Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dr house

  • pehrzonflickan 19 februari 2008

    Många verkar se DR house...är det bra alltså? Går det att bara börja hoppa in nu?

  • MammaIrene 19 februari 2008

    Hej!
    Jag har själv hoppat in under förra säsongen o blev biten ganska snabbt!
    Det är en ganska speciell läkare, arrogant som sjutton men vansinnigt duktig som kommer på diagnoser ingen annan varit i närheten av att snudda vid....

    Både jag o min man följer nu serien, visst blir man en aning irriterad på House emallanåt, ingen man kanske hade velat umgås med privat, men gärna haft till doktor om man skulle få en alvarlig sjukdom!
    MVh irene

  • Queenie 19 februari 2008

    Jag är ett stort fan till Dr House. Jag översätter det också, fast inte det som visas på TV utan det man kan ladda hem. Jag är inne på säsong 4 jag, USA ligger väl cirka en säsong före än Sverige skulle jag tro. jag fullkomligt älskar dr House och skulle inte klara mig utan honom, sen är han ju så himla go och sexig! (på nåt sätt)

  • Nettie 19 februari 2008

    Håller med Queenie, Dr House är väldans sexig och go på ett kanske lite
    annorlunda sätt. Följer serien sedan starten och har inte missat många
    avsnitt (Y)

  • farmoringer 19 februari 2008

    Tittar också på house...På fyran, ibland på nån canal plus ibland på nåt annat ställe hanfinns över alt och är jättebra...

  • anluk 19 februari 2008

    Jag gillar ju oxå house men är ju ett big fan av den ljusa dr, (kommer inte ihåg vad han heter just nu) Gör inte ont alls att vila ögonen på honom. :p

  • 19 februari 2008

    love it!!(Y)(Y)

  • 19 februari 2008

    Skrivet av Magica den 19 feb 2008

    love it!!(Y)(Y)


    såg allt på några dagar:)

  • tina62 19 februari 2008

    Håller med Queenie :p:p:p

    Man kan inte missa det!

  • MammaModesty 19 februari 2008

    Dr house är.... ja han bara är.... (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

  • The_mama97mia 19 februari 2008

    ser på Dr House nu, reprisomgång på Tv4. Det är väl lite märkligt att man tycker att en sån arrogant skitstövel är både sexig och hjälper människor... Sen sympatiserar jag med honom eftersom han själv kämpar med sin egna kroniska smärta.
    Jag gillar andra sjukhusserier med, men ser dom med mkt kritiska ögon (är själv ssk) o skrattar nästan åt Cityakuten där dom springer mellan operationsrummen o alla hygienregler är som bortblåsta. Grey´s anatomy är också underbar!
    Det som är gemensamt med City o Grey är att det mer handlar om relationer än vad House har gjort hittills. vi försöker ju förstå Gregory H men kan inte.... Snyft.
    :)
    Syster Yster

  • Queenie 19 februari 2008

    Hur långt har de kommit i Sverige? Är det nån mer än mig som inte ser avsnitten på svensk TV?

  • annaviola 19 februari 2008

    Sverige är nu på säsong 3. Jag har sett fram till avsnitt 9 på säsong fyra, väntar på att hitta mer.

  • Queenie 19 februari 2008

    Avsnitt 10 laddade jag upp en svensk text för ett tag sen, avsnitt 11 har jag inte börjat på än. Vet inte om du ser på House utan text eller med text? Jag är i så fall Queen-Ingela, det finns till avsnitt 12 ute, men som sagt bara text till 10:an än. Det är ingen lätt serie att översätta direkt, allt det här pratandet, alla sarkastiska kommentarer, alla medicintermer. Inte alltid lätt att veta vad man ska ta bort eller behålla. Det går ju inte att behålla allt som de säger, då hade man inte haft en chans att hinna läsa vad som står

  • pehrzonflickan 20 februari 2008

    Fattar man om jag börjar titta nu eller?

  • MammaModesty 20 februari 2008

    Skrivet av pehrzonflickan den 20 feb 2008

    Fattar man om jag börjar titta nu eller?


    ja varje avsnitt är fristående har kanske hänt någon gång att det har varit i två avsnitt men börja titta du.. så får du se vad du tycker...

  • Queenie 20 februari 2008

    Men jag rekommenderar trots allt att man bör försöka titta från början, man får ett mer "grepp" om dr House då, och vissa saker tänker du ju tillbaka på eller kan ha ett samband, inte för att det händer ofta, men ändå ...

  • fyran4 20 februari 2008

    Skrivet av Queenie den 19 feb 2008

    Hur långt har de kommit i Sverige? Är det nån mer än mig som inte ser avsnitten på svensk TV?


    Vi ser mest på datorn.. Om man får säga det.. Så vi är långt före det som visas på TV.
    Jag gav upp att hinna följa med på TV. Jobbade natt och sen kväll .Sen så det är mera bekvämt att slippa dessa reklamavbrott och samtdigt kunna se flera avsnitt eftervarandra.
    Vet dock inte hur långt det har kommit på TV men varje gång jag råkar se något avsnitt så har jag redan sett den.(Y)

  • Fiona 20 februari 2008

    Jag kollar självklart oxå på House, dock på svensk tv.
    Tycker inte det är några problem att hoppa in mitt, eftersom de gånger de refererar till något som hänt innan inte är skrämmande många o då de gör det förklarar de ganska bra vad det var som hände.
    Det är nog meningen att man ska kunna följa serien när som känns det som, den är gjord på det sättet även om man självklart får en bättre helhetsbild om man kollar från början.
    Tror att det är säsong 1 eller 2 som går på tv4+ nu så man kan ju kolla där istället om man vill se mer från början.

  • Queenie 20 februari 2008

    fyran4: En nyfiken fråga, ser du med svensk text eller utan?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.