivmärken....ajajaj....

  • MagnusClar 18 juni 2012

    Skrivet av Anderstam den 16 jun 2012

    När jag var 17 år och just flyttat ihop med en tjej, så hade vi en frontmatad tvättmaskin
    Där man såg när tvätten snurrade. Jag hade aldrig haft en sådan hemma.
    Tyckte det var kul när man såg dom olika plaggen snurra.
    När hon blev inlagd på sjukhus, bad hon mig tvätta upp hennes vita underkläder.
    Eftersom jag aldrig tvättat så påpekade hon att det var viktigt att jag bara la in underkläder.
    Eftersom det skulle tvättas på 60 grader.
    Så jag stoppade i alla hennes vita underkläder, och sen tänkte jag att strumpor är väl också underkläder!
    Så jag stoppade in mina nya Svarta frottésockor!
    Dom måste ju vara jättekul att se när dom dyker fram då och då!
    Jag fick TOTALT TVÄTTFÖRBUD efter att ha kommit till sjukhuset med hennes GRÅFLAMMIGA
    underkläder. 


    Haha! Det där har man ju gjort... har gjort min frus kläder rosa, jag har krympt både hennes och mina tröjor... japp även jag har TOTALT TVÄTTFÖRBUD! :D

  • Quinaxie 18 juni 2012

    hmm...undrar om detta med tvätten görs på flit för att slippa......undra sa flundra...

  • estrid1 18 juni 2012

    Min dåvarande sambo lade i ett par röda trosor i den vita tvätten och sa sedan att det måste vara dålig kvalite på dom eftersom dom fällde... Var nog även här för att slippa tvätta...(H)

  • Amika 18 juni 2012

    Oj, många dumma saker har man gjort. Det är en del av att växa som människa, vare sig man är gammal eller ung. Man lär ju av sina misstag. :) Jag kommer säkert göra många pinsamma och dumma saker till innan jag trillar av pinn. :)

    En av de mest pinsamma saker jag gjort var när jag simultantolkade ett vittnesbörd. När man simultantolkar så pratar man och översätter samtidigt som den som pratar på det andra språket. Man måste alltså tänka snabbt och ibland prata väldigt fort.
    Mannen som pratade berättade om en incident som gjort honom starkare rent mentalt som människa och han sa vid ett tillfälle: "And I felt SO strong!" Jag kände mig SÅ stark. Men jag kom inte på ordet stark. Allt jag kunde tänka var stork!! Och det visste jag ju mer än väl att det var väldigt fel. Så jag stakade mig och sa: "Och jag kände mig... Och jag kände mig... Och jag kände mig..." Jag letade desperat efter rätt ord i huvudet och alla bara stannade upp och stirrade på mig... Och så kom jag på ordet och log stort och sa: "Och jag kände mig SÅ STORK!!" Och insåg mitt misstag... Jag hade sagt stork i alla fall! Oh... Jag höll på att förgås av pinsamhet... Alla gapskrattade och ett barn i publiken sa: Mamma hörde du? Hon sa stork!! PINIGT! Men jag skrattade åt det och sedan fortsatte vi och jag stakade mig inte mer den gången. :)

    Dummaste jag gjort var att jag rökte när jag var i tonåren. Slutade när jag blev dryga 20 och fick cancer när jag var 32. Det var på grund av rökningen, läkarna sa att den typen av cancer jag fick är ovanlig här, så det var uteslutande på grund av rökning.
    Riktigt dumt gjort. Men det är lätt att vara efterklok.

  • familjenlundin 18 juni 2012

    Så som många andra skrivit, det finns så otroligt många dumma och pinsamma saker man gjort/sagt att det är omöjligt att komma på det absolut värsta. Men en pinsam sak hände mig för ett tag sedan och det var att jag skulle kliva av en fullsatt buss (dom flesta skulle av där jag gick av) och typ missar ett trappsteg och faller nästan handlöst ut genom bussdörren, jag hann ta tag i ledstången så jag blev hängade i den, men gud så pinsamt jag tyckte det var. Det värsta var att jag tyckte halva stan såg mitt graciösa fall :p och man kände sig som den mest klumpigaste människa i världen haha!

    Marina

  • matiz123 3 juli 2012

    Skrivet av Amika den 18 jun 2012

    Dummaste jag gjort var att jag rökte när jag var i tonåren. Slutade när jag blev dryga 20 och fick cancer när jag var 32. Det var på grund av rökningen, läkarna sa att den typen av cancer jag fick är ovanlig här, så det var uteslutande på grund av rökning.
    Riktigt dumt gjort. Men det är lätt att vara efterklok.



