Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Det var bättre förr eller?

  • Lollo54 13 oktober 2008

    Skrivet av Hejny den 13 okt 2008

    En gång i tiden fick man dela en 33 cl läsk med sin syster till söndagens middag. Glasen stod bredvid varann och det var Mycket noga att båda fick lika mycket. Sockerdricka oftast...


    Det kommer jag ihåg. Även att man delade ett halvliters glasspaket med linjal och åt med sked ur sin halva:D

    Ålltså, man delade inte paketet med linjalen, den mätte man med, man delade med kniv:p

  • festmaten 13 oktober 2008

    En gång i tiden hade jag en transistorradio, och lyssnade på Tio-i-topp på lördagseftermiddagar. Och bra musik var det(Y)

  • zonale 13 oktober 2008

    En gång i tiden lyssnade jag på Radio Luxemburg halva nätterrna, ibland i smyg med transistorn under täcket!!!:p

  • Linlock 13 oktober 2008

    ..hade man video och "bandade" alla program på TV man inte hade tid att se, bland annat
    "Det kommer mera" och "Fångarna på fortet"(Y)

  • anluk 13 oktober 2008

    En gång i tiden hade jag rosa öronmuffar (skitsnyggt).........:o

  • Piron 13 oktober 2008

    En gång i tiden hade man jeansen nerstoppade i vita tubsockar och åt fläskfilé med banan och curry. (typ 80-talet)

  • ros 13 oktober 2008

    En gång i tiden kunde man inte SMSa

  • pia61 13 oktober 2008

    Skrivet av Lollo54 den 13 okt 2008

    Skrivet av Hejny den 13 okt 2008

    En gång i tiden fick man dela en 33 cl läsk med sin syster till söndagens middag. Glasen stod bredvid varann och det var Mycket noga att båda fick lika mycket. Sockerdricka oftast...


    Det kommer jag ihåg. Även att man delade ett halvliters glasspaket med linjal och åt med sked ur sin halva:D

    Ålltså, man delade inte paketet med linjalen, den mätte man med, man delade med kniv:p


    Igenkänningsfaktorn är stor!!! :D

  • Wombat04 13 oktober 2008

    En gång i tiden fanns det choklad-Zingo!

  • pia61 13 oktober 2008

    En gång i tiden fick man i skolan papper som var stencilerade i en stencileringsapparat som man vevade för hand och som luktade jättestarkt. :D

  • boz1965 13 oktober 2008

    En gång i tiden gick "Nöjesmassakern" på TV.

  • boz1965 13 oktober 2008

    Skrivet av pia61 den 13 okt 2008

    En gång i tiden fick man i skolan papper som var stencilerade i en stencileringsapparat som man vevade för hand och som luktade jättestarkt. :D


    Jafytusan!!! Jag kommer ihåg så äckligt det luktade när de var "nytryckta"

  • dystraior 13 oktober 2008

    Och en gång i tiden hade skolan både rökruta för eleverna och ett rökrum för lärarna och när man behövde prata med lärarna fick man gå dit och knacka på och prata med de i moln av rök.

  • zonale 13 oktober 2008

    Bröderna Cartrwright med little Joe som var så snygg!!!!!!!!!!!!(Y)

  • lennali 13 oktober 2008

    En gång i tiden fanns Gul & Blå´s TT-jeans, så vida och så lång att dom täckte platåskorna (typ ABBA´s 1974, fast kanske lite lägre). Men så jag älskade dessa jeans. (L)

  • Mellanbellan 13 oktober 2008

    en gång i tiden fanns inte vattentoaletter utan man fick gå på utedass (och dessutom torka sig med den gamla telefonkatalogen eller tidningspapper) :o

  • Babzan 13 oktober 2008

    En gång i tiden var det alltid sol på somrarna, snö på vintrarna och julskinka smakade julskinka:o

  • boz1965 13 oktober 2008

    En gång i tiden höll jag på att bryta benen av mig i mina platåtofflor. (H)

    Och glasstrutarna var större (eller var det kanske jag som var mindre?)

  • ca70 13 oktober 2008

    Och en gång i tiden spelade man in alla bra låtarna på Tracks på ett kassettband. Jösses va irriterad man blev när hans röst kom in innan låten var helt slutspelad!

  • boz1965 14 oktober 2008

    En gång i tiden (innan Cajsa W.) fanns det inga svenska kokböcker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.