Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

F-n vad allt är kass!

  • Smulpajen 19 november 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 nov 2008

    Plötsligt tömdes Lottens egen gnälltråd och låstes för vidare kommentarer.
    MK censurerar lika effektivt som Kommunistkina...

    Man tror inte det är sant(N) Jag börjar allvarligt undra vad det här är för sida???

  • don_alfonso 19 november 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 nov 2008

    Plötsligt tömdes Lottens egen gnälltråd och låstes för vidare kommentarer.
    MK censurerar lika effektivt som Kommunistkina...

    Man tror inte det är sant(N) Jag börjar allvarligt undra vad det här är för sida???


    ???? Är Matklubbens nya moderator en åsiktspolis?
    Eller vad är det fråga om????
    Var det inte Hermansson (gammal V-politiker) som sa: "Nån j-la ordning får det vara även i detta parti"
    Nu krävs allt rättning i denna klubb!

  • segerwitch 19 november 2008

    Skrivet av don_alfonso den 19 nov 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 nov 2008

    Plötsligt tömdes Lottens egen gnälltråd och låstes för vidare kommentarer.
    MK censurerar lika effektivt som Kommunistkina...

    Man tror inte det är sant(N) Jag börjar allvarligt undra vad det här är för sida???


    ???? Är Matklubbens nya moderator en åsiktspolis?
    Eller vad är det fråga om????
    Var det inte Hermansson (gammal V-politekier) som sa: "Nån j-la ordning får det vara även i detta parti"
    Nu krävs allt rättning i denna klubb!

  • segerwitch 19 november 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 nov 2008

    Puffar upp tråden eftersom jag tycker att den är viktig.

  • Smulpajen 19 november 2008

    Skrivet av molgan den 19 nov 2008

    Man orkar inte läsa trådarna längre. Det är inte sätkilt intresanta diskussioner längre heller.
    Öppnar en tråd, första inlägget kanske okej resten orkar man inte ens läsa. :Z:Z:Z:Z

    molgan! Tycker du inte det är viktigt i ett fritt land att man har åsiktsfrihet? Det borde väl även gälla här? Däremot är det ju frivilligt att läsa trådarna och göra inlägg i dom om man tycker dom är tråkiga eller ointressanta. men när man stänger trådar för att vissa tycker saker har det väl gått för långt? Eller hur? Ingen har ju dessutom gjort sig skyldig till något allvarligt, som grova personangrepp, förtal, hets mot folkgrupp, uppmanande till brott osv. Vi är många med lika många åsikter. Ska ena lägret få tycka, måste ju även det andra få göra det. Om det nu finns två läger...men det verkar ju så, ja.

  • don_alfonso 19 november 2008

    Det verkar som att det här finns någon grupp här på Matklubben som absolut inte får ifrågasättas, ett slags "heliga kor". Detta för tankarna till sekterism etc. Inte alls passande på en vanlig enkel matsajt och absolut inte något som inger vare sig förtroende eller respekt och trovärdighet.
    Vad är detta för mysko sajt????

  • boz1965 19 november 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008
    Ska ena lägret få tycka, måste ju även det andra få göra det. Om det nu finns två läger...men det verkar ju så, ja.


    Men Smulpajen, du FÖRSTÅR VÄL att det bara är förnöjsamhetsmaffians sanning som gäller. Tycker man annorlunda ska man såklart hålla tyst eller också förhärliga nån annan sajt med sin närvaro.

  • dystraior 19 november 2008

    Tycker det är skitdålig stil att bara ta bort och låsa trådar utan att ange varför, ska inlägg tas bort ska det stå att de har redigerats av en moderator och varför och samma sak med varför trådar låses!

  • ida85 19 november 2008

    Skrivet av boz1965 den 18 nov 2008

    Skrivet av ida85 den 18 nov 2008

    nä, allt du skriver är såååå rätt så ! Den som tar illa vid sig inser inte sanningen .


    Det finns många olika "sanningar". Vilken av dem syftar du på? :Z

    Jag utger mig inte för att sitta inne med Den Enda Sanningen, vilket verkar vara fallet med så många andra här.

    Uppenbarligen tog du illa vid dig... :o


    varför skulle jag ta illa vid mig?

  • Herr_Falukropp 19 november 2008

    Skrivet av ida85 den 19 nov 2008

    Skrivet av boz1965 den 18 nov 2008

    Skrivet av ida85 den 18 nov 2008

    nä, allt du skriver är såååå rätt så ! Den som tar illa vid sig inser inte sanningen .


    Det finns många olika "sanningar". Vilken av dem syftar du på? :Z

    Jag utger mig inte för att sitta inne med Den Enda Sanningen, vilket verkar vara fallet med så många andra här.

