Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Din paradrätt?

  • pingu 5 mars 2008

    Har du någon sådan? Antingen förrätt, huvudrätt eller efterrätt? Något alla du känner ätit hos dig?

    Du får BARA nämna EN enda:p

    Mitt svar är helstekt kalkon. Jag älskar att bjuda på en riktig kalkonmiddag. En ugnsstekt kalkon på ca 5 kg fylld med massa gott. Till denna kokt potatis, gräddsås, svartvinbärssgelé, äpplemos, brysselkål och katrinplommon.

  • ikah 5 mars 2008

    Kändes ganska bekant de här:D
    http://www.matklubben.se/matprat/husmanskost_vardagsmat_och_snabblagat_22/eran_baesta_paradraett_=o__3258.html

  • matkina 5 mars 2008

    En rätt som jag nog har bjudit dom flesta på är Benfri kotlett, den är gudomligt god och det blir så god sås. Jättegott att servera potatis till så man kan "krösa" ihop det med såsen på sin tallrik, för det blir sååå goood sååås!!!
    Alla jag har bjudit på denna rätt har också bett om receptet, och det är ju alltid kul när maten är uppskattad och dom gärna ta om...
    Receptet finns i min kokbok "Matkinas Benfria kotlett"
    :p(Y):D

  • Glitterfia 17 mars 2008

    Måste nog vara Festgratäng. Med spagetti, kyckling och paprikacurrysås. Funkar vid alla tillfällen, till och med på uppesittarkvällen ,dan för doppare dan.
    Receptet finns i min kokbok(Y)

    Eller inbakad kassler, jasminris och sallad
    (har inte hunnit lägga ut den ännu) Ska nog göra det nu så den kommer nog inom kort....

  • MammaModesty 17 mars 2008

    då får det bli fläskfilé i krämig vinsås och pommes till... den går alltid hem... men det är svårt att välja när det finns många... men denna är iaf egen komponerad... :p

  • bakakaka 17 mars 2008

    Något som de flesta ätit här är Champinjongratinerad oxstek. Receptet finns här bland mina recept.

  • JennyV 17 mars 2008

    Något som jag brukar göra till grillat eller i en buffé är krämig pastasallad. Superenkelt;
    Koka den mängen pasta som du vill ha och tlllsätt sedan valfri creme fraich med smak, tex paprika chili, i den varma, ljumna pastan.

  • Gunn57 17 mars 2008

    Fläskfile i svampsås med pressad potatis
    Varma grönsaker och rött vin till:D

  • evaldo 17 mars 2008

    Min kålpudding brukar göra succé.:p

  • pressgurka 17 mars 2008

    Mina fyllda champinjoner (falska sniglar). helt fantastisk förrätt eller buffe tillbehör. Finns snart i min kokbok.(Y)

  • enAnnan 17 mars 2008

    Något som alla mina vänner o deras vänner ätit hos mig
    är parma/mozzarellafylld kycklingfilé med bacon och basilika runt.

    Så enkelt och så gott och oftast något som "alla" gillar.
    Till det creme fraiche blandat med mango chutney

  • Fiona 17 mars 2008

    Laxfilé i ugnen, färskpasta, grönsallad och kall sås är en klassiker som alltid fungerar.

    Jag har bjudit på det till födelsedagar, till "vanliga" middagsbjudningar... Alltid lika uppskattat

  • monel 17 mars 2008

    Raclette!!! (Y)

    Ska det vara något man lagar så får det bli Ann-Britts festfilé som finns bland mina recept.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.