Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Elaka människor/djurplågeri

  • kajsa36 24 november 2008

    Tänk att det kan finnas så elaka människor.:@... saknade min älskade Flisan fredag morgon hur hon kommit ut är en gåta då hon aldrig smitit förrut och vill ej gå ut..(bor i lägenhet) :o
    satt upp lappar, letat, ropat... tills jag fick ett tips...
    Ringde en kvinna och sa att troligt vis var det min katt som dom hittat...
    Någon har pressat ner henne i bok inkastet på biblioteket där låg hon stackarn under alla böcker, blöt (ner kissad)
    HUR kan man göra något sådant... fattar inte... kunde hämta hem henne på lördag kväll medtagen men i bra skick...
    Det finns ändå änglar dom som tagit hand om henne har varit helt underbara... TACK!!! (L) (L)
    Om du vill läsa om det gå in på www.dt.se och sedan gå in på Orsa.....

  • LaJefa 24 november 2008

    Har varit inne och läst artikeln, helt otroligt ...men vilken tur att personalen på biblioteket var så snälla. Hoppas att ni två har det bra nu.

  • boz1965 24 november 2008

    Skrivet av kajsa36 den 24 nov 2008

    Tänk att det kan finnas så elaka människor.:@... saknade min älskade Flisan fredag morgon hur hon kommit ut är en gåta då hon aldrig smitit förrut och vill ej gå ut..(bor i lägenhet) :o
    satt upp lappar, letat, ropat... tills jag fick ett tips...
    Ringde en kvinna och sa att troligt vis var det min katt som dom hittat...
    Någon har pressat ner henne i bok inkastet på biblioteket där låg hon stackarn under alla böcker, blöt (ner kissad)
    HUR kan man göra något sådant... fattar inte... kunde hämta hem henne på lördag kväll medtagen men i bra skick...
    Det finns ändå änglar dom som tagit hand om henne har varit helt underbara... TACK!!! (L) (L)
    Om du vill läsa om det gå in på www.dt.se och sedan gå in på Orsa.....


    Rent svineri måste jag säga. Jag har själv två katter och hade jag kommit på nån med att försöka stoppa ner min katt i ett bokinkast hade jag kastrerat vederbörande med hjälp av två tegelstenar.

    Här är direktlänken till artikeln så slipper du leta: http://www.dt.se/nyheter/orsa/article374683.ece

  • essim 24 november 2008

    Fullkomligt fruktansvärt. :@:@ Det är inga riktiga männniskor som bär sig åt på det viset. Fattar dom inte vad dom gör??? Vilken tur att du fick henne tillbaka. (Y) Jag tycker att det är så hemskt att jag vill inte läsa artikeln.

    Önskar allt gott till dig och Flisan!(L)

  • festmaten 24 november 2008

    Stackars lilla Flisan!! Har själv haft två katter, så jag förstår hur orolig du blev.
    Vilken tur att det gick bra för henne till slut.(L)


    Jag blir heligt förbannad när jag hör hur äckliga människor det finns:@

  • Wombat04 24 november 2008

    Stackars katt, vad vettskrämd hon måste ha varit. VAD får folk ut av att bete sig på det viset? Maktgalna jävlar som inget bättre har för sig ... :@:@:@ Hoppas hon hämtar sig som hon ska och blir sitt gamla vanliga jag. Hon är så vacker! Ljuvlig! Kramar till er båda. (L)

  • elpatron 24 november 2008

    sjuka människor som borde skjutas ihäl som gör sånt, fy fan vad stryk dom borde ha :@

  • zonale 24 november 2008

    Människors grymhet har inga gränser. Avskyvärt och sjukt att kunna göra något sådant mot ett oskyldigt djur.:@:@

  • boz1965 24 november 2008

    Skrivet av elpatron den 24 nov 2008

    sjuka människor som borde skjutas ihäl som gör sånt, fy fan vad stryk dom borde ha :@


    Som sagt: kastrering medelst tegelsten...

  • Maripoosa 24 november 2008

    En av mina innekatter sprang ut och var borta i två dygn. (satt sen utanför fönstret på natten och skrek och hoppade för att komma in.) Hade hon kommit tillbaka och varit misshandlad som Flisan hade jag blivit fly förbannad. Det var jobbigt redan som det var att katten sprang ut, jag trodde hon var borta för alltid.
    Ingen normal människa med vett i huvudet gör en sån här sak! De skulle behöva tryckas ner i en soptunna själva och få en massa tungt bråte över sig! *ARG*

    (Hihi smarta djur, otroligt att katten hittade hem till rätt fönster igen... jag bor i lägenhet.)

  • Annras 24 november 2008

    Man behöver inte ha mycket till empati, för att känna i magen hur fruktansvärt det måste ha varit för Flisan!
    Djurmisshandel måste straffas hårdare, tycker jag! Fram för bättre och klarare lagar!
    Läser då och då i tidningarna om personer som misskött/misshandlat djur, där djuren blir omhändertagna, men sedan ÅTERLÄMNADE TILL MISSHANDLAREN!!!!!!!!! :@:@:@

  • Babzan 24 november 2008

    Jagt blir så ledsen och förbannad när jag läser om djur som plågas av sk människor:@ :(
    Skulle ha lust att trycka ner dom i ett stuprör och sätta raketer där bak........

    Djur och barnmisshandel får mig att stortjuta!!:(:'(

  • anluk 24 november 2008

    Detta berörde mig. Fattar inte hur man är funtad, finns inte ord för det. Har ju själv katt och kan verkligen tänka mig hur du känner dig. Hoppas kissen mår bättre och ger henne en liten extra gosig kram från mig.

  • irko 24 november 2008

    Stackars katt!
    Och det måste ju vara synd om den som gjort det också för han eller hon måste vara en elak djävel och såna är det synd om för förr eller senare får de sitt straff!
    Jag hatar när man plågar oskyldiga djur och människor!:@

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.