    Uppenbarligen tog du illa vid dig... :o


    varför skulle jag ta illa vid mig?


    Att svara med en sarkasm ger onekligen det intrycket.

  • segerwitch 19 november 2008

    Skrivet av don_alfonso den 19 nov 2008

    Det verkar som att det här finns någon grupp här på Matklubben som absolut inte får ifrågasättas, ett slags "heliga kor". Detta för tankarna till sekterism etc. Inte alls passande på en vanlig enkel matsajt och absolut inte något som inger vare sig förtroende eller respekt och trovärdighet.
    Vad är detta för mysko sajt????


    :@Detta är en sajt, där vissa absolut inte får yttra sig! Där vissa är förklarade för bråkstakar! Där vissa inte får ifrågasätta MK. Detta bara för att alla inte kan/vill följa fårskocken, då blir man behandlad som en paria!!!(N)

    ps.Vad vågar man skriva???utan att bli bortplockad?????ds

  • boz1965 19 november 2008

    Skrivet av Herr_Falukropp den 19 nov 2008

    Skrivet av ida85 den 19 nov 2008

    Skrivet av boz1965 den 18 nov 2008

    Skrivet av ida85 den 18 nov 2008

    nä, allt du skriver är såååå rätt så ! Den som tar illa vid sig inser inte sanningen .


    Det finns många olika "sanningar". Vilken av dem syftar du på? :Z

    Jag utger mig inte för att sitta inne med Den Enda Sanningen, vilket verkar vara fallet med så många andra här.

    Uppenbarligen tog du illa vid dig... :o


    varför skulle jag ta illa vid mig?


    Att svara med en sarkasm ger onekligen det intrycket.


    Visst gör det det... Det var ungefär det jag tänkte också när jag konstaterade att hon tydligen tog illa vid sig, speciellt som inlägget inte var riktat till någon specifik person.

    Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

  • boz1965 19 november 2008

    Fast det är väl lika bra att skratta, för gråt nyttar inget till.

  • festmaten 19 november 2008

    Får jag bara fråga en sak:

    Vad är den grundläggande frågan i denna tråd?:o
    Eller jag är trög som inte fattar det själv..............

  • Smulpajen 19 november 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 nov 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008
    Ska ena lägret få tycka, måste ju även det andra få göra det. Om det nu finns två läger...men det verkar ju så, ja.


    Men Smulpajen, du FÖRSTÅR VÄL att det bara är förnöjsamhetsmaffians sanning som gäller. Tycker man annorlunda ska man såklart hålla tyst eller också förhärliga nån annan sajt med sin närvaro.

    Ha ha, visst förstår jag väl det! Samtidigt som jag inte förstår hur det kan vara så farligt att säga sin åsikt? Dom personer som är så förnöjda med allt, dom förstår jag inte hur dom är funtade? Diskuterar dom aldrig hemma i stugorna? Är dom så vansinnigt överens om allting? Den dagen jag inte längre ifrågasätter eller kritiskerar saker som är åt h*lvete, den dagen har jag slutat andas.

  • boz1965 19 november 2008

    Skrivet av kalasmad den 19 nov 2008

    Får jag bara fråga en sak:

    Vad är den grundläggande frågan i denna tråd?:o
    Eller jag är trög som inte fattar det själv..............


    Mitt ursprungliga inlägg skrev jag för att lätta lite på trycket, om man säger så.
    Jag var helt enkelt bara tvungen att sätta mina tankar på pränt eftersom de har jäst ett tag och nu var klara att "baka av" s.a.s.
    Efter det har tråden fått ett eget liv.

  • segerwitch 19 november 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 nov 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008
    Ska ena lägret få tycka, måste ju även det andra få göra det. Om det nu finns två läger...men det verkar ju så, ja.


    Men Smulpajen, du FÖRSTÅR VÄL att det bara är förnöjsamhetsmaffians sanning som gäller. Tycker man annorlunda ska man såklart hålla tyst eller också förhärliga nån annan sajt med sin närvaro.

    Ha ha, visst förstår jag väl det! Samtidigt som jag inte förstår hur det kan vara så farligt att säga sin åsikt? Dom personer som är så förnöjda med allt, dom förstår jag inte hur dom är funtade? Diskuterar dom aldrig hemma i stugorna? Är dom så vansinnigt överens om allting? Den dagen jag inte längre ifrågasätter eller kritiskerar saker som är åt h*lvete, den dagen har jag slutat andas.


    SHHSHH! Smulpajen och boz1965 stora syster ser och hör allt!!!

  • boz1965 19 november 2008

    Skrivet av segerwitch den 19 nov 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008

    Skrivet av boz1965 den 19 nov 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008
    Ska ena lägret få tycka, måste ju även det andra få göra det. Om det nu finns två läger...men det verkar ju så, ja.


