Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

En månad kvar...

  • boz1965 24 november 2009

    ...till julafton, Kalle och Karl-Bertil. :D

    Hur ska du fira julafton?

    Jag och särbon är hembjudna till min syster och kommer att fira en vegetarisk jul där. Skinkan får vi käka hemma. :p

    Kalle och Karl-Bertil är såklart självskrivna.

  • Lennart_58 24 november 2009

    Julafton firas tillsammans med mina kattor. Två av mina barn jobbar, det tredje firar tillsammans med mågens föräldrar. Min särbo tillsammans med sin släkt. Men, på juldagen, då kommer särbo, barn o barnbarn till mig då blir det klappar mat o kramar. :D:D:D

  • idea_ 24 november 2009

    Pappa ska fira julen hos mig, eventuellt kommer kusinen också, sill, prinskorv, köttbullar, gravlax, sillsallad, rödbetssallad, grönsallad, hembakt bröd, julskinka, får se om jag ids göra jansons.... frukt och karameller som efterrätt.

  • Lilleby 24 november 2009

    jag och min sambo ska fira julaftons morgon hemma hos min mamma och eftermiddagen hemma hos hans föräldrar. blir vår första jul tillsammans i år. (Y)

  • Fiona 24 november 2009

    Det blir att åka till min bror o fira jul han och jag.
    Syrran har en "egen" familj nu mera, mamma jobbar hela helgen.... Brorsan jobbar några timmar på julafton och kan därför inte ta sig till någon av oss (han bor i skåne o vi andra här uppe) så då blir det att jag som inte firar jul med någon annan åker ner till honom.
    Annars hade det blivit juk med syrran.

  • sessa79 24 november 2009

    vi åker till sambons familj o firar på julafton.. på juldagen firar vi med min familj.. o detta år ska vi vara hemma hos oss.. brukar alltid fira hos min mamma..

  • sikaal 24 november 2009

    Vi åker och firar jul hos vår dotter m. make och 2 barn, äldste sonen och hans flickor kommer också. Mellan"pojken", firar med sin fam (2 barn o hustru) hos svärföräldrana.
    Vi gillar jul, inte så märkvärdigt men mycket "tillsammans" (L)(L)

  • LEDIVO 24 november 2009

    Min systerns familj och mina föräldrar kommer och firar hos oss.
    Ska bli härligt träffas och vara tillsammans några dagar.
    //KAROLO

  • sacredsoul 24 november 2009

    För oss som inte firar jul är det rätt tråkigt :/
    Kanske ska hem till sambons familj för middag men annars gör de inget speciellt.
    Verkar som att jag kommer jobba både julaftons dag och juldagen. Men det är ju bra att någon kan jobba då!

  • Erajscha 24 november 2009

    Vi ska ha hit våra pappor, sambons mamma och två mostrar, sambons lillebror och eventuellt hans syster.

  • Buspippi 24 november 2009

    Julafton jag längtar redan.. Men det ska vara som vanligt..
    Vakna i morfars lilla stuga i svärtinge utanför Norrköping.. Hitta paket utanför sovrumsdörren från "riktiga tomten" till min dotter, mig och min sambo.. :) Sedan jul frukost med tomtegröt, julknäcke med skinka och colman´s senap och så en stor kopp te...
    Sedan sitter man och myser framför den öppna spisen, går en promenad och försöker få tiden att gå..
    Någon lätt jullunch brukar det bli. Seden kommer en av höjdpunkerna 15.00 Kalle Anka och fika med mammas jultårta... Sen är det lite till tidsfördriv innan middagen. Till middag har vi inte julbord utan bara några få rätter köttbullar,prinskorv, några olika sillar och så skinka med colman´s såklart. Så äter vi lutfisk och för den som orkar finns det tomtegröt till efterrätt...
    Eftermiddagen kommer tomten med en ljuslyckta genom skogen och vi öppnar klapparna..

    Men inte att glömma att på juldagens morgon går jag och pappa upp straxt innan 6 för att åka till kyrkan på julotta (i stort sätt enda gången per år jag går i kyrkan men det är mysigt så det får man inte missa)

  • Neta52 24 november 2009

    Alla fem barnen är utflugna sedan flera år, men en del av dem kommer hem varje jul, andra kommer varannan pga samboförhållanden. Dessutom har maken och jag syskon och syskonbarn samt mödrar som kommer, så i år blir vi väldigt många, jag tror ca 20 personer, men jag tycker det är kul. Den yngsta är drygt ett år och den äldsta nästan 90 år, så det är stor åldersvariation. Jag känner mig lyckligt lottad för att jag kan ha det så här, jag tror det finns många som sitter helt ensamma och egentligen hatar julen.

  • cillacilla 24 november 2009

    Jag kommer att fara till min pojkvän som jag då inte har träffat på över en och en halv månad eftersom jag är flera mil bort och pluggar hela året(L) Jag vet inte vad vi ska göra på julafton, det viktigaste är förstås att jag får vara med honom! Men garanterat TV-spelande blir det eftersom, utan att avslöja för mycket, han kommer att få en julklapp som är relaterad till det av mig:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.