Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Filmernas FILM???

  • Hilmer54 13 maj 2012

    Hook fastän det är en barnfilm.

  • DoctorWho 13 maj 2012

    Charlie Chaplins Moderna tider (Modern times).

  • Solitarie 13 maj 2012

    Sound of music och Independence Day.

  • Mistys 13 maj 2012

    Gillar också "Den gröna milen" superbra film. Gillar också "Slumdog millionaire" Fantastisk film.

    Sen finns det om gott om andra lättsmälta filmer som är sevärda, även om dom kanske inte är dom allra, allra bästa men klart sevärda iallafall. Pretty women, Vad kvinnor vill ha, Min stora kärlek, Pay it forward, Bruce den allsmäktige mfl. Gillar också Bankok Hilton men den var nog i tre delar om jag inte minns fel.

  • irrevirre 13 maj 2012

    Skrivet av Solitarie den 13 maj 2012

    Sound of music och Independence Day.


    (Y)(Y) Just det, Independence day, kom inte på namnet!

  • safir74 13 maj 2012

    Hm som den filmnörd jag är så har jag en massa förslag men listan skulle bli allt för lång tyvärr..
    De flesta filmerna ni har nämnt är bra.. men ska jag nämna en så säger jag:

    Water for Elephants med Robert Pattinson och Reese Whiterspoon

    Dock så finns det filmer som ni har nämnt i denna tråd som jag INTE skulle rekommendera då jag själv inte gillade dom bl a Gudfadern-filmerna, fattar inte att många totalt älskar dessa filmer. Såg Gudfadern 1 för första gången för ett par år sedan. Såg fram emot att äntligen se den som man har hört och läst skulle vara sååå bra. Jag blev så besviken tyvärr, den var inte ett dugg bra och tråkig faktiskt. Nåja kanske 2:an är bättre tänkte jag men tji fick jag. Så jag struntade att se Gudfadern 3. Tyckte heller inte om Pulp fiction eller Kill Bill-filmerna

  • erka7371 13 maj 2012

    Hej, många bra förslag och filmer,
    lägger till
    Beautiful mind (Rusel crowe storspelar)
    jag saknar svenska bidrag till måste-filmerna.
    Från svenska produktioner så gillar jag:
    -Den enfaldiga mördaren med bla Stellan Skarsgård. (han har spelat i många andra bra filmer, bla Will hunting)
    -Utvandrarserien (baserad på Moberg böckerna)

  • Cassiopeya 13 maj 2012

    Om jag ska välja en - Love actually :D

  • Lenkan 13 maj 2012

    Jag måste ha missuppfattat frågan...jag trodde det menades vilken film som alla MÅSTE se, någon som hade betydelse för livet och perception och som kunde föra budskap vidare i generationer...men det verkar som om det handlade om vilken film man tycker är bäst :)
    Förlåt för missuppfattningen

  • irrevirre 14 maj 2012

    Haha, nej så djupt menade nog inte Boz men har man en sådan film så vore det väl trevligt att få höra om det(Y)

  • 7201 14 maj 2012

    Deer Hunter och Broarna i Maddison County......
    ..och såklart Nyckeln till Frihet(Y)

  • MatAnders 14 maj 2012

    En kvinnas doft & 2001 :)

  • Okänd 14 maj 2012

    Djungelboken. Den har jag sett flera gånger.
    T om min gamla mamma gillade den skarpt.{laugh}

  • boz1965 14 maj 2012

    Skrivet av safir74 den 13 maj 2012

    ...Tyckte heller inte om Pulp fiction eller Kill Bill-filmerna


    Gillade inte heller Pulp Fiction, rörigare film får man, imho, leta efter.

    En annan totalt överskattad film är The Blair Witch Project - rena sömnpillret.

  • boz1965 14 maj 2012

    Skrivet av Lenkan den 13 maj 2012

    ...men det verkar som om det handlade om vilken film man tycker är bäst :)


    Precis så menade jag. Om man bara ska se enda film till innan man kilar vidare - vilken skulle du då rekommendera? (Y)

    ...Förlåt för missuppfattningen


    Äsch, det var väl inget att be om ursäkt för, heller? :)

  • boz1965 14 maj 2012

    En annan film jag skulle rekommendera är Disney's "Fantasia" - originalet från 1940 alltså, inte den nya.

  • DoctorWho 16 maj 2012

    Om ni gillar snygg bilkörning måste ni se Transporter med Jason Statham. Den första är bäst!

  • Nhg9 16 maj 2012

    Jag har tre favoriter som jag rekommenderar - Dirty dancing, Never been kissed och Inception.

    Kul tråd att läsa och få lite uppslag om vad man ska se framöver också!

  • chokladgrodan 16 maj 2012

    Susanne Biers Hämnden är fantastiskt bra! Och We need to talk about Kevin, den stannade kvar länge i tankarna...

  • majsansson 16 maj 2012

    Ja fattar inte att ingen har skrivit med " Moulin rouge ", men sedan så har jag andra bra filmer som jag gillar, som inte är det minsta lika Moulin rouge ,och de är bland annat "X-men" filmerna och "little miss sunshine" och de fina drama fimerna - "Titanic" och "The titans" och "Julie and Julia" , som jag definitivt rekommenderar (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.