    Men Smulpajen, du FÖRSTÅR VÄL att det bara är förnöjsamhetsmaffians sanning som gäller. Tycker man annorlunda ska man såklart hålla tyst eller också förhärliga nån annan sajt med sin närvaro.

    Ha ha, visst förstår jag väl det! Samtidigt som jag inte förstår hur det kan vara så farligt att säga sin åsikt? Dom personer som är så förnöjda med allt, dom förstår jag inte hur dom är funtade? Diskuterar dom aldrig hemma i stugorna? Är dom så vansinnigt överens om allting? Den dagen jag inte längre ifrågasätter eller kritiskerar saker som är åt h*lvete, den dagen har jag slutat andas.


    SHHSHH! Smulpajen och boz1965 stora syster ser och hör allt!!!


    Upppppssssss! Tänkte inte på det! :D:D:D *ROFLMAO*

  • Smulpajen 19 november 2008

    Skrivet av molgan den 19 nov 2008

    Skrivet av Smulpajen den 19 nov 2008

    Skrivet av molgan den 19 nov 2008

    Man orkar inte läsa trådarna längre. Det är inte sätkilt intresanta diskussioner längre heller.
    Öppnar en tråd, första inlägget kanske okej resten orkar man inte ens läsa. :Z:Z:Z:Z

    molgan! Tycker du inte det är viktigt i ett fritt land att man har åsiktsfrihet? Det borde väl även gälla här? Däremot är det ju frivilligt att läsa trådarna och göra inlägg i dom om man tycker dom är tråkiga eller ointressanta. men när man stänger trådar för att vissa tycker saker har det väl gått för långt? Eller hur? Ingen har ju dessutom gjort sig skyldig till något allvarligt, som grova personangrepp, förtal, hets mot folkgrupp, uppmanande till brott osv. Vi är många med lika många åsikter. Ska ena lägret få tycka, måste ju även det andra få göra det. Om det nu finns två läger...men det verkar ju så, ja.


    Vist är det viktigt med åsikter, smulpajen, det ända jag menade var att jag började bli less på trådarna för det handlar nästan om samma diskussioner hela tiden.
    Jag vill inte byta klubb. Jag tivs bra här, så det är tur att det finns massor av annat att göra än att läsa trådar.
    Jag tycker ocskå att det är tråkigt med två läger och att det inte går att lösa problemen på ett sätt som alla blir nöjda på. Kankse man måste bjuda till lite åt alla håll och kanter?
    Jag har inget bra förslag på hur man ska lösa problemen, men på något vis så borde det ju gå.

    Egentligen ser jag det inte som ett problem som ska lösas, utan att vi har olika åsikter som spretar åt olika håll. Det som retar mig är att om man framför kritik eller ifrågasätter MK blir man genast påhoppad av en mängd samma personer. Måste man tycka som dom? Måste man vara nöjd med det som är dåligt? Sen finns det ju andra trådar som inte handlar om MK, och där måste ju alla också kunna få yttra sig utan att bli påhoppad. Det har funnits allvarliga trådar också som varit välmenade och värnande om den enskilde medlemmen, men det spårade ganska snart ur pga av personer som jag anser har strutsmentalitet och kände sig påhoppade. Det var inte alls grundtanken i dom trådarna.

  • boz1965 19 november 2008

    Det är många trådar som har spårat ur.
    Nej man måste inte vara nöjd med det som är dåligt, samtidigt som vi alla vill ha en förbättring.
    Har man olika åsikter så måste man väl tillslut hitta en lösning? Oavsett vad det än handlar om. Jag för min del tycker att det är jobbigt med konflikter och åsikter om man tillslut inte kan komma överens om hur det ska vara. Vilka regler det är som gäller.
    (Det är nog det ända svar som jag kan ge i den här diskissionen.)


    Visst har trådar spårat ur, som du säger, men det har nog sina randiga skäl. Folk är missnöjda med somliga (miss)förhållanden på sajten, varav ETT har rättats till och man har från MK's sida börjat svara på frågor och förslag. Det är ett steg i rätt riktning, nu ska bara resten av löftena infrias. Sen tror jag att stämningen blir bättre igen. Och visst finns det, sorgligt nog, två sidor som har svårt att närma sig varann, men det kan man nog inte göra så mycket åt i nuläget. Dock är jag övertygad om att även detta kommer att bli bättre när medlemmarna inte är så missnöjda längre. Är man missnöjd och inte får gehör för sitt missnöje blir man uppretad även på små skitsaker och även oskyldiga kan få sig en verbal käftsmäll ibland, det är bara så. Men vet man med sig att man utdelat en sådan käftsmäll oförtjänt får man ju inte vara sämre än att man kan be om ursäkt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.