Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Filmernas FILM???

  • jen_has 16 maj 2012

    "Mary & Max" är Adam Elliots nya film som berättar om personlighetsstörningar med hjälp av lerfigurer. Det är en rätt tankeväckande film. Den rekommenderas!

    Jag rekommenderar även kortfilmen "Harvie Krumpet" som också är av Adam Elliot.

  • Bowmore 16 maj 2012

    Men hallå!!!!
    Varför är det ingen som nämner världens bästa film???

    *LIFE OF BRIAN* !!!!!!!
    (A)
    :DD
    {clap}

  • frucaos 17 maj 2012

    The bucket list
    Shawshank redemption
    Pride and predjudice (den med Colin Firth)
    Sjätte sinnet
    Oh brother, where art thou
    Shrek
    Up (Ja, vi gillar animerat)
    Calender girls
    A series of unfortunate events


    m.m...

  • sju 17 maj 2012

    Det där med favoritfilmer är svårt, det finns så mycket bra. Här är några som jag tycker mycket om...

    What's Eating Gilbert Grape
    Edward Scissorhands
    Napoleon Dynamite
    Zombieland
    Pulp Fiction
    Fargo
    Full Metal Jacket
    Döda poeters sällskap
    Dirty Dancing

  • boz1965 17 maj 2012

    En annan "måste-film" tycker jag är "Frankenstein" från 1931.

    Boris Karloff gör en, i mitt tycke, perfekt tolkning av monstret som Robert de Niro inte ens kommer i närheten av i nyinspelningen av filmen från 1994.

  • familjenlundin 17 maj 2012

    Jag tycker att Skicka vidare (orig. Pay It Forward) är en väldigt sevärd och gripande film

  • DoctorWho 17 maj 2012

    Skrivet av Mithrandir den 17 maj 2012

    En annan "måste-film" tycker jag är "Frankenstein" från 1931.

    Boris Karloff gör en, i mitt tycke, perfekt tolkning av monstret som Robert de Niro inte ens kommer i närheten av i nyinspelningen av filmen från 1994.


    Mumien vaknar, också med Boris Karloff får inte glömmas bort.

  • boz1965 17 maj 2012

    Skrivet av Transporter den 17 maj 2012

    Mumien vaknar, också med Boris Karloff får inte glömmas bort.


    +1

  • Okänd 17 maj 2012

    Om jag vänder mig om (tror jag den heter)
    Tillsammans är man mindre ensam
    Efter bröllopet

  • Annras 17 maj 2012

    Den bästa av alla filmer: Hasse Alfredssons "Den enfaldige mördaren"!!!!!!! {loser} {dance}

  • 7201 18 maj 2012

    Skrivet av familjenlundin den 17 maj 2012

    Jag tycker att Skicka vidare (orig. Pay It Forward) är en väldigt sevärd och gripande film

    SKITBRA FILM(Y)

  • LittleMissTessie 18 maj 2012

    Skrivet av Bowmore den 16 maj 2012

    Men hallå!!!!
    Varför är det ingen som nämner världens bästa film???

    *LIFE OF BRIAN* !!!!!!!
    (A)
    :DD
    {clap}


    Åh, hur kunde jag glömma den! Den är en av mina absoluta favoriter.

    Jehovah! :DD

  • Mistys 18 maj 2012

    Skrivet av familjenlundin den 17 maj 2012

    Jag tycker att Skicka vidare (orig. Pay It Forward) är en väldigt sevärd och gripande film


    Absolut ett måste. Skrev den tidigare i tråden{bashful}

    Förvånad att ingen mer skrivit Slumdog milionaire som är baserad på en sann historia och också än fantastisk tankvärd gripande film.

  • husmusen88 18 maj 2012

    Predators! Och Alien vs predators, älskar de filmerna och kan se dem hur många gånger som helst.

  • phoebe_pii 18 maj 2012

    Det nämns måååånga bra filmer här! Men lite svenska filmer som är bra (är inte mycket för de svenska annars) är:

    * Repmånad
    * Den tatuerade änkan
    * Potatishandlare

    Sedan så är valentine day bra, All about steve, the proposel... Finns en hel uppsjö av bra filmer!
    :-D

  • familjenlundin 18 maj 2012

    Skrivet av Mistys den 18 maj 2012

    Skrivet av familjenlundin den 17 maj 2012

    Jag tycker att Skicka vidare (orig. Pay It Forward) är en väldigt sevärd och gripande film

    Absolut ett måste. Skrev den tidigare i tråden{bashful}

    Såg inte att du redan nämt den :)

    Om vi ska fortsätta på den gripande filmgrenen så är Armageddon, The Guardian (ungefär samma stuk som Armageddon fast om kustbevakningen istället) och The Christmas Shoes ett måste och se om man vill gråta ögonen ur sig {weep}

    Sen finns det ju hur många underbara komedier som helst. Skrattade livet ur mig när jag såg Hot Shot filmerna, Bruce Den Allsmäktige, Old Dogs te.x :DD

  • familjenlundin 18 maj 2012

    Skrivet av Mistys den 18 maj 2012

    Skrivet av familjenlundin den 17 maj 2012

    Jag tycker att Skicka vidare (orig. Pay It Forward) är en väldigt sevärd och gripande film


    Absolut ett måste. Skrev den tidigare i tråden{bashful}

    Förvånad att ingen mer skrivit Slumdog milionaire som är baserad på en sann historia och också än fantastisk tankvärd gripande film.


    Såg inte att du redan nämt den :)

    Om vi ska fortsätta på den gripande filmgrenen så är Armageddon, The Guardian (ungefär samma stuk som Armageddon fast om kustbevakningen istället) och The Christmas Shoes ett måste och se om man vill gråta ögonen ur sig {weep}

    Sen finns det ju hur många underbara komedier som helst. Skrattade livet ur mig när jag såg Hot Shot filmerna, Bruce Den Allsmäktige, Old Dogs te.x :DD

    Sorry för dubbelpostning med det blev tokigt i mitt förra inlägg när jag skulle ha med Mistys svar, den blev blandat med mitt svar {embarrassed}

  • DoctorWho 18 maj 2012

    Skrivet av phoebe_pii den 18 maj 2012

    Det nämns måååånga bra filmer här! Men lite svenska filmer som är bra (är inte mycket för de svenska annars) är:

    * Repmånad
    * Den tatuerade änkan
    * Potatishandlare

    Sedan så är valentine day bra, All about steve, the proposel... Finns en hel uppsjö av bra filmer!
    :-D



    Att inte jag tänkte på Repmånad! Den har fått mig att gapskratta många gånger. Samma sak med Varning för Jönssonligan.

  • chrisq 18 maj 2012

    {laugh} den är inte gjord än o jag är film bög ska ni veta bara nytt hela tiden

  • Thunnan 18 maj 2012

    Big Fish är en bland de bästa filmer jag sett.
    The Others är riktigt bra, sen Stephen Kings filmer.
    Alla filmer med Anthony Hopkins är bra.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.