Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

EN JULSAGA

  • Smulpajen 1 december 2008

    i vrångstrupen och nu kan jag inte sjunga en ton. Hur ska jag nu tjäna

  • Gnurf 1 december 2008

    hyrespengar till Tomtens förbaskade B&B!!" sade vätten och viftade hysteriskt med Lovvikkavanten för att om

  • Susseg 1 december 2008

    dom andra vättarna får höra att jag tjuvsmakat på kolbullarna, så får jag inga julklappar.

  • Gnurf 1 december 2008

    Samtidigt på Tomtens B&B, i en annan del av staden, räknade Överstevätten kolbullar med bekymrad

  • boz1965 1 december 2008

    uppsyn. "Vem har nallat av kolbullarna?" frågade han strängt. "Inte vi" svarade småvättarna unisont. Vi

  • Ellii 1 december 2008

    har haft fullt upp med att tvätta, städa, pynta och dona. Hur skulle vi hunnit

  • kajsa36 1 december 2008

    ta några kolbullar?? vi tror att det var Lill-Stina som tog den...
    för när vi..

  • Gnurf 1 december 2008

    monterade förbättrade hängöron på leksakskaninerna från Kanton, sa Påskharen det" ropade vättarna i kör samtidigt

  • boz1965 1 december 2008

    som de såg misstänkt skenheliga ut. "Hmmm det här verkar mysko" tänkte Övervätten. Helt säkert

  • Susseg 1 december 2008

    ljuger dom små vättarna. Jag får bestraffa dom allihop, tänkte övervätten.
    Nu får dom minsann...

  • boz1965 1 december 2008

    ta och skärpa sig ordentligt. Ska kolbullarna räcka till alla kan man minsann inte nalla

  • boz1965 1 december 2008

    av dem hur som helst. Tomtefar kommer ju på inspektion imorgon, då måste det finnas

  • Smulpajen 1 december 2008

    lika många kolbullar som det gjorde från början annars stänger han in oss i den

  • babbs 1 december 2008

    där igloon som han har byggt och där finns ingen värme. Vad ska vi göra?

  • Nallepuh13 1 december 2008

    Lill-Stina är bekymrad hon kan inte sjunga hur ska hon då kunna tjäna in pengar

  • systeryster 1 december 2008

    Om hon skulle ta vätten till torget skulle säkert en stor publik vilja betala för

  • boz1965 1 december 2008

    att hon skulle sluta sjunga och att vätten med sin sköna barytonstämma skulle ta ton

  • Bina88 1 december 2008

    Lill-Stina lägger fram sin listiga plan för vätten, som tycker att detta verkar vara

  • umen 1 december 2008

    mycket spännande. Han hade aldrig varit framme vid torget. De var ju förbjudna att gå

  • Karlsson78 1 december 2008

    förbi det stora klocktornet. Tillsammans börjar de gå mot torget med spända steg. Precis innan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.