    MAN SKA ALDRIG RÖKA! NU HAR DU VÄL LÄRT DIG EN LÄXA!{dont-know}

  • Amika 3 juli 2012

    Skrivet av Mat_lucaz den 3 jul 2012

    Skrivet av Amika den 18 jun 2012

    Dummaste jag gjort var att jag rökte när jag var i tonåren. Slutade när jag blev dryga 20 och fick cancer när jag var 32. Det var på grund av rökningen, läkarna sa att den typen av cancer jag fick är ovanlig här, så det var uteslutande på grund av rökning.
    Riktigt dumt gjort. Men det är lätt att vara efterklok.



    MAN SKA ALDRIG RÖKA! NU HAR DU VÄL LÄRT DIG EN LÄXA!{dont-know}


    Oerhört onödig kommentar. Läs det jag skrev igen... Mitt svar på din fråga står i det jag skrev från början.

  • Daliaflicka 3 juli 2012

    Skrivet av majsansson den 16 jun 2012

    I mitt liv har jag gjort många dumma saker som jag ångrar, och sedan så kan det också vara kul att veta att man inte är den ända som har gjort såna saker...

    Ett exempel var när jag spillde kakao på en spis platta som var igång på högsta, och kakaon börjande brinna. Då sprang jag snabbt och hämtade en trasa och torkade av kakaon från plattan, men när jag sedan tagit upp trasan igen, så hade den smält i mitten, och det var ett stort,stort hål i den... sedan så kom min mamma hem från affären och jag skylde på att lukten berodde på att jag hade råkat bränna lite mjölk och att hunden hade ätit upp trasan (som nu låg i soptunnan)... {lying} {embarrassed}

    skriv gärna liknande berättelser som du också har varit med om.
    det behöver inte vara i köket. :)



    Om det är det värsta/dummaste som hänt i ditt liv och som du ångrat har du haft det tämligen enkelt vill jag påstå. Å andra sidan kanske man inte har hunnit skaffat sig så stora problem om man är 13 bast ;)

  • Daliaflicka 3 juli 2012

    Skrivet av majsansson den 16 jun 2012

    I mitt liv har jag gjort många dumma saker som jag ångrar, och sedan så kan det också vara kul att veta att man inte är den ända som har gjort såna saker...

    Ett exempel var när jag spillde kakao på en spis platta som var igång på högsta, och kakaon börjande brinna. Då sprang jag snabbt och hämtade en trasa och torkade av kakaon från plattan, men när jag sedan tagit upp trasan igen, så hade den smält i mitten, och det var ett stort,stort hål i den... sedan så kom min mamma hem från affären och jag skylde på att lukten berodde på att jag hade råkat bränna lite mjölk och att hunden hade ätit upp trasan (som nu låg i soptunnan)... {lying} {embarrassed}

    skriv gärna liknande berättelser som du också har varit med om.
    det behöver inte vara i köket. :)


    Om det är det värsta/dummaste som har hänt dig och som du ångrar mest har du haft ett tämligen enkelt liv, vill jag påstå. Å andra sidan har man kanske inte hunnit skaffa sig mycket till livsproblem och erfarenhet av dem om man är 13 bast ;)

  • kallebakom 4 juli 2012

    gick o skulle hämta ved i foppatoflor =bruten arm o axel bruten på 2 ställen,det är 5årsedan lider av smärta än idag--dumt gjort

  • irrevirre 4 juli 2012

    Om det är det dummaste jag gjort vet jag inte men ganska korkat i allafall:
    Jag skulle bjuda på smörgåsbord och hade tänt ljus i en krona i taket. Jag pysslade och gjorde i ordning bland rätterna på bordet och plötsligt undrade jag varför det blev så ljust... Och vad var det som sprakade så? Jo, jag hade tänt eld i luggen{embarrassed}

  • Amika 4 juli 2012

    Skrivet av irrevirre den 4 jul 2012

    Om det är det dummaste jag gjort vet jag inte men ganska korkat i allafall:
    Jag skulle bjuda på smörgåsbord och hade tänt ljus i en krona i taket. Jag pysslade och gjorde i ordning bland rätterna på bordet och plötsligt undrade jag varför det blev så ljust... Och vad var det som sprakade så? Jo, jag hade tänt eld i luggen{embarrassed}


    Oj! Jisses vad läskigt! Vilken tur att du inte blev allvarligt skadad! Kram!

  • irrevirre 5 juli 2012

    Tack för omtanken söta Amika!
    Ja, det gick bra eftersom jag rent automatiskt ruskade runt med fingrarana i luggen och det slocknade då. Inga brännskador men väl svedd lugg och lukten av brännt hår{dazed}

  • [email protected] 6 juli 2012

    Skrivet av kallebakom den 4 jul 2012

    gick o skulle hämta ved i foppatoflor =bruten arm o axel bruten på 2 ställen,det är 5årsedan lider av smärta än idag--dumt gjort


    Det händer alltför ofta att folk går på örornen efter ett dåligt val av fotbeklädnad

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.