Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Erat absoluta favoritrecept?

  • MammaIrene 23 februari 2008

    Jag sitter här timme efter annan o bläddrar bland alla recept, min man undrar vad det är jag letar efter o sanningen o säga vet jag inte riktigt.... :oDet är ju bara så roligt att titta på alla olika kreationer som finns o låta sig inspireras, :D
    men det finns ju så många recept att välja på.......
    Nu kommer födelsedagar på födelsedagar här hemma hos oss och nu skulle jag vilja ha erat absoluta favoritrecept för bakverk av alla de slag., något som alltid blir mött med possitiva reaktioner......(Y)

    Mitt eget favoritrecept är nog en efterättspaj där man smälter 150 g margarin i en kastrull, blandar i 1 dl socker, 3 dl mjöl, 1 tsk bakpulver o 1 tsk vaniljsocker.
    Sedan trycker man ut det i en pajform häller i valfria frukter eller bär (mycket go´tt med fruktcoctailbär, björnbär eller äpplebitar med kanel)
    Därefter blandar jag en creme fraiche med 1 ägg, 1 msk vaniljsocker och häller över
    In i ugnen ca 30 min i 175 grader

    Det är ett smaskigt väldigt enkelt recept som går snabbt att tillreda o alltid blir lika uppskattat. Jag brukar servera med vaniljsås eller glass.

    Nu hoppas jag på erat favoritrecept!(Y)

  • lennali 23 februari 2008

    Mitt favorit recept för bakverk är Dajmkaka, populärt bland både små och stora.

    Dajmkaka

  • Hjotrongull 23 februari 2008

    Oj det är svårt att välja.....men fryst cheesecake går alltid hem tycker jag....

  • Okänd 23 februari 2008

    Rulltårta med smörkräm och dajm, eller med grädde och dajm.Recept finns hos mig.

  • snutten 23 februari 2008

    Morotskaka :p

  • anluk 23 februari 2008

    Här kommer tre av mina favoriter (har fler men stannar vid 3...)





  • evaldo 23 februari 2008

    Amerikansk äppelkaka. En av mina favoriter.
    Den blir både saftig och god.

  • MammaIrene 23 februari 2008

    Wow (Y)(Y)(Y)tack så hemskt mycket, vad kul att se era favoriter, hoppas på ännu fler!!!!! Det är jätteroligt o min kokbok kommer utökas enormt!:p

  • lennali 23 februari 2008

    Du får ett förslag till av mig, "fusk wienerbröd" enkla att baka och framför allt inte så feta och kaloristinna som riktiga wienerbröd.

    Fusk wienerbröd

  • MammaIrene 23 februari 2008

    Tack! Verkar väldigt smarriga faktiskt, skall ajg prova i veckan!

  • ullabew 20 oktober 2013

    Skrivet av evaldo den 23 feb 2008

    Amerikansk äppelkaka. En av mina favoriter.
    Den blir både saftig och god.

  • holeva 20 oktober 2013

    Berits "wienerbröd" i långpanna

    Dessa wienerbröd i långpanna gör alltid succe på våra kalas. Får nästan alltid lämna ut recept till dem jag bjuder detta på.Inte så krånglig att göra heller.

  • AngieH 20 oktober 2013

    Jag har en citron/marängpaj som ALLTID för oooo:s och aaaaa:s.

    Recept finns här: http://angiehults.blogspot.se/2013/08/recept-lemon-marang-pie-citronmarangpaj.html

  • MosterNettan 22 oktober 2013

    Det är svårt att välja men min Västerbottenpotatis tar nog priset.

    Västerbottenpotatis

  • annapatrik 22 oktober 2013

    Hej !

    Jag har fler favoriter som jag vet alltid uppskattas. Tror att jag väljer cookies om jag måste välja bara ett, det går hem hos både vuxna och barn och ställer jag en burk i köket så försvinner dom fort. Supergoda med massor av smak och enkla att göra.
    Jag la in receptet nu i kväll så du hittar det i morgon om du vill prova.

    http://yrhattans.wordpress.com/

  • seppemannen 24 oktober 2013

    Ingredienser

    2 fläskfiléer à ca 600 g
    Salt
    Peppar
    1 brk mascarponeost 250 g
    2 grönsaksbuljongtärningar
    2 dl crème fraiche
    3 dl grädde
    1 tsk sambal oelek
    1 dl mango chutney
    1 stor röd paprika
    Tillagningstid: 1 timme15min minuter
    (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.